بازیگران سریال Friends در اوایل دهه ۲۰۰۰ و پس از مذاکره برای دریافت یک میلیون دلار برای هر اپیزود بسیار خبرساز شدند، اتفاقی که آن ها را به گرانقیمت ترین بازیگران تاریخ تلویزیون و ستاره هایی با بیشترین میزان دستمزد تا آن زمان تبدیل می کرد. با توجه به موفقیت سریال Friends در آن دوران و شکوفایی صنعت تلویزیون، بسیاری از خود می پرسند که بازیگران این سریال بابت قسمت دورهمی هفته گذشته خود که به قسمت ویژه یا Friends: The Reunion معروف است چقدر دستمزد دریافت کرده اند. بر اساس گزارش ها، این موضوع نیز تکرار تاریخ بوده و هر یک از بازیگران سریال بر سر دستمزدی نجومی مذاکره کرده بودند.

بر اساس گزارش روزنامه وال استریت ژورنال پیشنهادی که به آن ها داده شده بود مشابه آخرین دستمزدشان برای هر اپیزود سریال اصلی یعنی ۱ میلیون دلار بوده است. اما آن ها این پیشنهاد را نپذیرفته بودند که باعث شد ساخت این قسمت ویژه که سال ها بود از آن حرف زده می شد بار دیگر به تعویق بیفتد. زمانی که به طور رسمی ساخت Friends: The Reunion در فوریه ۲۰۲۰ اعلام شد، ورایتی گزارش داد که هر یک از بازیگران اصلی این قسمت ویژه از سریال Friends دستکم ۲.۵ میلیون دلار دستمزد دریافت کرده اند. این مبلغ برای یک روز جذاب و خاطره انگیز که به دورهمی و گفتگو و البته خوشگذرانی و یادآوری خاطرات گذشته می گذرد بسیار قابل توجه است.

علاوه بر این مبلغ، به گزارش روزنامه USA Today، هر یک از بازیگران اصلی سریال سالانه  ۲۰ میلیون دلار به خاطر پخش های مجدد این سریال و قراردادهای جانبی مربوط به آن دستمزد دریافت می کنند زیرا بر اساس قراردادها، هر یک از ۶ بازیگر اصلی دو درصد از فروش سریال پس از پایان را بدست می آورد. سریال Friends به عنوان سریالی که دورنمای دستمزد بازیگران تلویزیون را تغییر داده شناخته می شود، پس از آنکه مذاکرات بازیگران اصلی برای گرفتن دستمزدی بی سابقه به نقل محافل تبدیل شد. وقتی سریال Friends شروع شد، هر یک از بازیگران برای هر اپیزود تنها ۲۲,۵۰۰ دلار دستمزد دریافت می کرد. با بالا رفتن محبوبیت سریال، هر یک از ۶ بازیگر اصلی در نهایت دستمزدی ۱ میلیون دلاری برای هر اپیزود دریافت می کرد که در زمان خود بسیار بی سابقه بود.

کمپانی برادران وارنر هنوز هم سالانه بیش از یک میلیارد دلار از پخش مجدد این سریال سود می برد. در آن زمان گزارش شد که جنیفر آنیستون و دیوید شویمر با کاهش دستمزد خود موافقت کرده بودند تا همه ۶ بازیگر اصلی سریال بتوانند دستمزد مشابهی داشته باشند. لیزا کوردو در مورد اینکه چگونه دستمزد دریافتی در این سریال زندگی او را تغییر داد، چنین گفته است: «ما گرانقیمت ترین بازیگران زن تلویزیون بودیم. این موضوع بعد از اتمام سریال آزادی زیادی به من بخشیده بود. نه تنها این شانس را پیدا کردم که بخشی از یک سریال با سناریو خوب و محبوب و چیزی که تمام آن سال ها محبوبیتش را حفظ کرد، باشم بلکه به من آزادی خلاقانه زیادی داد که بتوانم چیزهای دیگر را نیز دنبال کنم. برای من بسیار رضایت بخش بود». در فصل سوم دستمزد هر یک از بازیگران اصلی به ۱۰۰,۰۰۰ دلار افزایش یافته بود و نتفلیکس هنوز هم سالانه ۸۰ میلیون دلار به کمپانی برادران وارنر می پردازد تا بتواند این سریال را در میان سریال های خود داشته باشد.

منبع