جف لمایر خالق سریال Sweet Tooth که این روزها از سرویس نتفلیکس پخش می شود در مورد سریال خود چنین گفته است: «همیشه داستان های پادآرمانشهری، پساآخرالزمانی را دوست داشته ام. همیشه دوست داشتم برداشت خودم را از این دنیاها داشته باشم». اما به گفته جف، این کار ساده نیست زیرا «تاریخ طولانی» از روایت داستان های پادآرمانشهری وجود دارد و بین فرانچایزهایی مانند The Walking Dead  و The Last of Us، این ژانر به شکل هایی همواره در حال تکامل و جذل مخاطب بوده که بازماندگان در این داستان ها به هیچ عنوان فکرش را نمی کرده اند.

همانند زامبی هایی که در این فیلم ها پرتعدادترین شخصیت ها هستند، تکرار قطعاً نقش اصلی را داشته است و این تنها به خاطر اینکه اکنون در دوران آخرالزمان خاص خود به سر می بریم نیست. در حالی که داستان های این دنیاها بسیار جذاب و خارق العاده هستند، روایت های ویروس قاتل این روزها با قدرتی بسیار بیشتر از خود این ویروس ها در حال رشد هستند. در میانه این همه آشفتگی، اکنون یک داستان بسیار جذاب و متفاوت می تواند نظر مخاطبان این ژانر را به خود جلب کند. و اینجاست که سریال Sweet Tooth وارد می شود. چیزی که در ابتدا به عنوان داستانی ساده از پسری با شاخ های گوزن شروع شده بود اکنون به یک رویکرد تازه منتهی شده که Storybook Dystopia به معنای «پادآرمانشهر داستان های کتابی» نام دارد، عنوانی که جیم میکل برای آن در نظر گرفته است.

در این سریال نیز شاهد یک ویروس کشنده هستیم و در میان این همه وحشت و ترس، امید به شکل هیبریدهایی انسان/حیوان شبیه گاس نمود پیدا می کند که نماد یک موجودیت مهربان تر و برگرفته شده از داستان های پریان هستیم که به ندرت در این ژانر دیده بودیم. در حالی که کمیک های اورجینال جف لمایر دارای سنتی تاریک اما جذاب بودند اما میکل بر این باور است که برای ساخت نسخه سریالی Sweet Tooth و موفقیت آن باید تغییراتی نسبت به ده سال پیش در آن ایجاد می شد. میکل در این باره چنین می گوید: «اگر این کار را همان موقع می کردیم، این احساس ایجاد می شد که انگار ما در حال بازسازی و تکرار دنیای واقعی یا داستان های آخرالزمانی متعددی هستیم که قبل از این وجود داشتند.

از این رو دنبال یک احساس جدید برای داستان های پایان دنیا بودم. و ایده قصه های پریان از طبیعتی که از قبل در داستان قرار داشت آمد، این واقعیت که گاس تماماً متعلق به طبیعت است». در این سریال، نسل انسان تقریباً منقرض شده و زمین در دنیای Sweet Tooth شرایط خوبی را تجربه می کند. هر طرف که نگاه کنید، مادر طبیعت با پوشش گیاهی و جنگل های حیرت انگیز که باقیمانده های تمدن انسانی را از بین می برند، خودنمایی می کند. اما این بدان معنا نیست که سریال Sweet Tooth به طور کامل از پرداختن به جنبه های پادآرمانشهری داستان جف لمایر طفره می رود. مردم می میرند، روزگاران تاریک و سخت وجو ددارد و ویروس باعث ایجاد انواعی از هیولاهای ترسناک می شود اگر چه هیبریدها نقش زامبی ها را ندارند.

سریال Sweet Tooth یک سریال درام فانتزی است که بر اساس کتاب کمیکی به همین نام نوشته لمایر ساخته شده و داستان موجوداتی نیمه انسان را روایت می کند که پس از شیوع یک ویروس مرگبار در زمین و از بین رفتن انسان ها، بوجود آمده اند. انسان های بازمانده نیز که شک دارند این موجودات محصول ویروس یا عامل آن باشند، دست به شکار این گونه جدید می زنند. رابرت داونی جونیور و همسرش تهیه کنندگان اجرایی این سریال درام فانتزی هستند.

روزیاتو