هواداران مارول پس از یک دهه انتظار و سه بار تاخیر در اکران به دلیل شیوع ویروس کرونا در نهایت می‌توانند فیلم اختصاصی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول را تماشا کنند. فیلم Black Widow به‌‌عنوان آخرین هنرنمایی اسکارلت جوهانسن در نقش بیوه سیاه از تاریخ ۹ جولای ۲۰۲۱ مصادف با ۱۸ تیر ۱۴۰۰ همزمان با اکران‌ در سالن‌های سینما در سرویس استریم دیزنی پلاس هم منتشر می‌شود.

فیلم Black Widow نخستین فیلم دنیای سینمایی مارول از زمان اکران فیلم Spider-Man: Far From Home در سال ۲۰۱۹ است که فرصت اکران را پیدا می‌کند. در دو سال گذشته که جهان پیرامون انسان‌ها با ویروس مرگ‌بار کرونا [که نخستین بار در چین دیده شد] دست و پنجه نرم می‌کرد، اتفاق‌های بسیاری رخ داده است. به همین دلیل شاید بهتر باشد تا هواداران فیلم‌های مارول تعدادی از مهم‌ترین نکات زندگی ناتاشا رومانف را مرور کنند.

در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا ۱۰ نکته که پیش از تماشای فیلم Black Widow باید بدانید را مرور کنید. فراموش نکنید که دو سال از اکران آخرین فیلم دنیای سینمایی مارول می‌گذرد. بنابراین مرور این نکات کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

ناتاشا رومانف؛ یک مامور مخفی توانمند

نباید انکار کرد که ناتاشا رومانف [با نقش‌آفرینی اسکارلت جوهانسن] یکی از باهوش‌ترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است که توانایی‌های جذابی دارد. او یک مامور مخفی بااستعداد و ماهر است که می‌تواند به چندین زبان صحبت کند و در مبارزه‌های تن‌ به تن پیروز ظاهر شود. ناتاشا با فناوری‌ها نظامی آشنایی دارد و حتی در دستکاری ذهن افراد هم موفق به نظر می‌رسد. متاسفانه این مهارت‌ها به شدت کاربردی بودند. به همین دلیل فیلم Black Widow برای هواداران دنیای سینمایی مارول جذاب است.

۱۰ نکته که پیش از تماشای فیلم Black Widow باید بدانید

استیو راجرز [با نقش‌آفرینی کریس ایوانز] و تونی استارک [با هنرنمایی رابرت داونی جونیور] حتی با وجود عضویت ناتاشا رومانف در سازمان شیلد همچنان نسبت به او بی‌اعتماد بودند. با این حال ناتاشا همیشه تابع دستورات نیک فیوری [با هنرنمایی ساموئل لروی جکسون] بود و در بسیاری از مواقع به کمک اعضای گروه انتقام‌جویان می‌آمد؛ از کمک به تونی استارک در روزهایی که مشکلات قلبی داشت تا استخدام بروس بنر [با هنرنمایی مارک روفالو].

بنابراین باید پذیرفت که ناتاشا رومانف یکی از اعضای وفادار و ارزشمند سازمان شیلد بود. تماشاگران فیلم Black Widow باید این نکته را به یاد داشته باشند که بیوه سیاه از زمانی که سازمان شیلد در فیلم Captain America: The Winter Soldier سقوط کرد، ارتباطی با این مجموعه ندارد.

نخستین زن عضو گروه انتقام‌جویان

حضور ناتاشا رومانف در فیلم The Avengers فراتر از حضور بیوه سیاه در کنار محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های مارول بود. این جاسوس کارکشته با حضور در کنار سایر اعضای گروه انتقام‌جویان بود که توانست اعتماد اعضا به خودش را بازیابی کند. اگرچه او در ابتدا در برابر لوکی [با هنرنمایی تام هیدلستون] و چیتائوری [با نقش‌آفرینی دی بردلی بیکر] که تصمیم حمله به زمین را داشتند، ایستادگی کرد اما در ادامه فرصت پیدا کرد تا عضوی از گروه انتقام‌جویان باشد.

ناتاشا رومانف در شرایطی به عنوان نخستین ابرقهرمان زن به تیم انتقام‌جویان اضافه شد که که به نظر می‌رسید ابرقهرمانان زن جایگاه قابل توجهی در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول ندارند. اگرچه بیوه سیاه برخلاف سایر اعضای گروه انتقام‌جویان توانایی‌های ماورایی ندارد و تنها با کمک توانایی‌های شخصی‌اش مورد توجه قرار گرفته اما موفقیت او در جمع ابرقهرمانان مارول مسیر را برای اضافه‌شدن سایر شخصیت‌های زن به دنیای سینمایی مارول گشود.

بنابراین ابرقهرمانان زن در سال‌های اخیر نقش مهم‌تری در فیلم‌های مارول پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این مسیر ادامه پیدا می‌کند.

کلینت بارتون؛ صمیمی‌ترین دوست

اگرچه به نظر می‌رسد ناتاشا رومانف چندان شخصیت قابل اعتمادی نیست اما او رابطه دوستانه صمیمی‌ای با کلینت بارتون داشت. در جریان دوستی آن‌ها، ارتباط محترمانه و دوست‌داشتنی‌ای وجود داشت که تحسین‌برانگیز به نظر می‌رسید. همانطور که کلینت بارتون [با هنرنمایی جرمی رنر] در فیلم The Avengers توضیح می‌دهد، سازمان شیلد به او ماموریت داده بود تا جاسوس روسی را به قتل برساند. اما کلینت موفق شد ارتباط مطمئنی با ناتاشا برقرار کند و به همین دلیل او را عضوی از اعضای تیم انتقام‌جویان کرد.

۱۰ نکته که پیش از تماشای فیلم Black Widow باید بدانید

از همان روزهایی که کلینت بارتون موفق شد ناتاشا رومانف را از یک جاسوس در مقابل گروه انتقام‌جویان به یکی از اعضای اصلی گروه تبدیل کند، آن‌ها به دوستانی صمیمی تبدیل شدند که رازهای یکدیگر را نزد خودشان حفظ می‌کردند. کلینت به یاد ناتاشا نام پسر کوچکش را ناتانائیل گذاشت. با توجه به رابطه دوستانه عمیقی که میان بارتون و رومانف وجود دارد، بسیاری تصور می‌کنند که کماندار مارول در فیلم Black Widow حضور داشته باشد.

یک عاشقانه کوتاه با هالک

ناتاشا رومانف یک جاسوس توانمند بود. اساسا جاسوس‌ها باید چشم‌های خود را به روی لذایذی که می‌توانند زندگی حرفه‌ای‌شان را تهدید کنند، بسته نگاه دارند. اما واقعیت آن است که بیوه سیاه هم مانند همه انسان‌ها دوست دارد که زندگی ارزشمندی برای خودش داشته باشد؛ زندگی‌ای که احساسات انسانی بخش مهمی از آن هستند. بنابراین طبیعی به نظر می‌رسد که جاسوس روسی علاقه داشته باشد تا یک قرار عاشقانه را تجربه کند.

اما هواداران مارول از تماشای رابطه عاشقانه‌ای که میان هالک و ناتاشا رومانف در فیلم Avengers: Age of Ultron شکل گرفته بود، تعجب کردند. با این حال همه چیز پس از شکست اولتران در سوکوویا به پایان رسید. اگرچه احتمال حضور هالک [با نقش‌آفرینی مارک روفالو] در فیلم Black Widow تقریبا غیرممکن است اما هر احتمالی وجود دارد؛ حتی یک احتمال عاشقانه!

ناتاشا سازمان هایدرا را نابود کرد

ناتاشا رومانف برنامه جذابی برای نابودی سازمان هایدرا داشت. او در ابتدا خود را به یکی از اعضای شورای رسمی هایدرا معرفی کرد و سپس با دسترسی به اسناد محرمانه این سازمان مخوف موفق شد بخش قابل توجهی از آن‌ها را افشا کند. البته این حرکت رومانف یک دلیل مهم هم داشت. در پرونده‌های سازمان هایدرا اطلاعاتی وجود داشت که شامل فعالیت‌های قدیمی ناتاشا رومانف می‌شد. اگر دولت به این اطلاعات دست پیدا می‌کرد، هزینه‌های سنگینی در انتظار رومانف بود.

۱۰ نکته که پیش از تماشای فیلم Black Widow باید بدانید

اما بیوه سیاه با حذف اطلاعات شخصی‌اش از اسناد هایدرا همه آن‌ها را افشا کرد و بدین ترتیب با یک تیر، دو نشان زد. به همین دلیل هیچکس اطلاعاتی درباره خونین‌ترین روزهای رومانف به دست نیاورد. با این حال به نظر می‌رسد حضور تسک‌مستر در فیلم Black Widow برای رومانف نگران‌کننده باشد. شاید هواداران دنیای سینمایی مارول در نهایت با بخش‌های تاریک زندگی جاسوس روسی را هم مواجه شوند.

والنتینا آلگرا دفونتین

کنتس والنتینا آلگرا دفونتین [با نقش‌آفرینی جولیا لوییس دریفوس] یکی از جدیدترین شخصیت‌های دنیای سینمایی مارول است که در فاز چهارم به تماشاگر معرفی شد. او که در سریال The Falcon and the Winter Soldier حضوری غافل‌گیرکننده داشت قطعا در فیلم Black Widow هم دیده می‌شود. او در ابتدا قرار بود با همین فیلم وارد دنیای سینمایی مارول شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تاخیر در اکران فیلم اختصاصی ناتاشا رومانف در سریال The Falcon and the Winter Soldier دیده شد.

با این حال هواداران مارول اطلاعات زیادی درباره والنتینا آلگرا دفونتین ندارند. چرا او در دنیای سینمایی مارول حضور پیدا کرده و چه اهدافی را دنبال می‌کند؟ آیا او با سازمان خاصی در ارتباط است؟ پاسخ هیچکدام از این پرسش‌ها [فعلا] مشخص نیست. به نظر می‌رسد او به عنوان یک شخصیت مرموز به تماشاگر معرفی می‌شود؛ شخصیتی که اهداف نامشخصی اما هیجان‌انگیزی را دنبال می‌کند. اما در هر صورت والنتینا آلگرا دفونتین نقشی کلیدی در فاز چهارم دنیای سینمایی مارول دارد.

بخش‌های مخفی زندگی رومانف

هواداران جدی دنیای سینمایی مارول فیلم Avengers: Age of Ultron را به خوبی به یاد دارند. نخستین بار در این فیلم بود که بخش‌های مخفی زندگی ناتاشا رومانف به تماشاگر نشان داده شد؛ روزهایی که او هنوز عضوی از سازمان شیلد و گروه انتقام‌جویان نبود. البته اگر ناتاشا رومانف توسط واندا ماکسیموف [با نقش‌آفرینی الیزابت اولسن] هیپنوتیزم نشده بود احتمالا روزهای پنهان زندگی جاسوس روسی هرگز فاش نمی‌شد.

تماشاگر در لحظاتی که ناتاشا رومانف اختیار هوش و ذهن خود را به واندا ماکسیموف سپرده، تماشا می‌کند که چگونه بیوه سیاه در یک مدرسه تخصصی آموزش جاسوس‌های زن به یک مزدور توانمند تبدیل شده است. با این حال و با توجه به توانایی‌های ذهنی ناتاشا رومانف [که در همان مدرسه جاسوسی آموخته] این احتمال وجود دارد که آن‌چه او به واندا ماکسیموف نشان داده، همه واقعیت نبوده باشد.

۱۰ نکته که پیش از تماشای فیلم Black Widow باید بدانید

اما نباید انکار کرد که جزییات جذابی از زندگی فراموش‌شده رومانف وجود دارد که توسط ماکسیموف واکاوی می‌شود. بنابراین شاید لازم باشد پیش از تماشای فیلم Black Widow یک بار دیگر به تماشای فیلم Avengers: Age of Ultron بنشینید.

ناتاشا در حال فرار است

پس از آن‌ که اعضای گروه انتقام‌جویان به دلیل اختلاف نظری که درباره توافق‌نامه سوکوویا داشتند با یکدیگر درگیر شدند، ناتاشا رومانف در ابتدا از تونی استارک حمایت کرد. او باور داشت که باید اعتماد عمومی را نسبت به این توافق‌نامه جلب کرد اما پس از آن‌که متوجه شد این اختلاف نظر می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد، تغییر عقیده داد و در برابر دولت قرار گرفت.

نیازی به یادآوری نیست که وقایع فیلم Black Widow از نظر زمانی میان فیلم Captain America: Civil War و فیلم Avengers: Infinity War قرار می‌گیرد. بنابراین داستان فیلم اختصاصی بیوه سیاه در شرایطی روایت می‌شود که ناتاشا رومانف تحت پیگیرد قانونی دارد و هر لحظه این احتمال وجود دارد که دستگیر شود. به عبارت دیگر، ناتاشا رومانف در فیلم Black Widow یک فراری است.

قهرمانی که کشته شد

اگرچه فیلم Black Widow اکران شده اما واقعیت آن است که سرنوشت بیوه سیاه از مدتی پیش مشخص شده و شاید به همین دلیل باشد که اسکارلت جوهانسن مدتی پیش با انتشار یک پیام رسمی از دنیای سینمایی مارول خداحافظی کرد. مامور رومانف در نهایت با کاپیتان راجرز و سایر اعضای گروه انتقام‌جویان متحد شد تا سنگ‌های باقی‌مانده را از دست‌های ثانوس [با هنرنمایی جاش برولین] دور نگاه دارد و نیمی از جهان را از نابودی نجات دهد.

او یکی از چندین ابرقهرمانی بود که از بشکن ثانوس نجات پیدا کرد اما از آن‌جایی که شخصیت احساسی‌ای نداشت، واکنش‌های ناراحت‌کننده‌ای هم نشان نداد. او در پنج سالی که پس از بشکن ثانوس پشت سر گذاشت، موقعیت خوبی به دست آورد تا زمین را به سیاره بهتری برای زندگی‌کردن تبدیل کند. سرانجام وقتی تیم انتقام‌جویان فرصتی پیدا کردند تا قهرمان‌های از دست‌رفته را با کمک دزدیدن زمان دوباره زنده کنند، ناتاشا رومانف تصمیم گرفت خودش را فدای سایر دوستانش کرد.

۱۰ نکته که پیش از تماشای فیلم Black Widow باید بدانید

بنابراین تفاوتی نمی‌کند که چه اتفاقاتی در فیلم Black Widow رخ می‌دهد. واقعیت آن است که ناتاشا رومانف کشته شده و احتمالا این فیلم آخرین هنرنمایی اسکارلت جوهانسن در دنیای سینمایی مارول باشد.

انتقام‌جویان خانواده ناتاشا هستند

ناتاشا رومانف یک جاسوس حرفه‌ای بود. بنابراین طبیعی به نظر می‌رسد که هیچ نیازی به وابستگی‌های عاطفی نداشته باشد. با این حال او از زمانی که به گروه انتقام‌جویان اضافه شد، شخصیت‌ نرم‌تری پیدا کرد. رومانف به هم‌گروهی‌های جدیدش نزدیک شد و در نهایت خانواده‌ جدیدی یافت که ارزشمند به نظر می‌رسید. او در فیلم Endgame نهایت فداکاری را در حق اعضای خانواده دوست‌داشتنی‌اش انجام داد.

اگر ناتاشا رومانف با گروه انتقام‌جویان آشنا نمی‌شد احتمالا هرگز جانش را برای نجات‌دادن انسان‌ها هزینه نمی‌کرد. اما او برای زنده‌کردن افرادی که در جریان بشکن کشته شده بودند از هیچ تلاشی دریغ نکرد. با این حال ناتاشا که تصور می‌کرد هیچ ارتباطی با خانواده بیولوژیکی‌اش ندارد توسط رد اسکال [با هنرنمایی هوگو ویوینگ] با حقیقت عجیبی مواجه شد؛ نام پدر بیوه سیاه ایوان بوده است.

منبع