حرکت ناگهانی ممنوع (No Sudden Move)

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

« No Sudden Move» بازیگران مطرح زیادی دارد. دان چیدل، دوست قدیمی سودربرگ که جوان تر ها اغلب او را با بازی در فیلم «مرد آهنی» به یاد می آورند، بازیگر نقش اصلی فیلم است. بنسیو دل تورو، بازیگر مشهور فیلم «ترافیک» یکی دیگر از بازیگران فیلم است. جان هام که با سریال «Mad Men» شناخته می شود نیز در فیلم حضور دارد. مت دیمون مشهور هم یکی از بازیگران فیلم است. اگر برندون فریزر را هم هنوز در خاطر داشته باشید که زمانی با «مومیایی» محبوب دل ها بود، باید بگویم که می توانید او را هم پس از سال ها با ظاهری کاملاً متفاوت در فیلم بیابید!

داستان فیلم درباره چیست؟

داستان فیلم درباره انجام معامله ای است که توسط چند تبهکار قرار است انجام شود. اما این معامه مطابق انتظارها پیش نمی رود و پای افراد زیادی به میان می آید که…

کارگردان کیست؟  

استیون سودربرگ که کارگردان مشهور فیلم های «ترافیک» و مجموعه فیلم های «اوشن» بوده است. سودربرگ برای کارگردانی فیلم «ترافیک» اسکار بهترین کارگردان را کسب کرده بود.

حرکت ناگهانی ممنوع (No Sudden Move)

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

«حرکت ناگهانی ممنوع» صحنه های جنسی ندارد اما خشونت های زیادی در طول فیلم رخ می دهد که مناسب افراد کم سن و سال نیست.

نکات مثبت فیلم؟

فیلمبرداری مانند تمام کارهای سودربرگ، درخشان است.

دیالوگ نویسی آثار سودبزرگ همواره با چاشنی طنز همراه بوده است. طنزی که اگرچه نمی تواند مانند آثار برادران کوئن نافذ و بُرنده باشد، اما روی هم رفته قابل قبول است. در فیلم «حرکت ناگهانی ممنوع» نیز برخی کنایه ها به مسائل اجتماعی تاریخ معاصر آمریکا مطرح می شوند که ‘hid جالب و بامزه از آب درآمده اند.

سودبرگ به خوبی توانسته تعلیق را تا دقایق انتهایی فیلم حفظ کند.

بازی بنسیو دل تورو در میان بازیگران مشهور فیلم، تماشایی تر است.

حرکت ناگهانی ممنوع (No Sudden Move)

نکات منفی فیلم؟

قصه کلی فیلم کشش داستان های مختلفی که در طول فیلم مطرح می شوند را ندارد. به همین دلیل برخی از خرده روایت های فیلم مانند ماجرای حسابدار، نه جذابیت چندانی دارند و نه کمکی به شکل گرفتن ساختمان فیلمنامه کرده اند.

متاسفانه از میانه داستان به بعد، قصه از کنترل خارج می شود و چندین شخصیت مختلف به داستان اضافه می شوند که پرداختی ندارند و صرفاً در حد معرفی هستند. ازدیاد این شخصیت ها باعث گیج شدن مخاطب می شود.

داستان فیلم در دهه پنجاه روایت می شود اما خیلی نشانی از المان های این سال ها در فیلم نیست.

مانند بسیاری از آثار سودربرگ، در اینجا هم برخی بازیگران مشهور به دلیل دوستی صمیمی با سودربرگ مقابل دوربین آمده اند اما کار خاصی برای انجام دادن نداشته اند! مت دیمون شاخص ترین چهره در میان این بازیگران است.

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

استیون سودربرگ

حرکت ناگهانی ممنوع (No Sudden Move)

حرف آخر:           

«No Sudden Move» نمی تواند در کارنامه استیون سودربرگ یک پیشرفت محسوب می شود چراکه با نگاهی به گذشته این فیلمساز می توانیم به مراتب فیلم های منسجم تری بیابیم که تمام بازیگران آن همین تیم کنونی هستند که در فیلم «حرکت ناگهانی ممنوع» حضور دارند. قصه فیلم جدید او بی خود و بی جهت به پیچیدگی می رسد و شخصیت های زیادی را وارد داستان می کند که فرصت چندانی برای پرداخت پیدا نمی کنند. باید پذیرفت که کارگردان مشهور فیلم های «ترافیک» و «ارین برکوویچ» از سال های اوج دوران فعالیتش فاصله گرفته است.

منبع