دنیای بازی تاج و تخت دارای مکان‌های باورنکردنی زیادی است. وستروس و ایسوس دنیاهای خیالی جالبی هستند و با چنان پیچیدگی خلق شده‌اند که واقعی به نظر می‌رسند. این قاره‌ها شاهد جنگ‌های بسیار و ظهور و سقوط تمدن‌های مختلف بوده‌اند و هنوز داستان‌های زیادی برای گفتن دارند.

خیلی از هواداران آرزو دارند که بتوانند از آیری، صندلی باستانی خاندان آرین در بالای کوه‌ها یا شهر آزاد براووس که توسط تایتان‌ها محافظت می‌شود، دیدن کنند. با این حال، برخی از مکان‌ها مانند شهر فاسد ولانتیس یا کینگز لندینگ شاید خیلی برای بازدید، جذاب نباشند.

۱۰. کینگز لندینگ – غیرمناسب برای بازدید

پایتخت کراون لندز و محلی که بیشتر سریال در آن‌جا اتفاق می‌افتد. با این حال آیا کسی مایل به بازدید از این شهر است؟ این منطقه، یک مکان فاسد و پر از افراد خائن است.

علاوه بر ساختار ضعیف، کینگز لندینگ بوی نسبتا بدی نیز دارد. به طوری که به قول اولنا تایرل، شما می‌توانید از پنج مایلی بوی شهر را حس کنید. با وجود مکان‌هایی مانند فلی باتم و جاده گل‌آلود، اتاق بازرگانی پایتخت، به آن‌جا خدمت‌رسانی نمی‌کند.

۹. های‌گاردن – مناسب برای بازدید

بازی تاج و تخت

تایرل‌ها زیبا و به طرز شگفت‌انگیزی مقاوم هستند. آن‌ها از چیزهای خوب زندگی لذت می‌برند و خانه‌شان نمایان‌گر سلیقه آن‌ها است. های‌گاردن که در تپه‌ای وسیع در ریچ واقع شده، یکی از زیباترین قلعه‌های وستروس است.

این قلعه شامل هزارتوی معروف بریار است که از پرچین‌هایی منظم ساخته شده و هم به عنوان منبع سرگرمی و هم مکانیسم دفاعی عمل می‌کند. های‌گاردن هم‌چنین پر از گل و گیاه است و محوطه آن باغ‌های زیادی دارد که از آن‌ها هلو، خربزه و آلو برداشت می‌شود.

۸. هارنهال – غیرمناسب برای بازدید

بازی تاج و تخت

قلعه‌ای بسیار عظیم که برج‌هایش به ابرها می‌رسند و یکی از نفرین‌شده‌ترین مکان‌های وستروس است. ساخت آن سه نسل طول کشید و تحت حکومت پادشاه هارن به نتیجه رسید. این پادشاه مغرور فکر می‌کرد که دیوارهای بلند قلعه از او در برابر آئگون محافظت کنند و در نهایت، بهای این تفکرش را پرداخت کرد. آئگون از اژدهای خود، بالریون، برای سوزاندن هارنهال استفاده کرد و هارن و پسرانش را سوزاند.

در طول بازی تاج و تخت، این قلعه، ویرانه‌ای است که هیچ‌کس آن را نمی‌خواهد. آن‌قدر بزرگ است که برای نگه‌داری به منابع زیادی نیاز دارد. بسیاری از خاندان‌ها تلاش کرده و نتوانسته‌اند هارنهال را حفظ کنند و فقط نحسی آن افزایش پیدا کرده است.

۷. دراگون‌ استون – مناسب برای بازدید

بازی تاج و تخت

قلعه دراگون‌ استون یکی از باستانی‌ترین و جذاب‌ترین قلعه‌های وستروس است. این قلعه در یک جزیره آتشفشانی واقع شده و در گذشته، ایستگاه بازرگانی والیریان بوده است. پس از به دست گرفتن کنترل وستروس، آئگون، فاتح قلعه، آن‌را به مکان وارث آینده خود تبدیل کرد که همان قهرمان خاندان تارگرین خواهد بود.

دراگون‌ استون، گسترده و وسیع است و از نظر تاریخی یکی از آخرین بقایای طراحی والرین است. این جزیره، سرد و مرطوب و شاهد طوفان‌هایی مداوم و شدید است. این مکان، تاریخ خاص وستروس را نشان می‌دهد و این باعث می‌شود که ارزش بازدید داشته باشد.

۶. جزایر آهن – غیرمناسب برای بازدید

بازی تاج و تخت

آهن‌زادگان از ظالم‌ترین افراد در وستروس هستند. آن‌ها متجاوزان، قاتلان و سارقانی هستند که از این رفتار و شیوه زندگی خود پشیمانی ندارند. آن‌ها قانون خاص خود را دارند و به مفهوم‌هایی مانند شرافت یا جوان‌مردی اهمیت زیادی نمی‌دهند. از نقطه نظر آن‌ها، همه چیز در مورد قدرت است. به همین دلیل، جزایر آهن برای خارجی‌ها بسیار خطرناک است.

آب و هوای آن‌جا بسیار بد است و سرزمین‌هایش اصلا حاصل‌خیز نیست و شرایط زندگی را بسیار سخت می‌کند. هم‌چنین نگهداری از حیوانات گله‌ای و اهلی دشوار است، بنابراین بیشتر کارها به صورت دستی انجام می‌شود.

۵. براووس – مناسب برای بازدید

بازی تاج و تخت

این شهر آزاد ایسوس، جای شگفتی وستروسی‌ها است. با این حال، تعداد کمی از افراد، جرات عبور از دریای باریک و بازدید از آن را دارند. براووس ثروتمندترین و مسلما قدرتمندترین شهر آزاد است که محل استقرار بانک آهن و خانه سیاه و سفید است.

تایتانی که در ورودی شهر ایستاده است، از همه بازدید‌کنندگان استقبال می‌کند. براووس خالی از اشکال نیست اما هیچ شهری در دنیای بازی تاج و تخت بدون اشکال نیست. براووس یکی از مناطق ایسوس است که بسیاری از معابد و بسیاری از آیین‌ها را در خود جای داده است. وجود بانک آهن نیز برای این منطقه، حائز اهمیت است.

۴. خلیج بردگان / خلیج اژدها – غیرمناسب برای بازدید

بازی تاج و تخت

خلیج بردگان شامل سه شهر مهم میرین، یونکای و استاپور است. همان‌طور که از نام آن پیداست، مرکز تجارت برده در ایسوس است و به سایر شهرهای آزاد، برده می‌فروشند. کل اقتصاد منطقه روی برده‌داری می‌چرخد و در سریال می‌بینیم که تقریبا همه از نگه داشتن اوضاع به همان روال، راضی هستند.

اگرچه مناظر جالبی مانند هرم بزرگ میرین در این منطقه وجود دارد اما هیچ‌کس نمی‌خواهد قدم به این شهر بگذارد، زیرا رفتار آن‌ها با بردگان بسیار وحشتناک است.

۳. دورن – مناسب برای بازدید

بازی تاج و تخت

تنها مکانی که در وستروس در برابر حمله آئگون مقاومت کرد دورن بود. این پادشاهی سرسخت، تا پایان وقایع سریال از استقلال خود محافظت کرد. افراد دورن، پرشور و تا حدودی لیبرال قلمداد می‌شوند. آن‌ها در مسائل جنسی، محدودیت‌های کم‌تری بر مردم خود اعمال می‌کنند.

به غیر از فصل ۴ سریال، دورن و تمام خطوط داستانی مربوط به آن کاملا جذاب بوده است. اوبرین همیشه با شور و حرارت درباره خانه خود صحبت می‌کرد. شاید صحبت‌هایش اغراق‌آمیز باشد اما به هر حال دورن از بسیاری دیگر از پادشاهی‌های وستروس بهتر است.

۲. آن‌سوی دیوار – غیرمناسب برای بازدید

بازی تاج و تخت

شرایط شمال با جنوب یکسان نیست. آب و هوای آن‌جا بسیار نامطلوب و تحمل آن برای افرادی که عادت ندارند بسیار سخت است. هرچه یک نفر بیشتر به سمت شمال برود شرایط برای او سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. اما این شرایط هنوز در مقایسه با آن‌چه در آن‌سوی دیوار در انتظار است، هیچ چیز نیست.

زمین‌های آن‌سوی دیوار فاقد هرگونه ساختار سازمان‌یافته هستند و افراد در اقامتگاه‌های کوچک زندگی می‌کنند که آسیب‌پذیر هستند. هم‌چنین از خطرات احتمالی، می‌توان به وایت واکرها و کشتی‌های آن‌ها اشاره کرد.

۱. ریورران – مناسب برای بازدید

بازی تاج و تخت

ریورران شبیه‌ترین مکان وستروس به قلعه‌های دیزنی است. ریورران با برج‌های آبی و دیوارهای مستحکم خود، مقر خاندان تالی است. این قلعه به خاطر استحکام چشم‌گیر آن، مشهور است.

علاوه بر این، در مواقع سخت و نبردها، قلعه به جزیره‌ای تبدیل می‌شود که از هیچ نقطه‌ای صدمه نمی‌بیند و متحمل خسارات سنگین نمی‌شود. مهم‌تر از همه، تالی‌ها از خاندان‌های با افتخار در وستروس هستند، بنابراین می‌توانند میزبان بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان باشند.

منبع: Screenrant

منبع