کمتر از یک ماه تا نخستین نمایش فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی در هفتادوچهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم کن باقی مانده و ساعاتی قبل کمپانی ممنتو فیلمز که مسؤولیت پخش و اکران قهرمان در اروپا را بر عهده دارد، خلاصه داستان و جزئیات بیشتری از اتفاقات نهمین ساخته‌ی فرهادی منتشر کرده است.

اصغر فرهادی پروسه‌ی ساخت و آماده‌سازی فیلم قهرمان را تقریبا در سکوت خبری و به دور از هیاهو پیش برد. تا به امروز تقریبا هیچ اطلاعاتی از خط داستانی و شخصیت‌های این فیلم در دسترس نبود، اما کمپانی ممنتو فیلمز و وب‌سایت ایتالیایی سینماتوگرافو خط داستانی آن را با سینمادوستان به اشتراک گذاشته‌اند. خلاصه داستان منتشر شده از سوی ممنتو فیلمز به این شرح است: «مرد جوانی به اسم «رحیم» به خاطر بدهی که نمی‌توانسته بپردازد، در زندان است. او طی دو روز مرخصی‌اش، تلاش می‌کند که طلبکار خود را قانع کند تا از شکایتش در ازای پرداخت مبلغ کمتری، صرف نظر کند. اما اوضاع آن‌طور که وی انتظار دارد پیش نمی‌رود…»

خلاصه داستان منتشر شده از سمت سینماتوگرافو جزئیات بیشتری دارد که در ادامه می‌توانید آن را هم بخوانید: «داستان قهرمان درباره‌ی مردی‌ست که به دلیل بدهی در زندان است. هنگامی که او چند روز به مرخصی می‌آید، متوجه می‌شود که دوست دخترش یک کیف پر از پول پیدا کرده، اما تصمیم می‌گیرد از این پول برای پرداخت بدهی‌اش استفاده نکند. زمانی که خبر این اقدام ایثارگرانه او در شهر می‌پیچد، به چهره‌ای معروف بدل شده و همشهری‌هایش برای کمک به او دست به کار می‌شوند.»

محسن تنابنده، امیر جدیدی، فرشته صدرعرفایی و سارینا فرهادی بازیگران اصلی فیلم قهرمان هستند و در کنار این بازیگران فرهادی از چند بازیگر تازه‌کار شیرازی هم استفاده کرده است. این فیلم قرار است برای نخستین بار در هفتادوچهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم کن نمایش داده شود. جشنواره‌ی کن امسال به خاطر دنیاگیری کروناویروس با کمی تأخیر نسبت به زمان معمول برگزاری‌اش از ۱۵ تا ۲۶ تیرماه برپا خواهد شد.

اصغر فرهادی طی دهه‌ی گذشته با دو فیلم «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷ موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم بین‌المللی (خارجی‌زبان سابق) شد و در سال ۲۰۱۶ هم به خاطر فیلم «فروشنده» جایزه‌ی ارزشمند بهترین فیلم‌نامه را از جشنواره‌ی کن دریافت کرد. به همین خاطر بسیاری از سینمادوستان از همین الان به موفقیت قهرمان در جشنواره‌ها و مراسم‌های سینمایی سال ۲۰۲۱ امیدوار هستند.

منبع