تحقیقات نشان داده‌اند خوردن صبحانه در بزرگ‌سالان عملکرد حافظه را بهبود می‌بخشد که این بر کارایی آنها در امور روزمره اثرگذار خواهد بود. روحیه بهتر و آرامش و انرژی بیشتر نیز از جمله آثار دیگر صرف صبحانه هستند. در مورد کودکان نیز مطالعات مشخص کرده‌اند که خوردن صبحانه توانایی‌های کودک را در مدرسه افزایش می‌دهد. عمده این توانایی‌ها شامل یادگیری، حافظه و تمرکز هستند. کودکانی که وعده صبحانه را حذف می‌کنند در ارتباط با ریاضیات، مهارت خواندن، مهارت حل مسئله و رفتار دچار مشکل می‌شوند. بسیاری از کودکان و بزرگ‌سالان از وعده صبحانه صرف‌نظر می‌کنند یا کمتر از میزان موردنیاز مصرف می‌کنند. این افراد نه تنها کارایی خود را در محل کار و مدرسه به خطر می‌اندازند بلکه ارزش رژیم غذایی روزانه خود را کاهش می‌دهند، زیرا بعداً در طول روز تمایل بیشتری به غذاهای پرکالری نشان می‌دهند. بنابراین ممکن است آنها مواد غذایی ضروری موردنیاز بدن برای حفظ سلامتی و یک رژیم متعادل را از دست بدهند. مواد مغذی بسیار مهم که سطح کارایی بدن را بالا می‌برند شامل کربوهیدرات‌ها، پروتئین، آهن و کلسیم هستند که این مواد باید در صبحانه گنجانده شوند. خوردن کورن فلکسهای غنی همراه با شیر به عنوان صبحانه می‌تواند تمام این مواد مغذی را برای بدن فراهم کند. کورن فلکسهای صبحانه در انواع مختلفی موجودند و بیشتر آنها حاوی فیبر، ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری، کربوهیدرات، نمک، شکر و چربی هستند. گفتنی است هر کدام از این مواد برای سلامتی بدن ضروری است. مختصری از فواید آنها به شرح زیر است:

فیبر
فیبرهای رژیمی به سلامت دستگاه هاضمه کمک کرده و در محافظت مقابل سرطان روده بزرگ مؤثر هستند، درضمن خطر افزایش وزن را کاهش داده و از پیشروی دیابت نوع دوم جلوگیری می‌کنند. این فیبرها احساس سیری را افزایش داده و میل به خوراکی‌های میان وعده بدون ارزش غذایی را کاهش می‌دهند. فیبر کورن فلکسهای حاوی جو به کاهش سطح کلسترول خون نیز کمک می‌کند. کورن فلکسهای حاوی غلات کامل جو و گندم از بهترین منابع فیبر هستند.

ویتامین‌ها و موادمعدنی ضروری
کورن فلکسهای غنی شده با موادمعدنی و ویتامین‌های ضروری 25 درصد از ویتامین‌های موردنیاز و 17 درصد از آهن و کلسیم موردنیاز بدن را در یک روز تأمین می‌کنند. خوردن یک لیوان شیر و کورن فلکس مواد مغذی‌ای نظیر کلسیم، فولیک اسید، ویتامین (B12)، تیامین (B1)، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6 و ویتامین D را برای بدن تأمین می‌کند.

کربوهیدرات
کربوهیدرات‌ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سلامت هستند زیرا سوخت بدن را تأمین می‌کنند. غلات کامل نیز منبع خوبی از کربوهیدرات هستند که علاوه بر کربوهیدرات، موادمعدنی و ویتامین‌های ضروری بدن را نیز شامل می‌شوند. خوردن کورن فلکسکه شامل چربی کم و کربوهیدرات بالاست، باعث می‌شود بعد از خوردن صبحانه احساس سیری به وجود آید و میل به میان وعده‌های پرچرب کاهش یابد.

نمک
نمک از ترکیبات مهم کورن فلکسهاست زیرا طعم آن را دل‌پذیرتر و بافت آن را بهبود می‌بخشد. اما کورن فلکسها معمولاً حاوی مقادیر اندکی از نمک حدود 0/29 گرم در هر 100 گرم هستند.

شکر
شکر منبع مهم کربوهیدرات و منبع اصلی انرژی بدن است. شکر به صورت طبیعی در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد اما به صورت مصنوعی نیز در طول پخت به سایر غذاها اضافه می‌شود و موجب طعم دلپذیر غذاها می‌شود. میزان استفاده از شکر در انواع کورن فلکسها متفاوت است، اما در مجموع استفاده از کورن فلکس به عنوان وعده صبحانه حدود پنج درصد از شکر موردنیاز روزمره یک فرد بزرگ‌سال را تأمین می‌کند.

این مطلب اولین بار در دوماهنامه سلامانه منتشر شده است.