میدسامر (Midsommar)
کارگردان: 
آری استر
ژانر: ترسناک
سال تولید: ۲۰۱۹ 
کشور: آمریکا، سوئد

میدسامر (Midsommar) یک فیلم در ژانر ترسناک به کارگردانی آری استر است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. از بازیگران آن می‌توان به جک رینور، فلورنس پیو، ویل پولتر، و ویلیام جکسون هارپر اشاره کرد. این فیلم مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت ، کارگردانی استر و بازی فلورنس پیو مورد ستایش قرار گرفت.

داستان « میدسامر » با فاجعه ای تراژیک برای دنی ( فلورنس پیو ) آغاز می شود که طی آن عزیزانش را از دست می دهد. در این شرایط دنی به شدت از لحاظ روحی شکننده شده و حضور نه چندان موثر نامزدش کریستین ( جک رینور ) نیز کمک چندانی به وضعیت او نمی کند. در این شرایط و در حالی که دوستانِ کریستین تمایل چندانی به پایداری ارتباط او با دنی ندارند، وی تصمیم می گیرد از دنی درخواست کند تا در سفری که قرار هست به همراه دوستانش به یکی از مناطق دور افتاده سوئد داشته باشند، او را همراهی کند.

در این مقاله سعی کرده‌ایم نقد و نظر مردم و منتقدین را از وب سایت‌های مختلف، کنار هم بیاوریم تا شما هم تصمیم بگیرید که این فیلم را ببینید یا نه!
شما نیز بعد از تماشای فیلم سینمایی میدسامر می‌توانید در پایین همین صفحه نظرات خود را با سایر کاربران و بینندگان در میان بگذارید.

میدسامر (Midsommar)

نظر مردم درباره فیلم میدسامر

«‏یه چیز جالب (ترسناک) راجع به زندگی اینه که ممکنه تو یه ثانیه مسیرش برای همیشه تغییر کنه، اونم توسط انتخابی که خیلی عادی به نظر میاد. میدسامر همین موضوع رو با یه سینماتوگرافی خیلی جذاب نشون داده بود.‎‎‎‎»
شایان (توییتر)
?
«‏از اوایل فیلم فهمیدم که با فضاسازی خوبی برای ایجاد دلهره و ترس طرفم، و بعد از نیم‌ساعت مطمئن شدم که دیگه دل بودن تو اون فضا رو ندارم. ‎#میدسامر ‎#Midsommar»
حمیدرضا نیکدل (توییتر)
?
«‏آب دست‌تونه بذارین زمین و Midsommar رو ببینین. غریب‌الغربایی از آیین‌هایی که مو به تن‌تون سیخ می‌کنه. شکل کامل‌تری از فیلم اولش،میراث. طبعن ردپایی از شاهکارهایی مثل مرد حصیریِ هاردی تا بچه‌ی رزمریِ پولانسکی توش دیده می‌شه. فیلم هولناکی که نه در تاریکی که زیر تیغ آفتاب روایت می‌شه‎»
شاهرخ دلکو (توییتر)
?
«‏فیلم میدسامر چه چیز عجیبی بود. اگر مثل من ژانر فیلم رو ندونید قطعا تا یک ساعت اول فیلم احساس سردرگمی می‌کنید. اما چیزی از جذابیت فیلم کم نمیشه.»
Majix (توییتر)
?
«‏‎#میدسامر / میانه‌ی تابستان (‎#Midsommar) مثل فیلم قبلی کارگردان (موروثی) در فضاسازی موفق است. مکان‌ها برای ما هویت پیدا می‌کنند و حسی از وحشت را به ما منتقل می‌کنند. اما افراط در نمایشِ آیین‌های آن روستا و سردرگمی فیلمنامه در نیمه‌ی دوم، مانع از تداوم رابطه ما با فیلم می‌شود.‎»
پیام خدابنده لو (توییتر)
?
«‏با دیدن فیلم Midsommar از آری آستر، کارگردانی که قبلاً ازش Hereditary رو دیده بودیم، میتونم بگم که ظهور یه کارگردان مریض دیگه به جمع کارگردانهای مریض سینما رو به تمامی مریض‌دوستان تبریک میگم!»
پادکست آلبوم (توییتر)
?
«‏هرگز تماشای فیلم Midsommar محصول ۲۰۱۹ را به هیچ کسی پیشنهاد نمی‌کنم، چون پر از صحنه‌های خودکشی است. متاسفانه سایت‌های فارسی مرجع دانلود فیلم درباره محتوای خشونت‌آمیز آن به کاربران هشدار نمی‌دهند. چنین فیلم‌هایی برای جوامع افسرده بسیار خطرناک است. از تماشای آن خیلی پشیمانم. »
تلتیش ‏(توییتر)
?
«‏«نیمه تابستان» ابتکارهای جالبی داره. اری استر در فیلم ژانر ساختن و همزمان ضد ژانر عمل کردن تاحد زیادی موفقه. بردن داستان ترسناک به جایی که تاریکی نداره و همیشه روشنه، بلندپروازانه‌ست. مشکل اینه که همه‌چی قابل حدسه و فرم و زیبایی شناسی، نحیف بودن قصه رو جبران نکرده. »
علی مصلح ‏(توییتر)
?
«‏خب، خیلی دوس داشتم “اری استر” رو بذارم کنار همه‌ی کارگردانای اذیت‌کن موردعلاقه‌م ولی همیشه یه چیزی کم داره فیلماش. Midsommar اثر بدی نبود، جلوه‌های بصری مناسب و به جا، لوکیشن خوب؛ ولی سکانسای زیادی داشت که به شدت “الکی” اگزجره و رو مخ بودن؛ به جای اینکه تاثیرگذار باشن.»
ندا (توییتر)
?
«‏هر چند از ‎#Midsommar ناراضیم، ولی به نظرم کارگردانش “آری استر” واقعا برای ساختش زحمت کشیده، مخصوصا نماهای زیبایی که میشه تفسیرش هم کرد، زیاد داشت.»
Retro monitoring ‏(توییتر)
?

نظر منتقدین درباره فیلم میدسامر

«« میدسامر » حداقل از بُعد شخصیت پردازی نمی تواند در مقایسه با « موروثی » اثری بهتر محسوب شود اما امضای کارگردان در ساخت دومین فیلمش کماکان چنان برجسته بوده که بسیاری از ویژگی های مثبت فیلم اول او در اینجا نیز تکرار شده است. دومین اثر آستر را نمی توان در ژانر وحشت دسته بندی کرد و بهتر است از آن به عنوان یک اثر دلهره آور نام برد که به خوبی از عهده وظایف خود برآمده است.»
مووی مگ
?
««میدسمار» نسخه‌ی دراماتیزه‌شده‌ی پروسه‌ی عزاداری کردن برای عزیزان از دست رفته‌مان را دارد. آخرین لبخندِ دنی به دوربین همزمان به‌معنی آخرین قدم او برای سقوط به درونِ جنون و اولین قدم او برای بیرون آمدن از غارِ تاریکِ اندوه به درونِ دنیای جدید با درکی جدید است.»
زومجی
?
««میانه‌ی تابستان» فیلم شوکه‌کننده‌ای است، حتی زمانی که کمی درگیر حماقت هم می‌شود. فیلم باعث بیگانه‌شدن بسیاری از افراد خواهد شد( درست مثل «ارثی») اما اعتماد به نفس پشت ساخته‌شدن اثر بسیار بالا و شگفت‌انگیز است.»
ریچارد لاوسن
?
«ستایش‌برانگیز، جاه‌طلبانه و تاثیرگذار اما در نهایت دور از مخاطب. «میانه‌ی تابستان» قطعا نقاط روشن خود را دارد اما عمق احساسی لازم برای اینکه بتواند اثری شاخص باشد را نه.»
رودریگو پرز
?
«فیلم به طرز ستایش‌برانگیزی عجیب است؛ حس کنجکاوی‌ای که با مفاهیم زیادی در هم آمیخته شده اند و فیلم‌سازی با استعداد اجازه داده تا جاه‌طلبی‌هایش از قدرت اجرایش پیشی بگیرند.»
اندرو بارکر
?