به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از اسکرین نوشت: هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از چند روز پیش آغاز به کار کرده و فیلم «قهرمان» نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی تجربه خواهد کرد.

این فیلم اولین نمایش خود را ساعت ۱۵:۳۰ روز ۱۳ جولای (۲۲ تیر) در سالن اصلی گرند لومیر کاخ جشنواره تجربه خواهد کرد و پس از آن چهار نمایش دیگر نیز در کن خواهد داشت. 

کمپانی «Cineart» که در کشورهای بلژیک و هلند فعالیت دارد، اعلام کرده حق نمایش فیلم فارسی‌زبان و جدید «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی را در کنار آثار چند کارگردان دیگر حاضر در بخش رقابتی شامل «ژاک اودیار»، «نانی مورتی»، «یواخیم لافوس« و «نبیل عیوش» به دست آورده است. 

«Cineart» پیش‌تر حق نمایش فیلم‌های «جدایی»، «گذشته»، «همه می‌دانند» و «فروشنده» را نیز در هلند و بلژیک در اختیار داشته است. 

استودیو آمازون حق پخش فیلم «قهرمان» را در آمریکا در اختیار دارد و کمپانی فرانسوی ممنتو پیکچرز، تهیه‌کنندگی و فروش بین‌المللی فیلم جدید فرهادی را بر عهده دارد و این فیلم را در فرانسه نیز اکران خواهد کرد.

در این فیلم امیر جدیدی، محسن تنابنده، فرشته صدرعرفایی، سارینا فرهادی و جمعی دیگر از بازیگران که اغلب آنان چهره‌های جدید هستند مقابل دوربین فرهادی رفته‌اند و هایده صفی‌یاری نیز تدوین فیلم را بر عهده دارد.

منبع