به گزارش همشهری آنلاین‏ ونتورث میلر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «مثل همه مردم‏، زندگی در قرنطینه چیزهایی را از من گرفت. اما در سکوت و انزوا، هدیه‌ای نامنتظر یافتم. این پاییز‏ یک سال از تشخیص غیررسمی اوتیسم من می‌گذرد. چیزی که مقدمه‌اش یک خودآزمایی بود که با تشخیص رسمی همراه شد. فرآیندی طولانی و ناقص بود که نیاز به به‌روزرسانی داشت. من مردی میانسال هستم نه یک کودک ۵ ساله.»

او ادامه داد: «به عقیده من دسترسی به تشخیص امتیازی است که بسیاری از آن بهره‌مند نیستند. این (تشخیص) برای من یک شوک بود‏، نه یک غافلگیری. لزوما اتفاقی نخواهد افتاد. من درباره اوتیسم چیز زیادی نمی‌دانم (خیلی چیزها برای دانستن وجود دارد) و کار من ظاهرا این نیست که درکم را ارتقا دهم. بررسی مجدد ۵ دهه تجربه زندگی از دریچه یک لنز جدید. این زمان می‌برد.» 

او همین‌طور توضیح داده است که قصد ندارد با اظهار ابتلایش و حرف زدن درباره آن‏، آسیبی به جامعه اوتیسم وارد کند. فقط قصد دارد بگوید که درباره خودش آگاه شده است. میلر گفت اگر بیش از یک میلیون دنبال‌کننده صفحه شخصیش می‌خواهند چیز بیشتری درباره این اختلال بدانند‏، او آن‌ها را به صفحاتی الهام‌بخش با محتوای متفکرانه در اینستاگرام و تیک‌تاک راهنمایی می‌کند که سعی در ارائه اطلاعات صحیح دارند و با برچسب‌زنی و انگ بیماری مبارزه می‌کنند: «این افراد (بعضا بسیار جوان) با آگاهی و روانتر از آنچه من می‌توانم‏، درباره موضوعات مربوطه صحبت می‌کنند و من هم از آن‌ها یاد می‌گیرم.»

او در ادامه نوشت: «این چیزی نیست که من تغییرش دهم. اوتیستیک بودن بخش محوری هویت من است. بخشی جدانشدنی از موفقیت‌ها و آنچه به دست آورده‌ام.»

او همچنین در این پیام از همه کسانی که آگاهانه یا ناخودآگاه به او برای پیشرفت در زندگی کمک کردند و اجازه دادند در مسیری که برایش معنی داشت حرکت کند و طوری با جهان تعامل کند که درکش می‌کند‏، تشکر کرد. او همچنین نوشت: «و درباره کسانی که انتخاب دیگری داشتند…هر کس‏، آن که هست را نشان می‌دهد. هدیه‌ای دیگر.»

منبع