با انتشار «بیوه سیاه» (Black Widow) مارول و دیزنی در دیزنی+ همزمان با اکران در سالن‌های سینما، «اتحادیه ملی سالن‌داران» آمریکا (NATO) به استراتژی پخش دیزنی معترض شد.

این اتحادیه یکشنبه گذشته با کاهش ۶۷ درصدی فروش فیلم «بیوه سیاه» در هفته دوم اکران، با انتشار بیانیه‌ای این پرسش را مطرح می‌کند که چگونه فیلمی که نقدهای مثبتی دریافت کرده، با استقبال مخاطبین مواجه شده و هواداران از مدت‌ها قبل منتظرش بودند، در دومین هفته نمایش با چنین افتی در بلیت فروشی مواجه می‌شود؟ این اتحادیه علت این کاهش را درز نسخه‌های غیرقانونی در شبکه‌های به اشتراک گذاری فایل و نیز انتشار فیلم از پلتفرم دیزنی+ می‌داند.

به گزارش مووی مگ به نقل از ۳۰نما، در گزارش اتحادیه آمده است که مدل پخش دیزنی «از این نکته غفلت می‌کند که درآمد حاصل از فروش فیلم در دیزنی+ از یک بازار جدید نیست، بلکه از بازارهای جانبی و سنتی دیگر پی‌وی‌او‌دی به دست آمده که با این روش موجودیتی ندارند.»

در بخش دیگری از گزارش می‌آید که «بیوه سیاه» بدون انتشار در دیزنی+ ممکن بود به فروش ۹۷ تا ۱۳۰ میلیون دلاری برسد و افتتاحیه‌ای بالاتر از «مکانی آرام ۲» یا «سریع و خشن ۹» ثبت کند.

اتحادیه در مورد میزان درآمد از دست رفته توضیحات دقیق‌تری ارائه می‌دهد: «میانگین شمار افراد در هر خانوار آمریکایی ۲.۳۷ است. برخی ممکن است تصور کنند که اعضای خانوار پلتفرم خانوادگی دیزنی+ بیشتر است. چقدر بیشتر؟ در میان مشترکین دیزنی+ چقدر رمزهای عبور به اشتراک گذاشته می‌شود؟ با توجه به از دست رفتن درآمد بازارهای سنتی پی‌وی‌اودی، پاسخ این پرسش‌ها نشان می‌دهد که پخش همزمان با اکران فیلم در طول حیات آن عنوان برای دیزنی به ازای هر نفر هزینه‌هایی خواهد داشت.»

در گزارش اخیر «تورنت فریک» آمده است که میزان دانلود غیرقانونی «بیوه سیاه» حتی از «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) نیز فراتر رفته است.

منبع