نویسندگان: نیل پورویس، رابرت وید، کاری جوجی فوکوناگا و فیبی والر-بریج |کارگردان: کری فوکوناگا

بازیگران: دنیل کریگ، رامی ملک، لئا سیدو، نائومی هریس، جفری رایت، رالف فاینز و آنا د آرماس

تاریخ اکران: ۸ اکتبر (جمعه، ۱۶ مهر ۱۴۰۰ خورشیدی)

پس از سال‌ها تلاش دنیل کریگ برای فاصله گرفتن از سری سینمایی جیمز باند دیگر شکی نداریم که فیلم No Time to Die آخرین فرصت تماشای او در قامت این کاراکتر را تقدیم طرفداران می‌کند. این فیلم که می‌خواهد قصه‌ی تمام «جیمز باند»های کریگ از زمان اکران Casino Royale را به اتمام برساند، روی کاغذ شانسی برای پشت سر گذاشتن Skyfall سم مندس ندارد ولی قطعا می‌تواند بهتر از Spectre ظاهر شود. کریگ ادعا می‌کند که فیلم No Time to Die تبدیل به پایانی ایده‌آل برای باند او می‌شود. هرچند که او بارها گفت فیلم مورد بحث برخلاف جیمز باند قبلی طلسم نشده است و در عین حال می‌بینیم که No Time to Die رسما به رکوردشکنی تاریخی در تعداد تاخیرهای تاریخ اکران نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

در بین شخصیت‌ها و بازیگرهای فیلم همزمان می‌توان چهره‌هایی قدیمی و جدید را یافت که ظاهرا همگی در آستانه‌ی نابودی قرار می‌گیرند. از یک طرف مامور سی‌آی‌ای با بازی آنا دِ آرماس نقش قابل توجهی در قصه خواهد داشت و از طرف دیگر یک دشمن قدیمی باند از درون محل اسارت خود، نقشه‌ای پلید را علیه او رهبری خواهد کرد. نقش دشمن اصلی این قسمت را هم پسر درخشیده در سریال Mr. Robot یعنی رامی ملکِ برنده‌ی اسکار ایفا می‌کند. از آن سون خواننده‌ی آهنگ اصلی این فیلم نیز بیلی آیلیش پایرت بیرد اوکانل است و وظیفه‌ی ساخت آلبوم موسیقی متن اثر روی شانه‌های هانس زیمر قرار دارد.

فیلم No Time to Die با بودجه‌ای بالاتر از ۲۵۰ میلیون دلار ساخته شده است و ظاهرا به خاطر تاخیرات چندباره، بودجه‌ی تبلیغات آن درنهایت به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار می‌رسد. با این وضعیت مالی وحشتناک، فیلم فقط دو راه برای ضرر ندادن دارد؛ خریداری شدن توسط یک شبکه آنلاین با قیمتی بالاتر از ۴۵۰ میلیون دلار یا رسیدن به فروش جهانی بیشتر از ۸۰۰ میلیون دلار در سالن‌های سینما.

مطابق اخبار سینما و تلویزیون، استودیوهای هالیوودی در ساخت و پخش جیمز باند به قدری با این فیلم تحت فشار مالی قرار گرفته‌اند که دیگر بعضا حتی پول تبلیغ کردن فیلم‌های دیگر خود را هم ندارند و صرفا به این دلیل آن‌ها را تأخیر می‌زنند! در این لحظه هم احتمال ضرر دادن فیلم، بیشتر از سودآوری آن به نظر می‌رسد. زیرا No Time to Die به خاطر اشتباهات استراتژیک سازندگان در تبلیغات، حتی با فروش ۷۰۰ میلیون دلاری در سینماها ضرر می‌دهد.

زومجی