فهرست پربیننده‌ترین فیلم‌های اختصاصی نتفلیکس تا به امروز منتشر شده که نشان می‌دهد فیلم «استخراج» با بازی گلشیفته فراهانی و کریس همسورث همچنان پربیننده‌ترین فیلم این سرویس آنلاین است.

کمتر از سه دهه از تولد نتفلیکس می‌گذرد، اما این سرویس آنلاین طی ده سال اخیر با اصلاح عملکرد و شیوه فعالیت خود و گسترش روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در سراسر جهان به یکی از بازیگران اصلی چرخه‌ی ساخت و پخش فیلم‌ها و سریال‌ها تبدیل شده است. در سه ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ بیش از ۸٫۵ میلیون نفر به جمع مشترکان نتفلیکس اضافه شدند تا مجموع مشترکان جدید این سرویس طی سال ۲۰۲۰ به ۳۷ میلیون نفر برسد و رقم کل مشترکان آن از ۲۰۳ میلیون نفر عبور کند.

همواره پربیننده‌ترین فیلم‌های این سرویس فیلم‌های اکشن و بعضا اکشن و رازآلود بوده‌اند، اما نتفلیکس در چند سال گذشته فیلم‌های مهمی مانند «روما» به کارگردانی آلفونسو کوارون، «مرد ایرلندی» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و «منک» ساخته‌ی دیوید فینچر را تهیه و پخش کرده تا نشان دهد علاوه ‌بر فیلم‌های پربیننده و عوام‌پسند به تولید آثار جدی و هنری هم علاقه‌مند است.

نتفلیکس همواره آمار و ارقام دقیقی از میزان بازدید فیلم‌ها و سریال‌های خود ارائه می‌دهد و حالا فهرست پربیننده‌ترین فیلم‌های اختصاصی‌اش را به‌روزرسانی کرده است. فیلم جدید زک اسنایدر یعنی «ارتش مردگان» با ۷۲ میلیون عضو تازه‌وارد این لیست است که در جایگاه دهم قرار گرفته و رتبه‌های اول تا سوم کماکان در اختیار فیلم‌های استخراج، «جعبه پرنده» و «محرمانه اسپنسر» قرار دارند. نتفلیکس هر ۲ دقیقه بازدید از یک فیلم را به‌عنوان یک تماشا در نظر گرفته و در آمار خود لحاظ می‌کند.

پربیننده‌ترین فیلم‌های اختصاصی نتفلیکس تا به امروز

  1. استخراج با ۹۹ میلیون بازدید
  2. جعبه پرنده با ۸۹ میلیون بازدید
  3. محرمانه اسپنسر با ۸۵ میلیون بازدید
  4. شش زیرزمینی با ۸۳ میلیون بازدید
  5. راز جنایت با ۸۳ میلیون بازدید
  6. نگهبانانی از دیرباز با ۷۸ میلیون بازدید
  7. انولا هولمز با ۷۶ میلیون بازدید
  8. پروژه قدرت با ۷۵ میلیون بازدید
  9. آسمان نیمه‌شب و ارتش مردگان به طور مشترک با ۷۲ میلیون بازدید

گلشیفته فراهانی به خاطر نقش‌آفرینی فیلم استخراج توجه سینمادوستان در سراسر جهان را به خود جلب کرد و به فهرست ۱۰ ستاره‌ی نوظهور سال ۲۰۲۰ سایت IMDb راه یافت. IMDb هر ساله بر اساس میزان بازدیدی که از صفحه‌ی بازیگران در این پایگاه صورت می‌گیرد، فهرستی از محبوب‌ترین ستاره‌ها و محبوب‌ترین ستاره‌های نوظهور منتشر می‌کند. این فهرست به‌خوبی نشان می‌دهد چه بازیگرانی برای سینمادوستان جالب توجه بوده‌اند و چه بازیگرانی توان رشد و دیده شدن را دارند. فراهانی توانست در مکان هشتم لیست محبوب‌ترین ستاره‌های سینمایی رو به ترقی سال ۲۰۲۰ قرار بگیرد و به همین خاطر در صورت شکل‌گیری جهان سینمایی استخراج ممکن است شاهد ساخته شدن فیلم اختصاصی شخصیت او باشیم.

منبع: Polygon

منبع