نویسنده: کریس تریو | کارگردان: زک اسنایدر

بازیگران: بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، ازرا میلر، جیسون موموآ و ری فیشر

تاریخ اکران: ۱۸ مارچ (پنج‌شنبه، ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ خورشیدی)

«من شنیده‌ام که آکوردی مرموز و ناشناخته وجود داشت که دیوید آن را نواخت و پروردگار خرسند شد. اما تو واقعا به موسیقی اهمیتی نمی‌دهی. مگر نه؟ آن آهنگ این‌گونه آغاز می‌شود و سپس به گام‌های چهارم و پنجم می‌رسد؛ سقوط کوچک و صعود بزرگ. این‌گونه پادشاه سردرگم، هله‌لویا را نواخت». زک اسنایدر که دو فیلم عالی واچمن و طلوع مردگان (Dawn of the Dead) را در کارنامه دارد، بی‌دلیل موسیقی درخشان لئونارد کوهن را برای اولین تیزر Zack Snyder’s Justice League انتخاب نکرد. در حقیقت همه‌ی آن‌چه که باید راجع به فیلم بزرگ‌سالانه و حدودا ۴ ساعتی «لیگ عدالت، نسخه‌ی زک اسنایدر» بدانیم، در همین آهنگ پیدا می‌شود.

اول از همه با خود آهنگ لئونارد کوهن سر و کار داریم که انقدر افراد زیادی آن را به اشکال گوناگون خواندند که بسیاری از مخاطبان اصلا نمی‌دانند که کوهن خالق اصلی آن بوده است. مثل فیلم Justice League که در حقیقت تازه قرار است نسخه‌ی واقعی آن عرضه شود. ولی چون نسخه‌ی پخش‌شده در سینماها معروف شد، حالا باید به‌عنوان فیلم Zack Snyder’s Justice League (لیگ عدالت زک اسنایدر) تحویل بینندگان داده شود تا ماهیت خود را نشان بدهد.

اما سخن اصلی در خود متن آهنگ قرار دارد که به تلاش برای خلق یک اثر هنری خوب می‌پردازد. ولی حدس بزنید چه شد! اصلا مهم نیست که هنرمند بتواند اثر بی‌نقص را خلق کند یا صرفا انقدر «هله‌لویا» را فریاد بزند که همه‌چیز شبیه یک موسیقی عالی به نظر برسد. مثل لیگ عدالت زک اسنایدر که حتی اگر قرار باشد به شکلی تقریبا غیرممکن بدتر از نسخه‌ی اکران‌شده از آب دربیاید، باز هم برای خیلی‌ها مورد انتظار است. زیرا درخواست‌های بی‌پایان مخاطبان باعث شد که AT&T (شرکت صاحب استودیوهای برادران وارنر) بیشتر از ۷۰ میلیون دلار از بودجه‌ی تبلیغاتی شبکه HBO Max پول بردارد و به زک اسنایدر بدهد تا فیلم ۴ساعته‌ی خود را پخش کند.

«من تمام تلاش خود را کردم و نتیجه محصول خاصی نبود. نمی‌توانستم چیزی را احساس کنم، پس حداقل برای لمس آن جنگیدم. حقیقت را گفتم و نیامده‌ام که شما را فریب بدهم. پس با اینکه همه‌چیز در گذشته به شکل غلط رقم خورد، من در مقابل خدای موسیقی می‌ایستم و درحالی‌که هیچ کلمه‌ی دیگری برای گفتن ندارم، هله‌لویا را فریاد می‌زنم». همچون فیلم Zack Snyder’s Justice League که می‌خواهد چشم‌انداز واقعی یک فیلم‌ساز را نشان مخاطبان دهد و در تریلر اصلی ثابت کرد از جهات زیادی با نسخه‌ی اکران‌شده توسط جاس ویدون تفاوت دارد.

نتیجه هرچه که باشد، فریاد زده شدن هله‌لویا پس از ۴ سال درخواست طرفداران، برای افراد علاقه‌مند به فیلم‌های زک اسنایدر بسیار شنیدنی به نظر می‌آید. همچنین تأخیر خوردن طولانی‌مدت تاریخ اکران فیلم The Batman نیز به‌نوعی فیلم Zack Snyder’s Justice League را مورد انتظارتر از قبل کرد. زیرا حالا فقط یک بتمن در سال ۲۰۲۱ میلادی حضور دارد.

زومجی