روغن کنجد برای صورت
به دلیل خواص آنتی باکتریال و ضد التهابی، می توان از دانه های کنجد برای درمان عفونت و یا التهاب و چروک پوست استفاده کرد. روزی ۲ بار روغن را روی صورت مالیده و متوجه خواهید شد که روغن کنجد یکی از بهترین روشهای حفظ شادابی چهره است!

ماساژ بدن با روغن کنجد
همانطور که قبلا ذکر شد، روغن کنجد نیز خواص طبیعی و سم زدایی بالایی داشته که به شادابی و سلامت پوست کمک می کند! روغن جذب پوست و بافت ها شده و پوست را تغذیه می کند!

درمان خشکی پوست با روغن کنجد
روغن کنجد و خواص طبیعی آن یک مرطوب کننده عالی است! و به دلیل خواص طبیعی و سم زدایی بالایی که دارد پوست را نرم و هیدراته می کند.

درمان چروک پوست با روغن کنجد
روغن کنجد منبع غنی آنتی اکسیدان است که از پیری پوست جلوگیری می کند. به همین دلیل، استفاده از روغن کنجد چین و چروک را کاهش داده و چهره را شاداب تر می کند.

درمان زخم و بریدگی پوست
ویتامین ها و خواص ضد باکتری روغن کنجد بریدگی ها و زخم ها را به سرعت بهبود بخشیده و از هر گونه اثر زخم جلوگیری می کند.

زیبایی پوست با روغن کنجد
روغن کنجد ضد آفتاب طبیعی است و از تیرگی پوست در برابر پرتو های ماورای بنفش جلوگیری می کند. روغن کنجد به علت خواص ضد اکسیدانی یک لایه نازک روی پوست ایجاد کرده به طوری که ذرات اوزون نمی توانند آن را اکسید کرده و در برابر آفتاب از پوست محافظت می کنند. روغن کنجد، با اثرپذیری ۷ مانع از آسیب پوست در برابر آفتاب می شود!

 نرمی پوست با روغن کنجد
روغن کنجد پر از اسیدهای چرب، ویتامین ها و مواد مغذی است. همانطور که قبلا ذکر شد، روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان است، و بافت بسیار ضخیم و غنی دارد. به دلیل این خواص روغن جذب پوست شده و پوست را تغذیه کرده و باعث نرمی و لطافت پوست می شود!

 درمان ترک پا با روغن کنجد
تمام خواص ذکر شده به درمان ترک پاشنه پا کمک می کنند! باید روغن را به مدت یک شب روی پاشنه پا بمالید. خواص مغذی و شفا دهنده روغن ترک پاشنه پا را بهبود می بخشد.

 درمان آکنه با روغن کنجد
همچون عفونت های باکتریایی، خواص ضد باکتریایی روغن کنجد آکنه را درمان می کند. موها را با آب گرم شسته و سپس روغن کنجد را روی صورت بمالید. با این کار نه تنها آکنه درمان شده بلکه پوست نرم تر و سالم تری خواهید داشت.

جوش گرمی نیز یکی از مشکلات مراقبت از پوست است. می توانید در اینجا علل، درمان خانگی و نکات پیشگیری از جوش گرمی را مطالعه کنید.

 اسکراب با روغن کنجد
اغلب مردم بوی روغن کنجد را دوست ندارند.  بهتر است روغن های دیگر و میوه های غنی از ویتامین C را به آن اضافه کرده تا روغن جدید یا اسکراب تولید شود. در این مورد، نه تنها اسکراب بوی بهتری داشته بلکه خواص مفید تمامی مواد به آن اضافه خواهد شد.

روغن کنجد یا روغن جینجلی از بسیاری جهات برای پوست و مو مفید است. روغن کنجد برای رشد سریع تر مو، استحکام مو و درخشندگی مو بهتر است. استفاده از روغن جینجلی برای مراقبت از موها نسبتا ساده است، هر چند که به نسبت دیگر داروهای خانگی رایج نیست.

نحوه استفاده روغن کنجد بر روی پوست
روغن کنجد یک روغن غلیظ شده نیست، بنابراین نیازی به رقیق شدن قبل از استفاده نیست. سعی کنید روغن کنجدی را پیدا کنید که عاری از مواد تشکیل دهنده افزودنی و مواد شیمیایی دیگر باشد. برای فهمیدن اینکه روغن خالص است یا اینکه چیز دیگری به آن اضافه شده است  برچسب محصول را بخوانید.

برای ماساژ و برای اهداف مرطوب کننده می توانید از روغن کنجد به طور آزادانه بر روی پوست خود استفاده کنید. اگر از روغن کنجد برای پوست های با جوش آکنه استفاده می کنید آن را با یک تکه پنبه ای روی قسمت آسیب دیده آغشته کرده و یک شب بگذارید روی آن بماند. شاید بخواهید ابتدا پوست خود را لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست برداشته شود. این مسئله ممکن است باعث شود روغن راحت تر جذب پوست شما شود.

آیا استفاده از روغن کنجد بر روی پوست بی ضرر است؟
روغن کنجد برای استفاده بیشتر افراد بی خطر است. از آنجایی که هر ماده ای ممکن است برای هرکسی واکنش ایجاد کند، ایده خوبی است که قبل از استفاده از روغن کنجد، آن را روی پوست خود امتحان کنید، به خصوص اگر پوست حساسی دارید.

برای امتحان کردن روغن کنجد روی پوست از روش زیر پیروی کنید:

  1. قسمت بالایی بازو، نزدیک آرنج خود را بشویید و خشک کنید.
  2. مقدار کمی روغن کنجد را با یک پنبه تمیز به ناحیه مورد نظر بمالید.
  3. به مدت ۲۴ ساعت با یک پد گاز بپوشانید.
  4. اگر احساس سوختگی و خارش دارید، پد گاز را جدا کنید، محل آن را بشویید و استفاده از روغن را قطع کنید.
  5. اگر احساس بدی ندارید، پد گاز را به مدت ۲۴ ساعت کامل بگذارید و سپس آن را بردارید.
  6. اگر روی پوست خود احساس خوبی دارید و احساس شفافیت می کنید احتمالاً به روغن حساسیت ندارید و می توانید آن را آزادانه بر روی پوست خود استفاده کنید.

روغن کنجد با داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد باکتریایی، از چندین طریق به پوست شما کمک می کند. این امر به ویژه برای پوست های مستعد آکنه و زخم های آکنه مفید است.

اگر می خواهید از روغن کنجد روی پوست خود استفاده کنید، ممکن است لازم باشد با پزشک یا متخصص پوست خود صحبت کنید تا متوجه شوید گزینه مناسبی برای نوع پوست شما است یا خیر.

گردآوری شده از سلام دکتر.