فیلم‌های زک اسنایدر در دنیای دی‌سی تعدادی موجود قدرتمند فضایی وجود دارد که به خدایان جدید معروف هستند. این بیگانگان تحت کنترل دارک ساید قرار دارند و شامل افراد زیرمجموعه او مانند استپن ولف و دیساد و تعدادی دیگر هستند.

اسنایدر هنوز نتوانسته به این جنبه‌ی کیهانی از دنیای دی‌سی بیشتر از این بپردازد اما کمیک‌ها به گسترش خدایان جدید و نقش آن‌ها کمک کرده‌اند.

اسنایدر اولین حضور خدایان جدید را در فیلم بتمن در برابر سوپرمن رقم می‌زند و سپس شاهد حضور گسترده‌تر آن‌ها در لیگ عدالت هستیم. بسیاری از صحنه‌های مربوط به خدایان جدید از نسخه سینمایی لیگ عدالت حذف شد اما نسخه اسنایدر نمای کاملی از این نژاد بیگانه ارائه می‌دهد. دارکساید حضوری قوی در لیگ عدالت ۲ و ۳ خواهد داشت اما اکنون به نظر می‌رسد که برای تکمیل این فیلم‌ها زمان زیادی لازم است.

خدایان جدید اولین بار توسط جک کربی خلق شدند، هنرمند افسانه‌ای که در سال ۱۹۷۰ از مارول به دی‌سی نقل مکان کرد. در کمیک‌های کربی، خدایان جدید از دو سیاره به نام‌های جنسیس جدید و آپوکالیپس آمدند. در حالی که کمیک‌های اصلی از نظر تجاری تا آن اندازه که دی‌سی امیدوار بود موفق نبودند، این شخصیت‌ها در طول سال‌ها بارها ظاهر شده‌اند.

در ابتدا قرار بود خدایان جدید در فیلمی مختص به خود به کارگردانی آوا دوورنای و نویسندگی تام کینگ بازی کنند اما این پروژه لغو شد. با توجه به مدت زمان فعالیت دوورنای بر روی دو خدای جدید، ممکن است هدف از لغو پروژه این بوده باشد که داستان فیلم با داستان مجموعه‌فیلم اسنایدر گره بخورد. در حال حاضر، فیلم نسخه اسنایدر دقیق‌ترین نگاه را به این خدایان جدید در جهان دی‌سی دارد.

دارک‌ساید

دارکساید

فیلم نسخه اسنایدر نشان می‌دهد دارک‌ساید شخصیت شرور اصلی دی‌سی است. این ارباب آپوکالیپس قصد دارد با استفاده از معادله ضد زندگی، کل چندجهانی را فتح کند. دارک‌ساید در ابتدا ۵۰۰۰ سال قبل تلاش کرد تا زمین را فتح کند اما با اتحاد آتلانتی‌ها، آمازون‌ها، انسان‌ها و حتی سپاهیان فانوس سبز به عقب رانده شد. در این نبرد، خدایان جدید توسط خدایان قدیمی و شخصیت‌های سنتی مانند زئوس، آرس و آرتمیس شکست خوردند.

بعدها در اثر مرگ سوپرمن در پایان فیلم بتمن در برابر سوپرمن، دارک‌ساید بیدار می‌شود و پس از هزاران سال به زمین بازمی‌گردد. او به استپن ولف دستور می‌دهد تا زمینه ورود وی به زمین را فراهم کند. جالب است که او حتی پس از شکست، آماده فتح زمین است، یعنی تنها سیاره‌ای که قبلا او را با موفقیت شکست داده بود. این درگیری می‌توانست در لیگ عدالت ۲ و ۳ مطرح شود. نگاهی اجمالی به دارک‌ساید در طول تاریخ نشان می‌دهد که او دارای قدرت، سرعت و مقاومت ابر‌انسانی و قادر به شلیک پرتوهای انرژی قرمز از چشمان خود است.

دیساد

دیساد

دیساد به عنوان وفادارترین مشاور و یار در کنار دارکساید قرار دارد. او هزاران سال زندگی کرده است و یکی از فرماندهان نبرد علیه زمین بود. در پنجگانه لیگ عدالت زک اسنایدر احتمالا سهم زیادی دارد و ارتش‌های دارکساید و سایر خدایان را رهبری می‌کند. در کمیک‌ها، دیساد بزرگ‌ترین شکنجه‌گر است.

گرنی گودنس

گرنی گودنس

گرنی گودنس یکی دیگر از ژنرال های دارکساید است که حضوری کوتاه در لیگ عدالت داشت. او شروری است که در کمیک‌های اصلی، اداره یکی از یتیم‌خانه‌های وحشیانه آپوکالیپس را برعهده دارد. او بعدها به عضویت گروه زنان خشمگین دارکساید درآمد. بر اساس آن‌چه در مورد برنامه‌های لیگ عدالت اسنایدر فاش شده است، گرنی گودنس احتمالا در فیلم نهایی لیگ عدالت حضور خواهد داشت.

استپن ولف

استپن ولف

استپن ولف شرور اصلی لیگ عدالت است. او عموی دارکساید و یکی از سرداران برتر وی است. با این حال، در مقطعی از گذشته، استپن ولف به دارکساید خیانت کرد تا به دشمنانش کمک کند تاج و تخت او را بدست آورند اما ناکام ماندند. استپن ولف بخاطر خیانت خود، تبعید شد و مجازات شد تا ۱۵۰ هزار سیاره را تصاحب کند تا نزد دارکساید برگردد. در آغاز لیگ عدالت زک اسنایدر، دیساد اظهار داشت که استپن ولف هنوز ۵۰ هزار سیاره برای تصاحب دارد.

قدرت و ظاهر استپن ولف به طور قابل توجهی  در نسخه سینمایی و نسخه کارگردان لیگ عدالت تغییر کرد. اسنایدر انگیزه بیشتری را برای استپن وولف فراهم می‌کند و توضیحاتی در مورد پس‌زمینه او می‌دهد و به جای ظاهر استخوانی‌اش در نسخه سینمایی، زره‌ای جذاب به تن او می‌پوشاند. در ابتدا قرار بود استپن ولف در فیلم‌های قبلی دی‌سی مانند جوخه انتحار معرفی شود اما برنامه تغییر کرد.

در هر دو نسخه، او بسیار قدرتمند است و به تلاش کامل لیگ عدالت برای شکست او نیاز است. او به دنبال کشف معادله ضد زندگی است تا بدین ترتیب با انجام کاری که خود دارکساید نمی‌تواند، ارزش خود را به او ثابت کند.

کشیشان آپوکالیپسی

کشیشان آپوکالیپسی

کشیشان آپوکالیپسی در هنگام حمله اولیه به زمین در کنار دارکساید بودند. هدف این سه کشیش، ایجاد وحدت برای تبدیل سطح زمین به یک زمین بایر مانند آپوکالیپس است. با این حال، آن‌ها توسط زئوس و دیگر خدایان قدیمی در اجرای برنامه‌های خود ناکام شدند. دیساد قبلا عضوی از این گروه بود. آن‌ها اعضای نژاد خدایان جدید هستند اما به احتمال زیاد به اندازه استپن ولف نیز قدرتمند نیستند، چه برسد به دارکساید.

خدایان جدید نسخه زک اسنایدر فقط تعداد اندکی از خدایان عجیب و غریب کمیک‌های کربی هستند. فیلم لغو شده دوورنای یا فیلم‌های آینده می‌توانند شامل همتایان آن‌ها مانند میستر میراکل، بیگ باردا و هایفادر باشند. در حال حاضر، طرفداران باید به حضور این تعداد شخصیت‌های جذاب در فیلم‌های موجود بسنده کنند.

منبع: Screenrant

منبع