به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، قدیمی‌ترین رویداد سینمایی جهان اول سپتامبر ۲۰۲۱ در ونیز آغاز می‌شود و «مادران موازی» در افتتاحیه آن روی پرده می‌رود. فیلم داستان دو مادر تنها و باردار را روایت می‌کند و کروز که از محبوب‌ترین بازیگران سینماگر نامدار اسپانیایی است، یکی از نقش‌های اصلی آن را ایفا کرده است. آیتانا سانچس-خیخون، ایزرئیل الیخالده و خولیتا سرانو دیگر بازیگران آن هستند.

آلمودووار دو سال پیش جایزه شیر طلایی افتخاری جشنواره ونیز را از مدیران این رویداد مهم سینمایی هدیه گرفت و روز گذشته از شنیدن خبر رونمایی از فیلم خود در ونیز بسیار ابراز خوشحالی و افتخار کرد. او نخستین بار در ۱۹۸۳ با حضور در جشنواره ونیز نام خود را سر زبان‌ها انداخت و همواره خود را فرزند این جشنواره می‌داند.

پنه‌لوپه کروز آخرین بار در ۲۰۱۹ در فیلم سینمایی «رنج و شکوه» آلمودووار بازی کرده بود و با آن در بخش مسابقه جشنواره کن حضور داشت. فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد کن را برای آنتونیو باندراس به ارمغان آورد و نامزد دریافت دو جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم بین‌المللی در مراسم اهدای جوایز اسکار شد.

«تلماسه» دنی ویلنوو و «هالووین می‌کشد» دیوید گوردن گرین دیگر فیلم‌هایی هستند که در جشنواره ونیز امسال نخستین بار به نمایش درمی‌آیند. قرار است شیر طلایی افتخاری ونیز امسال به جیمی لی کرتیس و روبرتو بنینی، سینماگر ایتالیایی برنده جایزه اسکار اهدا شود.

منبع