مستندهای «جایی برای فرشته‌ها نیست» و «نینجای ایرانی»، در قالب برنامه‌ای برای بدرقه کاروان المپیک ایران به المپیک ژاپن نمایش داده می‌شوند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در هفته المپیک (۵ تا ۱۰ تیر) برنامه‌هایی از جمله عصرانه کارتون، طلایه‌داران المپیک، بدرقه کاروان المپیک، ویژه برنامه تلویزیونی، جشنواره شعر و ترانه و رونمایی محصولات فرهنگی و… در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد برگزار می‌شود.

در قالب این برنامه ۵ فیلم ورزشی شامل «تختی» به کارگردانی بهرام توکلی، «ضربه فنی» فیلمی از غلامرضا رمضانی، «صفر تا سکو» به کارگردانی سحر مصیبی، «نینجای ایرانی» ساخته مرجان ریاحی و «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری در سالن ۸ باغ کتاب در دو سانس ۱۶ تا ۱۸ و ۱۸ تا ۲۰ روی پرده می‌روند.

«جایی برای فرشته‌ها نیست» از تولیدات مرکز گسترش، مستندی درباره تیم ملی دختران اسکیت هاکی ایران و مشکلات پیچیده آنان در راه مسابقات آسیایی کره‌جنوبی است که ورزش، بهانه‌ای برای وارد شدن به زندگی این دختران شده است.

این فیلم، پُرجایزه‌ترین مستند سینمایی سال ۱۳۹۸ است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و چهار جایزه از جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» از جمله جایزه ویژه تماشاگران این جشنواره را کسب کرده است.

«نینجای ایرانی» ساخته مرجان ریاحی، محصول مرکز گسترش، از نگاه خاطره جلیل‌زاده نخستین زن نینجای ایرانی، مشکلات، سختی‌ها و موانعی که زنان ایرانی برای پرداختن به ورزش «نینجوتسو» با آن درگیر هستند را روایت می‌کند.

در این مستند برای نخستین‌بار مسابقات زنان نینجای ایرانی به تصویر کشیده شد. این فیلم از هیات داوری جشنواره بغداد، هیات داوری جوان جشنواره وزول، جشنواره فیلم زنان سنترال ایلینویز در آمریکا و جشنواره بین‌المللی فیلم زنان «کین» ارمنستان موفق به دریافت جایزه شده است.

رقابت‌های المپیک توکیو از اول تا ۱۷ مردادماه برگزار می‌شود.

منبع