سامسونگ گلکسی A50 ا (Galaxy A50)
حافظه داخلی:
۱۲۸ گیگابایت
شبکه های ارتباطی: ۴G
حس‌گرها: اثرانگشت زیر صفحه نمایش (FingerPrint|Under-Display)
مقدار RAM: چهار گیگابایت
رزولوشن عکس: ۲۵.۰ مگاپیکسل
باتری قابل تعویض: خیر
بازه‌ی اندازه صفحه نمایش: ۶.۰ اینچ و بزرگتر
ویژگی‌های خاص: مناسب عکاسی سلفی
تعداد سیم کارت: دو

گوشی موبایل Galaxy A50 با صفحه‌نمایش سوپر آمولد طراحی شده است و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است. این محصول سامسونگ با جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید (Pie) روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی ۶.۴ اینچ با رزولوشن FullHD+ است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.

این گوشی در دو ظرفیت ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را تا یک ترابایت دیگر هم افزایش دهید. دوربین اصلی A50 سنسور ۲۵مگاپیکسلی دارد و از نوع عریض (Wide) است. دو سنسور ۸ و ۵ مگاپیکسلی دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A50 را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی ۲۵مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است. باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با قابلیت‌های نزدیک به یک بالارده خوش‌ساخت را روانه بازار کند.

در ادامه این نوشته سعی کرده‌ایم نظرات مردم را از وب سایت‌های مختلف، کنار هم بیاوریم تا شما هم تصمیم بگیرید که این گوشی هوشمند را بخرید یا خیر!
بعد از خرید این گوشی در پایین همین صفحه می‌توانید نظرات و دیدگاه‌های خود را با سایر کاربران و خوانندگان نیز در میان بگذارید.

SAMSUNG Galaxy A50

«واقعا میشه بهش گفت پرچم داره میان رده ها چون: صفحه نمایشش واقعا با کیفیته و لذت میبرید وقتی بهش نگاه میکنید گوشی خوش دستیه و وزنش کاملا مناسبه سخت افزارش واقعا قدرتمنده ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی با رم ۴ داره باطری ۴۰۰۰ میلی آمپری که طبق شعار سامسونگ تمام روز رو همراهیتون میکنه اثر انگشتش که رو صفحه نمایشه و خودش یه نوع کلاس حساب میشه با توجه به بیومتریک بودن اثر انگشت واقعا نباید ازش مثل بقیه سنسورا انتظار داشت، یکم سرعتش کم هستش ولی با همون ترفندایی که دوستان گفتند مثل چندبار اسکن یه انگشت مشکلو تقریبا حل میکنه در کل با وجود تشخیص چهره قدرتمنده این گوشی شما فرصت اینکه از اثر انگشتش استفاده کنید رو نخواهید داشت حتی در تاریکی مطلق دوربین عقبش کیفیت خوبی داره و کاملا قابل قبوله و امکانات خوبی هم داره که شامل عکاسی پرتره ، اسلوموشن و تصاویر واید میشه دوربین سلفیش هم خوبه و عمکرد رضایت بخشی داره یک عدد قاب با کیفیت نسبتا مناسب داخل جعبش هست شارژ سریع هستش از نوع تایپ سی همزمان دو عدد سیم کارت و مموری ساپورت میکنه در کل عالیه و واقعا ارزش خرید داره من که ازش راضیم. پیشنهاد میکنم اگه میخواید تو این رنج قیمت هزینه کنید حتما این گوشی رو بذارید تو اولویت.»
محمد حسین واحدی (دیجی‌کالا)
😊
«با توجه به اینکه بنده دو ماهی میشه خریدم و کلی تنظیماتشو زیر و رو کردم تنها مشکلی که ازش میدیدم اثر انگشتش بود که خیلی تو ذوقم میزد حتی اپدیت هاشم میکردم باز مشکل داشت تا امروز … امروز متوجه شدم بدون هیچ مشکلی میشه از اثر انگشت استفاده کرد که شاید تا حالا هیچکسیو ندیدم به این نکته پی برده باشه … من و شاید شماها عادت داریم برا روشن کردن صفحش اول دکمه ی پاور رو بزنیم بعد انگشت بزنیم ولی از امروز دیگه این‌کارو نمیکنم چون خیلی راحت میشه بدون زدن دکمه پاور انگشت زد .»
محمد محمدی (دیجی‌کالا)
🤔
«جنجالی ترین بخش گوشی ینی حسگر اثرانگشت زیر صفحه… اولا بگم ک قبول دارم خیلی گیجه اما راه حل برا این مشکل هست.تو تجربه شخصی من متوجه شدم اگر دست شما کمی مرطوب یا عرقی باشه حسگر بهتر شناسایی میکنه و خیلی سریع و در همون تلاش اول گوشی انلاک میشه.اما وقتی دست هام خشکه حدود ۳ ثانیه طول میکشه تا شناسایی کنه…نکته دیگری هم هست ک اگر بهش توجه کنید مشکلتون با حسگر اثر انگشت حل میشه…ما گوشی رو در حالت های مختلف انلاک میکنیم اما اون حالتی ک بیشتر مواقع گوشی دستمونه باعث میشه ی منطقه ب خصوص از انگشت روی حسگر قرار بگیره و اگر شما این منطقه رو پیدا کنید و اون رو ب جای سه انگشت اسکن کنید مطمعن باشید بهتر کار میکنه و طبق استفاده من وقتی صفحه روشن باشه و محدوده حسگر اثر انگشت در حال نمایش رنگ سفید باشه حسگر خیلی بهتر کار میکنه…پس حد الامکان ی زیر صفحه ای بزارید رو لاک اسکرین ک رنگ سفیدش بیوفته رو حسگر…»
پوریا کربلایی (دیجی‌کالا)
🤔
«سلام ، تقریبا دو ماهی میشه که این گوشی رو خریدم اونم بعد از کلی تحقیق ، آقا واقعا گوشی عالی و جذابیه از همه نظر خوبه بازیا مختلف زو باهاش اجرا کردم و بدون مشکل اورد دوربینش واقعا خوبه البته کمی توی شب کیفیتش کم میشه ولی بازم راضی کننده است ، همونطور که دوستان گفتن اثر انگشتش ضعیفه اما تشخیص چهره فوق العاده ای داره ، خداییش بعضیا بی انصافی میکنن درسته اثر انگشتش کمی ضعیفه اما اون شکلی هم نیست که عده ای از دوستان بزرگش میکنن … حافظه داخلی ۱۲۸ که حدود ۱۱۰ گیگ رو در اختیارتون میذاره و اینترنت فورجی پلاس که به راحتی روی هر دو سیمکارت اجرا میشه و از همه مهم تر باتری فوق العاده ای داره به راحتی ۱ روز و حتی ۲ روز رو دوام میاره ، این نکته هم در نظر بگیرید که دو سیمکارت و یک رم همزمان میتونید روی گوشی قرار بدید (اسلات اختصاصی واسه ی رم داره) ، تا الان که خیلی راضی بودم و خلاصه توی خریدش شک نکنید»
محمد آریایی (دیجی‌کالا)
😊
«مزایا : حافظه ۱۲۸ گیگی که البته نزدیک ۱۰۰ گیگش قابل استفادست (بقیش رزرو شده سیستم عامله). سرعت فوق العاده با وجود پردازنده قوی ۱۰ نانومتری و رم ۴. طراحی شیک بدنه و صفحه نمایش. اندروید ۹ و پشتیبانی از اندروید های اینده ( حداقل تا اندروید ۱۰). حسگر تشخیص چهره باور نکردنی (باز کردن قفل در کمتر از ۱ میلی ثانیه حتی در تاریک ترین اتاق). باطری معرکه . قشنگ تا ۲ روز شارژ نگه میداره. صفحه نمایش با کیفیت خیلی بالا و شدت نور خیلی زیاد. پشتیبانی از ۴.۵G یا همون ۴G plus. سرعت شارژ خیلی بالا و داغ نکردن گوشی در هر حالت. امکانات خیلی زیاد گوشی ، اندروید و دوربین. تشخیص عالی صدا برای استفاده در گوگل اسیستنت. لانچر و رابط کاربری خیلی خوب. معایب: دوربین اصلی و سلفی نه چندان قوی(کاملا مناسبه دوربیناش ولی به اندازه ۲۵ مگاپیکسلی که نوشته قوی نیست). حسگر اثر انگشت ضعیف. ولی در ورژن اروپا اپدیتی براشون اومده که این مشکلو رفع کرده و تستاش توی یوتیوب هستش خیلی سریع باز میکنه با اون اپدیت و بزودی برای ورژن خاورمیانه هم منتشر میشه. شارژرش برای پریز های ایران ساخته نشده و حتما از قبل یه مبدل پریز تهیه کنید. هندزفریش جالب نیست. کابل شارژرشم خیلی کوتاهه.»
امیر عباس یوسفی (دیجی‌کالا)
😊
«۱_باتری بسیار خوب این گوشی شما را راحت ۱ روز بی نیاز از شاژ میکند اگر حتی شما کسی هستید که اهل بازی کردن نباشید براحتی ۲ روز از شارژ بی نیاز خواهید بود ۲_سرعت شارژرش خوبه و ۱.۵ تا ۲ ساعت زمان برای شارژ شدن نیاز داره ۳_اما بر خلاف تصور شما که فکر میکنید این گوشی که دوربین ۳ گانه و با یک لنز ۲۵ مگاپیکسلی میتواند تصاویر واقعی را ثبت کند سخت در اشتباهید منظور من این نیست که کیفیت دوربین های این گوشی خوب نیست اما در حد و نزدیکی یک پرچم دار نیست ۴_سرعت این اثر انگشت شاید پایین باشد اما من احساس میکنم که بخاطر لیبلی که خود سامسونگ روی اون زده هستش ام شاید اشتباه کنم ۵_یکی از بدی های این گوشی لنز دوربین جلوی گوشی هست که کمی اذیت کننده هست که در اجرای بعضی برنامه ها مزاحم هست اما قابل تحمل و حتی می شود ان را احساس نکرد ۶_حسگر تشخیص چهره این گوشی بسیار سریع که بر خلاف حسگر اسر انگشت است ۷_ یکی از توانمندی های این گوشی صدای بلند و رسایی است که دارد و میشود گفت از اسپیکر بی نیاز هستید ولی در محیط های شلوغ جواب گو نیست»
امیر محلوجی (دیجی‌کالا)
🤔
«تجربه یکماه استفاده از a50 رو در نقاط قوت و ضعف اعلام کردم . ** دوستانی اعلام کردن که جنس قاب پشتی پلاستیکی هستش اما استفاده از کلمه پلاستیک اشتباه هستش . جنس قاب پشتی glasstic هستش که ترکیب شیشه و پلاستیک و با متریال خیلی خوب هستش . ** کند بودن اثر انگشت بعد از آپدیت بهتر شده است و ممکنه با آپدیت های بعدی بهتر نیز شود . ** دوستی در نظرات اعلام کرد شاهد هنگی بوده ، بنده که تاکنون شاهد حتی یکبار هنگی نبودم .»
آرمین محمدی دریاسری (دیجی‌کالا)
😊
«تو تبلیغات گوشی تست ضد آب داره بعد با کوچیکترین آب میکروفون گوشی دیگه کار نمیکنه بردم گارانتی میگه گوشی ضدآب نیست مقاوم در برابر آبه حالا فرق این دوتا جمله چیه الله اعلم»
حسین گل محمدی (منفی)
🙁
«گوشیه خوبیه.اونایی که با اثر انگشت مشکل دارن میتونن از تشخیص چهره استفاده کنن که تو صدم ثانیه باز میکنه.من گوشیمو بزعکس میکنم ولی بازم چهرمو تشخیص میده و باز میشه راحت.سرعتش خوبه.در کل گوشی قابل اعتمادیه»
سعید شکری (دیجی‌کالا)
😊