در حالی که بیوه سیاه از فاز اول در دنیای سینمایی مارول حضور داشت، شخصیت اسکارلت جوهانسون مجبور شد بیش از ده سال صبر کند تا یک فیلم مستقل برای خودش داشته باشد، حتی با وجود این‌که ناتاشا برای به دست آوردن سنگ روح، خود را در فیلم انتقام‌جویان: بازی پایانی فدا کرد.

داستان فیلم بیوه سیاه درست پس از وقایع کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و قبل از انتقام‌جویان: جنگ ابدیت رخ می‌دهد.

هشدار: در این مطلب احتمال لو رفتن داستان فیلم بیوه سیاه وجود دارد

مارول در فیلم به سابقه ناتاشا اشاره کرد و نگاهی اجمالی از طریق فلش‌بک به آن داشته است. این فیلم علی‌رغم این‌که یک داستان قدیمی و سنتی نبود، به زندگی ناتاشا قبل از بردن وی به اتاق سرخ نیز پرداخت که او را برای همیشه تغییر داد.

به طور معمول، حضور قهرمانان مارول در فیلم‌های یک‌دیگر عجیب نیست اما به دلیل اتفاقاتی که در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی افتاد، حضور در داستان ناتاشا برای هیچ کدام از قهرمانان منطقی نبود. با این حال، بیوه سیاه شامل حضور آنان بود و از طریق منابع مختلف و حتی به واسطه تصاویر بایگانی و عکس‌ها آن‌ها را نشان داد. شخصیت‌های جدید زیادی در کنار ناتاشا در فیلم بودند و این باعث شد انتقام‌جویان از منظری جدید دیده شوند.

کاپیتان آمریکا

بیوه سیاه

در حالی که کریس ایوانز به صورت فیزیکی در فیلم ظاهر نشد اما چندین بار مورد اشاره قرار گرفت. بزرگ‌ترین ارجاع به او زمانی بود که الکسی شوستاکوف، معروف به نگهبان سرخ، تلاش می‌کرد زندانیان را متقاعد کند که با اولین انتقام‌جو جنگ کرده است. آن‌ها داستان‌های الکسی را باور نکردند، چرا که استیو در دهه ۸۰ میلادی هنوز منجمد بود. با توجه به مبارزه تسک مستر با ناتاشا با استفاده از سپر، منصفانه است که بگوییم این مورد نیز یکی دیگر از اشارات به استیو راجرز بود و تسک مستر در واقع شیوه جنگیدن او را تقلید نمود.

مرد آهنی

بیوه سیاه

هنگامی که ناتاشا با یلنا بلووا ارتباط برقرار می‌کند، اطلاعاتی در مورد پادزهر موجود برای فرآیند کنترل ذهن اتاق سرخ به دست می‌آورد. یلنا پیشنهاد می‌کند که ناتاشا پادزهر را نزد یکی از دوستان ابر‌دانشمند خود ببرد و تونی استارک را به عنوان نمونه مطرح می‌کند. ناتاشا به دلیل اتفاقاتی که در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی افتاد، به راحتی می‌گوید که آن‌ها فعلا روابط خوبی ندارند.

ثور

بیوه سیاه

یکی از انتقام‌جویان غایب در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ثور بود. هنگام فرار ناتاشا و یلنا از دست تسک مستر، یلنا از ثور به عنوان خدایی یاد می‌کند که پس از درگیری و نبرد، احتمالا نیازی به مصرف ایبوپروفن ندارد.

باکی بارنز

بیوه سیاه

هنگامی که ناتاشا و خانواده او نزد یک‌دیگر بازمی‌گردند، به باکی بارنز یا سرباز زمستان اشاره می‌شود. موقعی که ملینا وستوکوف در حال توضیح دادن این است که چه کاری در تمام این سال‌ها انجام داده، به پروژه هایدرا اشاره می‌کند که باکی برخلاف میل شخصی، بخشی از آن بود. در فیلم بیوه سیاه، هم‌چنین به نبرد باکی در مقابل استیو در فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان اشاره شد.

شاهین

بیوه سیاه

کاپیتان آمریکا و بیوه سیاه پس از وقایع جنگ داخلی موفق به فرار شدند اما این قضیه برای همه انتقام‌جویان صدق نمی‌کرد. ناتاشا موفق شد راس را فریب دهد و راس و تیمش فکر می‌کردند که می‌توانند او را دستگیر کنند اما در نهایت فقط توانستند، شاهین را بازداشت نمایند.

پلنگ سیاه

بیوه سیاه

پلنگ سیاه در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی رابطه خیلی خوبی با بیوه سیاه و دیگر انتقام‌جویان نداشت. آن‌ها بعدا متحد شدند اما همان‌طور که راس اظهار داشت، ناتاشا به دلیل حمله به پادشاه واکاندا، تحت تعقیب بود. پلنگ سیاه در تصاویر بایگانی، در نبرد خود مقابل هاوک‌آی نشان داده می‌شود.

مرد مورچه‌ای

بیوه سیاه

یکی از اعضای جدید انتقام‌جویان در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، اسکات لنگ یا مرد مورچه‌ای بود که برای شرکت در این جنگ بسیار هیجان‌زده بود. در بیوه سیاه، راس از اسکات به عنوان یکی دیگر از انتقام‌جویان دستگیر‌شده یاد می‌کند. این نکته خوبی است که تسک مستر نتوانست لباس اسکات را به دست آورد، زیرا در این صورت به شروری خطرناک‌تر تبدیل می‌شد.

هاوک‌آی

بیوه سیاه

رابطه ناتاشا با کلینت بارتون احتمالا خاص‌ترین رابطه بین انتقام‌جویان است. جرمی رنر تنها انتقام‌جویی است که از راه دور در بیوه سیاه حضور دارد و صدای کلینت از طریق گوشی ناتاشا هنگام تلاش برای نابودی درایکوف شنیده می‌شود. هم‌چنین در فیلم، راس به چگونگی بازداشت هاوک‌آی اشاره می‌کند.

این کماندار یک حضور برجسته دیگر در بیوه سیاه دارد. آن‌طور که در صحنه‌ای پس از تیتراژ فیلم نمایش داده می‌شود، هنگامی که یلنا بالای آرامگاه خواهر خود قرار دارد، والنتینا نزد او می‌آید تا ماموریتی جدید به او محول کند. او عکسی از هاوک‌آی را به یلنا نشان می‌دهد و به او می‌گوید که باید بارتون را که مسئول مرگ ناتاشا است، بکشد.

این صحنه به نوعی پیش‌نمایشی برای حضور فلورنس پیو در سریال هاوک‌آی بود. حال برای این که ببینیم بارتون چگونه سعی خواهد کرد که به یلنا ثابت کند که سعی داشته جان ناتاشا را نجات دهد، باید منتظر ماند. با توجه به تاثیر والنتینا، احتمالا شاهد حضور او در سریال هاوک‌آی باشیم. اگرچه بهتر بود که انتقام‌جویان به صورت فیزیکی در داستان آخر ناتاشا ظاهر نشوند اما داشتن این همه اشاره و مرجع در بیوه سیاه بسیار جالب بود.

منبع: Screenrant

منبع