دوربین آیفون شما یک کیت همه کاره است، اما برای عکاسی با نوردهی طولانی هنوز کمبودهایی دارد.

تصاویری که از تاکسی‌های زرد تار شده یا آبشارهای مه آلود میبینید، نیازمند سرعت شاتر پایین هستند که در آیفون غیر ممکن است، چون در واقع نمیتوانید مدت زمان باز ماندن شاتر را شما تعیین کنید. خوشبختانه برای این کار هم اپلیکیشنی وجود دارد. اپلیکیشن‌های نوردهی طولانی چندین نوردهی از یک صحنه را بر روی هم قرار داده تا این افکت را برای شما ایجاد کنند.

۱- Slow Shutter Cam

این اپلیکیشن سلاح مورد علاقه عکاسان با آیفون است. در واقع این اپ آنقدر معروف است که برای خود یک هشتگ اختصاصی در اینستاگرام دارد. بنابراین با دنبال کردن این هشتگ می‌توانید نمونه‌ای از تصاویر گرفته شده با این اپ را ببینید.

طراحی این اپ بسیار ساده و کاربردی انجام شده است. تنها بر روی آیکون تنظیمات ضربه بزنید تا قالب‌های از پیش تعیین شده را ببینید.

  • Motion Blur: مورد استفاده برای کنترل مقدار تاری و عکاسی از محیط‌های شلوغ شهری و ریزش آب.
  • Light Trail: با این گزینه حساسیت نور را تنظیم کنید.
  • Low Light: گزینه‌ای که با تنظیمات کاهش نویز همراه است، تا زمانی که نور کم است نویز کاهش یابد.

از دیگر ویژگی‌های این اپ میتوان به این موارد اشاره کرد: Self-Timer، Sleep Timer و Grid.

دانلود اپلیکیشن Slow Shutter Cam برای آیفون.

۲- Shutter Stop

اگر نمیخواهید با تنظیمات عجیب و غریب برای عکاسی از یک آبشار دست و پنجه نرم کنید، این اپلیکیشن مختص شماست. وقتی اپ را باز کنید با دو حالت Normal و Light Trail روبرو می‌شود که برای تنظیم حساسیت نور و تنظیم زمان کاربرد دارد.

گزینه‌های شبکه‌بندی صفحه و فلش در سمت چپ و بالا قرار دارند.

زمانی که عکس خود را گرفتید، میتوانید برای کاهش تاری، تنظیمات فریز و افزایش و کاهش کنتراست را قبل از ذخیره عکس انجام دهید.

دانلود اپ Shutter Stop برای آیفون

۳- ProCamera

این اپ دقیقا همان چیزی‌ست که نام آن بیان می‌کند. یک اپ حرفه‌ای و پیشرفته با کنترل‌های DSLR که شامل ISO، Exposure Compensation، Tiltmeter، Anti-Shake و بسیار ویژگی‌های دیگر می‌شود، اما در این مطلب فقط در مورد سرعت شاتر صحبت می‌کنیم.

وقتی اپ را باز می‌کنید بر روی آیکون منو ضربه بزنید و سپس ISO & Shutter را انتخاب کنید. اگر اپلیکیشن را بر روی Shutter & ISO Priority Mode (SI) قرار دهید، بطور خودکار ISO را بر اساس سرعت شاتر تغییر می‌دهد. پس از آن با تنظیمات سرعت شاتر در گوشه سمت چپ بالا کار کنید. برای تصویر برداری از ریزش آب، با مقدار ۱/۱۰ یا پایین‌تر تصویر برداری کنید. برای متوقف کردن فعالیت، سرعت شاتر بالاتر را امتحان کنید.

پس از عکاسی می‌توانید در داخل اپ آن را ویرایش کنید. گزینه‌هایی مثل exposure، contrast، saturation، و حتی curves در داخل اپ قرار دارد.

دانلود ProCamera برای آیفون

۴- Camera+ 2

کمرا پلاس در میان بهترین اپ‌های دوربین به شمار می‌رود و طبق صحبت‌های توسعه دهنده نسخه دوم آن «بهتر، سریعتر و قدرتمندتر» است. این اپ به شما اجازه کنترل دستی ISO و سرعت شاتر می‌دهد و دارای چندین قالب بالانس سفید و دارای یک حالت ماکرو است.

وقتی این اپ را باز می‌کنید، این تنظیمات پیشرفته احتمالا مخفی هستند، بنابراین به قسمت Menu > Advanced controls رفته و Always show را روشن کنید. در زیر آن تنظیمات Manual Exposure Mode را خواهید دید. از این بخش می‌توانید اولویت شاتر را تعیین کنید که سرعت شاتر و تنظیمات ISO یا کنترل کامل دستی شامل آن می‌شود.

فشردن کلید مثبت کوچک کنار کلید شاتر تنظیمات بیشتری را نمایش می‌دهد که شامل Timer، Stabilizer و Action می‌شود.

دانلود Camera+ 2 برای آیفون

۵- Stabilized Night Camera

Stabilized Night Camera اپلیکیشن ساده‌ای است که اختصاصا برای عکاسی با نوردهی طولانی ساخته شده است و بهترین گزینه برای عکس‌های اینستاگرامی با نوردهی بالا است.

وقتی این اپ را باز کنید، عملا هیچ چیز خاصی برای تنظیم وجود ندارد جز یک کلید شاتر. تنها بر روی این کلید ضربه بزنید و تا زمان مورد نیاز خود آن را نگه دارید.

همانطور که نام اپ بیان می‌کند Stabilized Night Camera لرزش عکاسی را از بین می‌برد. حتی یک لرزش کوچک در عکاسی با نوردهی طولانی باعث تار شدن آن می‌شود و ثابت ماندن گوشی در دست انسان تقریبا غیر ممکن است.

دانلود Stabilized Night Camera برای آیفون

این مطلب اولین بار و بطور اختصاصی در ویوین منتشر شده است.