به گزارش ایسنا، الجزیره در گزارشی به نقل از سایت آمریکایی برین بریز، به چند از تن افراد معروفی که به دلایل مختلف ورشکستگی را در زندگی تجربه کرده‌اند پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

برت رینولدز یکی از معروف ترین بازیگران آمریکایی در دوره خودش است که ۱۰ سال قبل و پس از طلاق گرفتن از همسرش، لونی اندرسون به مشکل مالی برخورد و این ورشکستگی تا جایی پیش رفت که به علت پرداخت نکردن قسط‌ها، خانه‌اش در رهن بانک قرار گرفت. این بازیگر در سال ۲۰۱۸ درگذشت.

کیم بیسینگر، بازیگر زن آمریکایی که به‌خاطر بازی در فیلم «محرمانه لس آنجلس» (۱۹۹۷) برندهٔ جایزه اسکار شد، در اواخر دهه نود میلادی از بازی در یک فیلم سینمایی کناره گیری کرد و این تصمیم سبب شد تا شرکت تولید کننده فیلم از او شکایت کند؛ در پی این شکایت بیسینگر به بیش از ۸ میلیون دلار جریمه محکوم شد. این هنرپیشه در آن زمان اعلام ورشکستی کرد. این بازیگر که در پروژه‌های شهر براسلتون ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده بود، ناچار شد این پروژه‌ها را نیز رها کند.

ماروین گی، خواننده آمریکایی‌ِ آفریقایی تبار، در دهه شصت و هفتاد قرن گذشته میلادی به شهرت و ثروت زیادی رسید. اما پس از جدایی از همسرش، آنا جوردی اعلام ورشکستگی کرد. در قرارداد طلاق این زوج قید شده بود که مافین گی باید آلبومی را منتشر کرده و تمام عوایدش را به همسر سابقش ببخشد.

اگر چه اوایل دهه نود میلادی، ثروت ام سی همر خواننده رپ آمریکایی بیش از ۳۰ میلیون دلار بود، اما او نیز به سبب ولخرجی‌های بی حساب و کتابش در آستانه ورشکستگی قرار گرفت. همر خانه‌ای به ارزش ۲۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

ویلی نلسون، بازیگر و خواننده آمریکایی که در پرداخت مالیات کوتاهی می‌کرد نیز دچار ورشکستگی شد زیرا تخلفات مالیاتی او به بیش از ۱۶ میلیون دلار رسید؛ به همین دلیل ویلی نلسون ناچار شد تا درآمد حاصل از یک آلبومش را مستقیما به ادامه مالیات واریز کند!

نیکلاس کیج ـ هنرپیشه تهیه کننده و کارگردان معروف آمریکایی ـ نیز در سال ۲۰۰۹ به مشکل مالی بزرگی برخورد. اداره مالیات به خاطر پرداخت نکردن مالیات به مبلغ بیش از ۶ میلیون دلار از این بازیگر شکایت کرد. کیج که مسوولیت امور مالی‌اش را برعهده مدیر برنامه‌اش می‌دانست از او  به خاطر این اشتباه شکایت کرد اما در نهایت ناچار به پرداخت این مبلغ شد.

منبع