اولین واکنش‌های اصحاب رسانه به فیلم «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول و دیزنی با بازی «اسکارلت جوهانسن» که سرانجام در سالن‌های سینما و شبکه دیزنی+ پخش خواهد شد، امکان انتشار پیدا کردند. هواداران «دنیای سینمایی مارول» بیش از یک سال است که برای دیدن این فیلم که در حین پاندمی چندین بار به تأخیر افتاد انتظار می‌کشند. دیگر بازیگران فیلم در کنار جوهانسن، «ریچل وایس»، «دیوید هاربر» و «فلورنس پیو» خواهند بود. منتقدین از بازی پیو نامزد اسکار به عنوان «نماد بلادرنگ دنیای سینمایی مارول» یاد کرده‌اند.

«کیت شورتلند» با «بیوه سیاه» اولین فیلم ابرقهرمانی خود را تجربه کرده است. این فیلمساز استرالیایی اولین کارگردان زنی است که یک فیلم ابرقهرمانی در «دنیای سینمایی مارول» را به تنهایی کارگردانی می‌کند. نگارش فیلمنامه «بیوه سیاه» به «جک شیفر» نویسنده «وانداویژن» (WandaVision) و «ند بنسون» سپرده شده که روایدادهای پس از «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (Captain America: Civil War)‌ را روایت کرده‌اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از ۳۰نما، پیو پیش‌تر در مصاحبه با «ورایتی» گفته بود: «کاری بسیار بی‌پرده و بسیار دردناک و بسیار زیبا ساخته‌ایم و فکر می‌کنم مردم واقعاً از نتیجه این فیلم اکشن بزرگ که پر از احساس است غافلگیر خواهند شد. و می‌دانم که بسیاری از مردم در مورد این زن احساساتی خواهند شد چون شخصیتش [در «آخر بازی» (Endgame)] فرجامی سخت داشت، اما از [جوهانسن] درس‌های ویژه‌ای آموختم، او ۱۰ سال است که در این فیلم‌ها بازی می‌کند. این فیلمی برای او ساخته می‌شد اتفاق ویژه‌ای بود. و من آنجا بودم و می‌دیدم که چگونه صحنه‌های اکشن را خودش بازی و آن لحظات را تجربه می‌کند، و این به‌شدت با شخصیتش مطابقت دارد.»

«بیوه سیاه» ۹ ژوئیه (۱۸ تیر ماه ۱۴۰۰)‌ در سالن‌های سینما و همزمان از دیزنی+ پخش خواهد شد.

بیوه سیاه

در ادامه بخشی از واکنش منتقدین می‌آید:

«اریک دیویس» نویسنده «فندنگو» می‌گوید: «فیلم‌های مارول بازگشته‌اند! «بیوه سیاه» یک تریلر جاسوسی پرتنش و مملو از اکشن است که به راستی داستان ناتاشا را به شکلی عاطفی و عمیق کامل می‌کند. فلورنس پیو فیلم را تسخیر می‌کند و به نماد بلادرنگ دنیای سینمایی مارول تبدیل شده است. مثل یک فیلم «جیمز باند» در ام‌سی‌یو است با رگه‌هایی از «مأموریت غیرممکن» و «تلما و لوییز».»

«کیت اربلند» نویسنده «ایندی‌وایر» نوشته است: «سکانس‌های تعقیب و مبارزه «بیوه سیاه» واقعاً دردناک است، نمایشی تمام عیار از فلورنس پیو، و نیمه اولی که صمیمانه و پر از دیالوگ و به نحوی جدید در دنیای سینمایی مارول مضحک است؛ بله، از این فیلم لذت بردم.»

«مایک رایان» منتقد «آپراکس» می‌نویسد: ««بیوه سیاه» مثل یک فیلم از فاز اول مارول است که جداگانه‌ترین داستان ممکن را دارد. […] و ارجاع بی‌نظیری به شخصیت «مون‌ریکر» می‌دهد.»

«جولیا الکساندر» نویسنده «آی‌جی‌ان» گفته است: «یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول با شوخی‌های پرشماری با خود که به هواداران قدیمی تقدیم شده، به اندازه کافی خود-آگاه است تا پوچی آن را کارگر کند. فلورنس پیو و دیوید هاربر صحنه را از آن خود می‌کنند. قطعاً مشکلاتی هم دارد. اما مهم نیست! حتماً در سالن‌های سینما ببینید!»

«جیسون گراسیو» منتقد «اینسایدر» می‌نویسد:‌ «فیلم‌های «جیسون بورن»، سریال «آمریکایی‌ها» (The Americans) شبکه FX و سنت‌های دنیای سینمایی مارول را با هم ترکیب کنید تا «بیوه سیاه» به دست آید (یا آنگونه که من از این پس خواهم گفت: «لحظه‌ای که فلورنس پیو دنیا را تصرف کرد») برای دیدن صحنه پس از تیتراژ حتماً منتظر بمانید.»

«برندن دیویس» نویسنده «کامیک‌بوک» می‌گوید: «از آغاز تا پایان فیلمی بی‌نظیر است. با غافلگیری‌هایی عالی، لحظات عاطفی شخصیت‌ها، اکشن جسورانه، و اسکارلت جوهانسن سرانجام فرصت می‌کند هر چه دارد برای این نقش بگذارد.»

«پری نمیراف» منتقد «اسلش‌فیلم» می‌نویسد: «با توجه به آنچه در «آخر بازی» اتفاق می‌افتد نگران بودم که شاید آن مخاطرات تقلیل پیدا کند، اما این‌گونه نشد. در واقع، پیش‌درآمدی است که دیگر فیلم‌های «دنیای سینمایی مارول» را به پیش می‌راند.»

«کورتنی هاوارد» منتقد «لس‌آنجلس تایمز» نوشته است: ««کیت شورتلند» کارگردان فیلم به شکلی احساسی میان جدیت و خشونت موقعیت توازن برقرار کرده، و آن معیارهای عاطفی را با حرکت دوربین و شخیصت-محوری نشان داده است. گره‌ها و چرخش‌ها زیرکانه‌اند. موسیقی متن «لورن بلف» احساس تسخیرکننده جدیت را در بر دارد.»

منبع