نویسندگان: اریک پیرسون، ژاک شفر و ند بنسون کارگردان: کیت شورتلند

بازیگران: اسکارلت جوهانسون، دیوید هاربر، ریچل وایس و فلورنس پیو

تاریخ اکران: ۷ مِی/مه (جمعه، ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ خورشیدی)

هیچ‌کس به یاد ندارد که آخرین بار در چه تاریخی انقدر بین اکران دو فیلم MCU فاصله افتاده بود! سال ۲۰۲۰ میلادی پرشده از اتفاقات عجیب‌وغریب است که همه‌ی آن‌ها درکنار یکدیگر رخدادهای مورد انتظار گوناگونی را به تأخیر انداخته‌اند. پخش فیلم Black Widow نیز یکی از همین رخدادها بود. فیلمی دارای چهار بازیگر محبوب که یکی از آن‌ها با این اثر احتمالا برای همیشه از دنیای سینمایی مارول خداحافظی می‌کند و سه نفر که شاید فیلم بیوه سیاه واردکننده‌ی آن‌ها به این جهان سینمایی باشد. در هر حالت نباید از یاد برد که Black Widow همان اثری است که مخاطبان سال‌ها از کوین فایگی و همکارهای او انتظار ارائه‌ی آن را داشتند؛ محصولی که قرار بود تقریبا یک ماه قبل از واندر وومن ۱۹۸۴ اکران شود و حالا ظاهرا ماه‌ها بعد از آن به پرده‌های نقره‌ای می‌رسد. هرچند مطابق پیش‌بینی‌ها حتی اگر درنهایت فیلم بلک ویدو بین آثار اکشن تبدیل به یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ نشود، به احتمال بسیار زیاد جذاب‌تر از فاجعه‌ای به اسم فیلم Wonder Woman 1984 خواهد بود.

فیلم Black Widow اندکی به گذشته سر می‌زند و بخش‌هایی مهم از زندگی ناتاشا رومانوف در بازه‌ی زمانی بین دو فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و Avengers: Infinity War را به تصویر می‌کشد؛ جایی که بلک ویدو باید سراغ واکاوی ریشه‌های خود برود و پرونده‌ی برخی مسائل حل‌نشده را یک بار برای همیشه ببندد.

براساس آن‌چه در تریلرها دیده‌ایم، ساخته‌ی نام‌برده شامل برخی از فیزیکی‌ترین سکانس‌های اکشن جهان مارول تا امروز می‌شود و با محوریت تسک مستر زد و خوردهای جذابی را می‌آفریند. بسیاری از طرفداران می‌خواهند بدانند که فیلم Black Widow چگونه درک فعلی آن‌ها از فاز چهارم دنیای سینمایی مارول را به چالش می‌کشد؟ هرچند که رسانه‌ها بیشتر می‌پرسند: «آیا بعد از این همه وقت، MCU همچنان توانایی رسیدن به درآمد بسیار زیاد در سینماها را دارد؟»؛ پرسشی که فقط اکران فیلم بلک ویدو و فیلم اترنالز جواب آن را می‌دهد.

زومجی