نارگیل میوه‌ی آبداری است که پس از خشک شدن تمام رطوبت خود را از دست میدهد. با وجود از دست دادن آب، نارگیل خشک فواید درمانی بسیاری دارد. خواص درمانی و خوشمزگی نارگیل خشک در بسیاری از نقاط جهان محبوبیت دارد. نارگیل خشک حاوی مواد غذایی اساسی همچون فیبر، مس، منگنز و سلیسیم است. برای یک زندگی سالم نارگیل خشک بهترین خشکباری است که میتوانید در رژیم غذایی خود وارد کنید.

  1. قلب سالم: نارگیل خشک از نظر فیبر غنی است و به سلامتی قلب کمک میکند. مردان به ۳۸ گرم فیبر و زنان به ۲۵ گرم فیبر نیاز دارند. با خوردن نارگیل خشک تمامی فیبر مورد نیاز خود را تأمین میکنید که باعث سلامتی قلب شما می شود.
  2. بهبود عملکرد مغز: اگر خواهان مغزی تیزهوش هستید نارگیل خشک را در برنامه غذایی خود وارد کنید. تحقیقات بسیاری نشان میدهد نارگیل خشک عملکرد مغز را تقویت میکند. نارگیل خشک میتواند جلوی پیشروی بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر را بگیرد.
  3. سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند: با ۲.۵ میلی‌گرم سیلیسیم، نارگیل خشک سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. با خوردن نارگیل خشک خطر ابتلا به بسیاری از بیماریها کاهش مییابد.
  4. جلوگیری از ناباروری مردان: جلوی ناباروری مردان را میگیرد. علم پزشکی در آزمایشهای مختلف این موضوع را به اثبات رسانده است. با مصرف نارگیل خشک با مواد معدنی اش واقعا نارگیل خشک بدن سلنیوم تولید میکند که مانع ناباروری مردان میشود.
  5. کاهش کم خونی: زنان به ویژه در بعضی از سنین دچار کم خونی میشوند. این به خاطر کمبود آهن در بدن است و میتواند مشکلات بهداشتی زیادی را به وجود بیاورد. نارگیل خشک که سرشار از آهن است میتواند جلوی کم خونی را بگیرد. کمی نارگیل خشک به غذای خود اضافه کنید و نتیجه آن را ببینید.
  6. کاهش خطر سرطان: بسیاری از مواد غذایی موجود در نارگیل خشک می‌توانند با سلولهای سرطانی مبارزه کنند. با نارگیل خشک به ویژه جلوی سرطان روده و پروستات را بگیرید.
  7. مشکلات گوارشی را فراموش کنید: نارگیل خشک بسیاری از مشکلات گوارشی مانند یبوست، زخم اثنی‌عشر و هموروئید را برطرف میکند. نارگیل خشک عوارض جانبی ندارد و در هر سنی که باشید می‌توانید آن را مصرف کنید.
  8. جلوگیری از آرتروز: با خوردن روزانه نارگیل خشک از مشکلاتی مانند آرتروز(درد مفاصل) و پوکی استخوان جلوگیری کنید. نارگیل خشک مواد معدنی بسیاری دارد که به تقویت مفاصل شما کمک میکند و بدن شما را سالم نگه میدارد.

این مطلب اولین بار در ماهنامه فناوری نوین غذا منتشر شده است.