جیمز کامرون، کارگردان مشهور هالیوودی که سابقه ی دریافت جایزه ی اسکار را دارد اعتراف کرد هنگام نوشتن فیلمنامه ی اثر مشهور خود «نابودگر ۲: روز داوری» (Terminator 2: Judgement Day) قرص اکستازی مصرف می کرد تا به او در شکل دادن داستان فیلمش کمک کند.

کامرون در مصاحبه ی جدیدی که به مناسبت سی امین سالگرد اکران این فیلم داشته گفت این مصرف مواد توهم زا و گوش دادن به آهنگی خاص بود که به او کمک کرد متوجه شود این فیلم باید چه سمت و سویی داشته باشد.

کامرون در اینباره گفت: «یادم است که یک بار نشسته بودم و قرص اکس هم خورده بودم و نشئه بودم. داشتم یک چیزهایی برای “ترمیناتور” می نوشتم. غرق آهنگ “استینگ” شده بودم که می گفت “امیدوارم روس ها هم بچه ها را دوست داشته باشند”. بعد با خودم گفتم “می دانی ایده ی یک جنگ هسته ای به خودی خود نقطه ی مقابل زندگی است”. آن بچه از اینجا به وجود آمد.»

آن بچه شخصیت جان کانر بود که ادوارد فرلانگ نقشش را ایفا کرد. در داستان، ربات انسان نمایی که آرنولد شوارتزنگر نقشش را برعهده داشت مأمور می شود تا از کانر ۱۰ ساله در برابر نابودگر پیشرفته تری به نام T-1000 محافظت کند.

این فیلم هم به موفقیت تجاری دست یافت هم توانست نظر منتقدین را به خود جلب کند و چهار جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین جلوه های ویژه را دریافت کرد.

«نابودگر ۲» آخرین فیلم از فرانشایز «نابودگر» بود که توسط جیمز کامرون کارگردان شد. با این حال، در سال های ۲۰۰۳، ۲۰۰۹، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ دنباله های دیگری برای این فیلم ساخته شد که هیچ کدام به موفقیت دو فیلم اول دست نیافتند.

کامرون در حال حاضر بر روی چهار دنباله ی بعدی فیلم پرفروش خود «آواتار» (Avatar) کار می کند که به یکی از فرانشایزهای جدید هالیوود بدل شده است.

کامرون تنها کارگردانی نیست که در زمان خلق آثار خود از مواد مخدر مصرف کرده است. مارتین اسکورسیزی هم یک بار تجربه ی بدی از مصرف کوکائین داشته که منجر به خونریزی داخلی او شده بود و اینطور که گفته می شود اولیور استون هم هنگام ساخت فیلم های خود مواد مخدر مصرف می کند.

منبع