فیلمهای اتاق فرار گونه ای از فیلم های معما گونه است که اخیرا توجه بسیار مخاطبان سینما را به خود جلب کرده است.

هیجان،چالش و معما از لذت بخش ترین اجزای بازی و سرگرمی به شمار می روند. حضور واقعی در دنیای فیلم های ژانر  وحشت و لمس لحظات ترس و دلهره،بیم و امید نهایت هیجان و لذت را به آدمی می بخشد. فیلمهای اتاق فرار گونه ای از فیلم های معما گونه است که اخیرا توجه بسیار مخاطبان سینما را به خود جلب کرده است. اما شاید از خود بپرسید اتاق فرار چیست؟  اتاق فرار یک بازی خلاقانه و نوظهور است که به جذاب ترین حالت ممکن ذهن را به چالش کشیده و انسان را با ابعاد ناشناخته ای از وجود خودش روبه رو می کند. این که آدمی در شرایط بحران و آنجا که پای مرگ و زندگی در میان است چه واکنشی نشان خواهد داد ؟آیا این شهامت را دارد که ترس را پس زده و از هوش و منطق بهره ببرد ؟ آیا روحیهی کار گروهی دارد ؟اینها سوالاتی است که اتاق فرار ( اسکیپ روم) به آنها روشن ترین پاسخ را می دهد.

جدیدترین و جالب ترین فیلمهای اتاق فرار کدامند؟

تماشای فیلم های ژانر دلهره و وحشت یکی از هیجان انگیزترین تفریحات زمان فراغت خیلی از ما است و در میان این آثار، فیلمهای اتاق فرار یکی از  مهیج ترین و رازآلودترین ها است که تماشای آنها برای  بسیاری افراد به ویژه علاقمندان بازی  پرهیجان اتاق فرار لذتی وافر دارد. در ادامه به معرفی جالب ترین و جدیدترین فیلمهای اتاق فرار می پردازیم.

 شکار (The hunt) محصول ۲۰۲۰ آمریکا

فیلم شکار روایتی جذاب و هیجان انگیز از یازده اسیری که در جنگلی از خواب بیدار می شوند .هیچ یک دلیل این انتقال را نمی دانند اما به مرور متوجه می شوند آنها در واقع طعمه هایی هستند که هریک برای هدفی خاص شکار شده اند . فیلم در واقع روایتی خاص از اختلافات سیاسی جناح های چپ و راست آمریکاست اما حضور در فضایی ناشناخته و وهم آلود و تلاش برای زنده ماندن آن را تبدیل به یکی ازی فیلم های مناسب علاقمند اتاق فرار نموده است.

شکار (The hunt)

فیلم اتاق فرار از آثار نسبتا موفق «آدام روبیتل» کارگردان و نویسندهی نام آشنای فیلم های جذاب ژانر وحشت است.

فیلم اتاق فرار (Escape Room) محصول ۲۰۱۹- آمریکا

فیلم اتاق فرار از آثار نسبتا موفق «آدام روبیتل» کارگردان و نویسندهی نام آشنای فیلم های جذاب ژانر وحشت است. در این فیلم بازی جذاب اتاق فرار جلوه ای واقعی یافته است. در دنیای واقعی بازی اتاق فرار چالشی بر مبنای یک سناریوی معما گونه است که نهایتا اگر در زمان محدود حل نشود گروه به هدف خود نرسیده اند. اما در فیلم اتاق فرار این شکست منجر به اتفاقات وحشتناکی برای هریک از اعضای گروه می شود و همین جدی شدن بازی و قرار گرفتن شخصیت ها در موقعیت رعب آور مرگ و زندگی به جذابیت این فیلم افزوده است. داستان از این قرار است که  شش جوان ماجراجو به انگیزه کسب جایزه  ده هزار دلاری وارد بازی اتاق فرار شده و برای انجام بازی به داخل ساختمانی به ظاهر معمولی میروند غافل از اینکه این ساختمان به هیچ وجه مکانی عادی نیست. اتفاقات مشکوکی که در ساختمان رخ می دهد این شش تن را با وقایع خوفناکی روبه رو می کند به گونه ای که فارغ از بازی باید واقعا برای زنده ماندن و فرار از آن دام شیطانی تلاش کنند.

بازی جرالد (Gerald's Game

بازی جرالد اثر قابل قبولی از «مایکل فلانگان » با بازی درخشان کارلا گوجینو است

بازی جرالد (Gerald’s Game)محصول  2017- آمریکا

بازی جرالد اثر قابل قبولی از «مایکل فلانگان » با بازی درخشان کارلا گوجینو است که داستان زن و شوهری را روایت می کند که برای رهایی از روزمرگی تصمیم میگیرند سالگرد ازدواج خود را در کلبه ای متروک در بالای دریاچه  و دور از شهر  جشن بگیرند. در جریان فیلم مرد به شکل غیرمنتظره ای می میرد و زن در حالی که دستانش با دستبند به تختخواب قفل شده باید برای زنده ماندن و خلاص شدن از این کلبه لبریز تنهایی و وحشت  تلاش کند

نفس نکش (Don’t breath) محصول ۲۰۱۶-آمریکا ، لهستان

«نفس نکش » اثر درخشانی از  فده آلوارز است که با استقبال عمومی عالی روبه رو شد . نفس نکش داستان دختری به نام «اوراکی»  را روایت می کند که نجات خود و خواهرش از شر ناپدری دائم الخمر تلاش می کند. در این مسیر اتفاقات و تصمیمات متفاوتی را پشت سر میگذارد اما در نهایت تصمیم میگیرد به کمک نامزدش و دوست مشترکیکه دارند ازی خانه ای مخوف که گفته می شود از  آن یک کهنه سرباز نابینای  آمریکایی است  سرقت کند اما  این تصمیم می تواند برایشان گران تمام شود . چرا که اتفاقات خلاف پیش بینی و میل اوراکی پیش رفته و سارقین در تله ی صاحبخانه گیر می کنند و به نوعی جای شکار و شکارچی عوض می شود . تلاشی که برای رهایی از دست پیرمرد و فرار از خانه ی مخوف وی صورت میگیرد لحظاتی مهیج و پر کشش برای تماشاگران ایجاد می کند.

محفظه تمام نشدنی (Infinity Chamber )

اتاق بی نهایت یا محفظه ی تمام نشدنی اثری جذاب به نویسندگی و کارگردانی «تراویس میلوی» فیلمی علمی تخیلی است

 محفظه  تمام نشدنی  (Infinity Chamber ) محصول ۲۰۱۶- آمریکا

 اتاق بی نهایت یا محفظه ی تمام نشدنی اثری جذاب به نویسندگی و کارگردانی «تراویس میلوی» فیلمی علمی تخیلی است و داستان مردی را روایت می کند که در اثر شلیک دو ناشناس بیهوش شده و به اتاقی محبوس منتقل می شود. تنها راه ارتباط او دوربینی روی سقف است که پاسخ های تکراری به سوالات مرد داده و مشخص می شود پشت آن دوربینیک ربات است . تلاش هایی که مرد برای نجات از این اتاق بی نهایت انجام می دهد و این سوال مهم که آیا نجات پیدا خواهد کرد  به جذابیت فیلم افزوده است.

علاوه بر فیلم هایی که  تا اینجا به معرفی مختصر آن پرداخته ایم دنیای سینما به ویژه سینمای هالیوود لبریز از فیلم هایی است که نجات جان و فرار از موقعیتهای عجیب و اماکن راز آلود مهمترین عنصر جذابیت آن است. فیلم های لبریز هیجانی که می تواند ذهن علاقمندان به بازی مهیج اتاق فرار را باز کرده و آنان را تبدیل به بازیگران حرفه ای نماید . از آنجا که شرح داستان همهی آن فیلم ها در فرصت محدود ممکن نیست ناچار به بردن نام بهترین فیلم های اتاق فرار بسنده می کنیم . حتما علاقمندان با جستجوی نام این فیلم ها می توانند به سهولت آنها را یافته و از تماشای صحنه های خوفناک و البته حل معماهای پیچیدهی درون آن ها لذت ببرند.  و اما از میان دیگر فیلم های اتاق فرار می توان به  فیلم های شاخصی مانند  اتاق وحشت (Panic room)محصول ۲۰۰۲،مکعب(Cube)1997، خانۀ ۹ نفر(House of9)2005،امتحان(Exam)2009،اتاق تنفس(Breathing room)2008، ارّه (Saw)2004، اتاق کشتار (The Killing Room 2009)، باجۀ تلفن (Phone booth)2002، فیلم ۹ مرده (Nine Dead  )2010 و البته فیلم سینمایی شیطان و بسیاری فیلم های دیگر اشاره کرد.

به هر حال تماشای فیلم های راز آلود و معما گونه ی شبیه به بازی اتاق فرار سرگرمی جذابی است که می تواند لحظات پربار و لبریز از هیجانی برای شما ایجاد کند. تماشای این فیلم ها و البته پرداختن به بازی اتاق فرار تمرین بسیار مناسبی برای عبور از چالش های ناگهانی و موقعیت های بحرانی زندگی حقیقی است. در این بازی جالب علاوه بر پرورش تفکر و دقت در جزییات و هوشمندی می توان روحیه همدلی و همفکری موثر میان دوستان و خانواده را افزایش داده و یه این شکل روابط دوستانه را نیز بهبود بخشید.

هر چند اتاق فرارهای بسیاری در نقاط مختلف کشور وجود دارد اما   به روزترین اطلاعات و مهیج ترین سناریوهای اتاق فرار را می توانید در مجله اتاق فرار مشاهده نمایید.

منبع