پورشه ماکان 2019 یک فیس لیفت جزئی را تجربه کرده است. در نمای جلو ماکان تغییراتی چون چراغ‎‌های LED جدید و جلو پنجره به روز شده را دریافت می‌کند. اما در نمای عقب تفاوت‌های بزرگتری دیده می‌شود از جمله پنل چراغ‌های LED سه بعدی که در کاین و پانامرا هم مورد استفاده قرار گرفته. پورشه ماکان 2019 با رنگ‌های جدیدی چون چالک، نقره‌ای متالیک دولومیت، سبز متالیک مامبا و آبی میامی به فروش خواهد رسید.

ماکان 2019 در داخل کابین به یک نمایشگر 10.9 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی مجهز شده که سیستم کانکت پلاس پورشه برای آن در نظر گرفته شده است. این امکان وجود دارد که از سیم کارت هم در آن استفاده کنید.

ماکان تکنولوژی‌های فراوانی را در خود گنجانده از جمله دستیار کمک حرکت در ترافیک به همراه کروز کنترل تطبیقی که به ماکان این اجازه را می‌دهد تا به صورت مستقل شتاب گیری و ترمز کند و با حداکثر سرعت 64 کیلومتر بر ساعت در مسیر مستقیم به حرکت ادامه دهد. از دیگر ویژگی‌های کابین می‌توانیم به فرمان الهام گرفته شده از 911، شیشه جلو مجهز به گرمکن و تصفیه کننده هوا اشاره کنیم.

پورشه ماکان به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو مجهز شده که قادر است 248 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور تولید کند و آن را به وسیله جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه به چرخ‌ها بفرستد. به این ترتیب ماکان می‌تواند در مدت زمان 6.1 ثانیه پس از حرکت از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و تا حداکثر سرعت 228 کیلومتر بر ساعت به شتاب گیری ادامه دهد.

در حالی که پورشه تغییری را در قوای محرکه ماکان به وجود نیاورده، شاسی به کار رفته در آن به روز شده و به گفته پورشه سواری راحت‌تری ارائه می‌دهد. چرخ‌ها ابعادی معادل 18 اینچ دارند و به لاستیک‌های جدیدی مجهز شده‌اند که عملکرد بهتری دارند. پورشه ماکان 2019 فیس لیفت با قیمت پایه 49 هزار و 900 دلار در بازارهای جهانی به فروش خواهد رسید.

پورشه برای مدل فیس لیفت ماکان نسخه دیزلی را حذف نموده و بجای آن از پیشرانه 2.0 لیتری بنزینی بهره برده است از همین رو می توان دریافت که بازار خودروهای دیزلی به پایان راه خود نزدیک شده است.به این ترتیب در حال حاضر ارزان قیمت ترین ماکان موجود همین نسخه 2.0 لیتری توربو بنزینی خواهد بود. این پیشرانه را پیش از این در محصولاتی گروه فولکس واگن نظیر آئودی تی تی و گلف جی تی ای و همچنین سئات آتکا مشاهده کرده بودیم.موتور فوق برای ماکان چندان هم غریبه نیست چرا در گذشته این خودرو با همین پیشرانه در بریتانیا عرضه شده بود اما مشتریان بریتانیایی بیشتر نسخه توربو دیزل ماکان را انتخاب می کردند و این پیشرانه عملا نتوانست موفق عمل کند.

ماکان جدید حالا کاملا تغییر کرده است و علی رغم اینکه گشتاورش کمی پایین تر از نسخه دیزلی است اما وزن آن تغییری با نسخه دیزلی نداشته و به همراه ابعاد مناسب کابین و تجهیزات زیاد استاندارد ،خودرویی قابل تحسین شده است.

اما نکته نا امید کننده میزان اسب بخار پایین این خودرو بر روی کاغذ است. چرا که پورشه اعلام کرده ماکان فیس لیفت قدرتی برابر با 242 اسب بخار را در دور 5000 دور بر دقیقه تحویل خواهد داد که از این قدرت در مقایسه با نسخه‌های بکار رفته در بسیاری از محصولات گروه فولکس‌واگن گیرا نمی‌باشد. همه انتظار داشتند وقتی این پیشرانه بر روی محصولات پورشه نصب می گردد ، قدرت بیشتری از سئات تولید کند.

البته پورشه ترجیح داده اس بجای تولید حداکثری گشتاور از این پیشرانه ،گشتاور 370 نیوتن متر را در دور پایین 1600 تحویل دهد در عین حال اینکه مصرف سوخت را به حداقل برساند. مصرف سوخت این شاسی‌بلند به‌روز شده در صد کیلومتر برابر با 8 لیتر بوده و در هر کیلومتر نیز 185 گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند که باعث می‌شود ماکان پایه روی کاغذ کاملاً رقابتی به نظر آید.

از نظر سواری هم باید گفت تجربه رانندگی در جاده کاملا بهتر از روی کاغذ است و سیستم تعلیق ارتقا یافته و فرمان به‌روز شده حس بهتری را ایجاد می کند.قلب آهنین نه چندان پرحجم این خودرو باعث نشده که ماکان محصولی کند باشد. چرا که این شاسی بلند پورشه تنها در 6.7 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر می رساند.البته استفاده از پکیج اسپورت کرونو حدود دو دهم دیگر این زمان را بهبود می بخشد.

با فشردن پدال گاز در دور های بالای 2000 با واکنش تحسین برانگیزی روبرو خواهیم شد چرا که سیستم توربو پورشه تاخیر خاصی ندارد و گیربکس 7 سرعته PDK کاملا با این پیشرانه هماهنگ است.البته شاید باید گفت که صدای اگزوز ها چندان هم برای اسپرت دوستان جذاب نباشد.

کابین ماکان با توجه بازنگری انجام شده کاملا لوکس و جذاب شده است. همچنین سیستم اطلاعات و سرگرمی خودرو نیز شاهد بروزرسانی هایی بوده است. فضای خوبی هم در بخش عقب و فضای بار وجود دارد. کیفیت ساخت عالی و تجهیزات استاندارد زیاد از جمله ویژگی‌های برجسته این خودرو هستند. همچنین همان موقعیت رانندگی فوق‌العاده‌ای که در ماکان 2014 وجود داشت در این خودرو نیز دیده می‌شود.

بطور کلی باید گفت بروزرسانی سطحی انجام شده باعث گردیده که ماکان 2019 جذاب تر از گذشته باشد و استفاده از پیشرانه بنزینی 2.0 لیتری توربو بجای پیشرانه دیزلی تاثیر منفی را بر روی پرفورمنس خودرو نداشته است.از این رو با توجه به عدم تغییرات بنیادین هنوز شاهد خواهیم بود که ماکان 2019 یکی از بارزترین گزینه در سطح کلاس خود است چرا که با این قیمت خیلی چیز ها را بدست خواهید آورد.

متن بررسی برگرفته از ماشین ۳، پردیس خودرو