چرا درختکاری مهم است؟

درختان به دلایل بی‌شماری برای ما از اهمیت برخوردار هستند، و احتمالا میدانید که درخت، تولید کننده اکسیژن است و این اکسیژن بخش مهمی از حیات است. یک درخت برای تولید اکسیژن به کربن دی‌اکسید (CO2) نیاز دارد. بنابراین کربن دی‌اکسید (که به گرمایش جهانی ارتباط دارد) را دریافت کرده و اکسیژن تولید می‌کند.

حتی اگر گرمایش جهانی را نیز قبول نداشته باشید، احتمالا با کاشت درخت بخاطر فواید آن موافق هستید. و با اوضاع کنونی جهان که درختان و جنگل‌ها در حال از بین رفتن و قطع شدن هستند، درختکاری بهترین گزینه‌ی روی میز است.

درختکاری

درختکاری ساده است، تنها چیزی که نیاز دارید کمی خاک حاصلخیز و فضای کافی برای رشد درخت است. در واقع قسمت کاشت درخت راحت‌تری قسمت است، بخش سخت ماجرا حفاظت از سلامت درخت برای اطمینان پیدا کردن از رشد هر چه سریعتر آن است. در واقع چیزی در حدود ۲۵ سال برای به بلوغ رسیدن یک درخت طول می‌کشد. تنها یک درخت بالغ است که می‌تواند بالاترین میزان اکسیژن را تولید کند.

درختکاری با جستجو در اینترنت؟

شاید احمقانه به نظر برسد که بتوانید با جستجو در وب، درخت بکارید، اما چنین چیزی واقعا ممکن است. موتور جستجویی قابل مقایسه با گوگل با نام ecosia وجود دارد که نوید این را می‌دهد که با درآمدی که از جستجوهای من و شما کسب می‌کند اقدام به کاشت درخت می‌کند.

این موتور جستجو چطور عمل می‌کند؟ بر طبق گفته‌های Ecosia با حدود هر ۴۵ جستجویی که توسط این موتور جستجو انجام می‌شود، یک درخت می‌کارند. همه‌ی این کارها به رایگان و بطور خودکار برای شما انجام می‌شود.

درختکاری و جنگل

چند درخت با جستجو در وب می‌توانم بکارم؟

تعداد درخت‌هایی که توسط جستجوهای شما در اینترنت به وسیله Ecosia کاشته می‌شود با توجه به تعداد جستجوهایی که در طول روز انجام می‌دهید متفاوت است.

بر طبق آمار و ارقام چیزی در حدود ۱۰ میلیارد جستجو هر روزه بر روی اینترنت انجام می‌شود که از این مقدار سه جستجو متعلق به هر شخص است. اگر بخواهیم شما را یک کاربر با استفاده متوسط از اینترنت در نظر بگیریم که روزی سه بار از یک موتور جستجو استفاده می‌کند و اینکه Ecosia با هر ۴۵ جستجوی شما یک درخت می‌کارد: در طول یک سال شما ۳*۳۶۵=۱۰۹۵ جستجو انجام داده‌اید و توانسته‌اید ۱۰۹۵/۴۵=۲۴ درخت توسط Ecosia بکارید.

اما اگر کاربر پراستفاده از اینترنت باشید که جستجوهای بسیاری در اینترنت انجام می‌دهد چه؟ بطور مثال من در طول ۴ روز گذشته ۹۳ جستجو توسط Ecosia انجام داده‌ام. اگر به همین شکل از این جستجوگر استفاده کنم، تعداد درخت‌هایی که در طول سال خواهم کاشت در حدود ۱۸۷ درخت در سال خواهد بود.

تاثیر شما بر این راه چه خواهد بود؟

طبق گفته‌های Ecosia هر نتیجه جستجو ۱ کیلوگرم کربن دی‌اکسید را جمع آوری کرده و اکسیژن زمین را تامین می‌کند. پس اگر شما یک کاربر اینترنت با مصرف میانگین باشید، در حدود ۲۴ درخت کاشته‌اید که توانسته‌اید تقریبا ۱۱۰۰ کیلوگرم کربن دی‌اکسید را جمع‌آوری کنید. و اگر کاربر پر مصرف اینترنت باشید قطع به یقین این مقدار بسیار بیشتر از این خواهد بود.

از کجا شروع کنم؟

به وبسایت Ecosia بروید و از جستجوگر آن استفاده کنید و یا extension آن را بر روی مرورگر خود نصب کنید و شروع به جستجو کنید. به همین سادگی. البته که هنوز هم می‌توانید از دیگر موتورهای جستجو استفاده کنید اما دیگر خبری از مشارکت شما در درختکاری نخواهد بود.