از هر پنج نفری که در جهان به دردهای مزمن و پیچیده مبتلا هستند چهار نفر درمان‌های جایگزین و طبیعی را برای کاهش و تسکین درد امتحان می‌کنند. نتایج تحقیقات محققان فرانسوی نیز این موضوع را تأیید می‌کند که برای کاهش دردهایی که گاه و بیگاه سراغتان می‌آید، می‌توانید از خوراکی‌ها و رژیم‌های غذایی مشخص استفاده کنید. براساس این تحقیق توصیه شده پنج خوراکی زیر را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید تا دردها را کنترل کنید.

روغن زیتون: تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی روزانه به خصوص رژیم‌های مدیترانه‌ای باعث کاهش التهاب‌های مفصلی و بافت‌های درونی است و به نوعی نتایجی مثل بوروفن را به همراه دارد.

زردچوبه: این ادویه خوش آب و رنگ نیز با خاصیت ضدالتهابی خود و همین آنتی‌اکسیدانی که دارد می‌تواند به کاهش دردهای مزمن مفصلی ناشی از آرتریت روماتوئید کمک کند.

پرتقال: محققان میگویند آنتی‌اکسیدان موجود در پرتقال و ویتامین سی آن به کاهش خطر التهاب‌های بافت‌های درونی بدن کمک می‌کند و در گروه داروهای ضدالتهابی و پیشگیری از التهاب معروف است.

سالمونه: این ماهی به دلیل امگا 3 فراوانی که دارد می‌تواند به تسکین و کاهش التهاب‌های مفصلی و استخوانی کمک کند و در مقابل درد، میزان مقاومت بدن را بالا ببرد.

انگور قرمز: این میوه خوشمزه نیز خواص مفید و ضددرد زیادی دارد. میزان رسوراترول موجود در حبه‌های انگور قرمز می‌تواند خاصیتی ضددرد داشته باشد و در افراد مبتلا به بیماری‌های مفصلی بسیار مؤثر واقع شود.

این مطلب اولین بار در ماهنامه تندرستی منتشر شده است.