رضا سخایی شاهروی برنامه ریز و دستیار کارگردان با انتشار یادداشتی ، پیشنهاد داد که رییس سازمان سینمایی در دولت جدید ، با پیشنهاد صنوف سینمایی انتخاب شود.

رضا سخایی در یادداشت خود نوشته است :

بنام خدا
اکنون که رییس‌جمهور منتخب از مردم خواسته تا پیشنهاد خودشان را برای مدیران دولتی ارائه دهند فرصت مناسبی است که خانه سینما متولی اتفاقی درست شود و با جمع کردن نمایندگان صنوف اجرایی همراه با صنوف مهم کارگردانان ، تهیه‌کنندگان، پخش‌کنندگان و دعوت از انجمن‌هایی مانند سینمای دفاع مقدس و حتی بنیاد سینمایی فارابی در مورد ریاست سازمان سینمایی به اجماع برسند و افرادی را به رییس‌جمهور معرفی نمایند.
با وجود اینکه سازمان سینمایی هنوز به شکل معاونت در وزارت ارشاد است اما میتواند رییس آن با پیشنهاد صنوف سینمایی به شکل مستقل انتخاب شود.
خانه سینما باید از حالت کمیته رفاهی خارج و در تصمیمات مهم نقش داشته باشد، اینکه بگوییم یک نفر انتخاب شود و بیاید مشکلات را حل کند قطعا هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد ، چرا گمان کرده‌ایم که مسئولین دولتی باید در مورد سینما برنامه ارائه دهند ؟ مگر آن‌ها در امور سینما تخصص دارند؟
چرا سینما به دولت برنامه ندهد ؟ و به‌جای کلی‌گویی با مشخص کردن اصل مشکلات و جزئیاتشان سعی کنیم در مورد آینده سینما به یک برنامه مشخص و هدفمند برسیم و با ارائه آن به دولت مطالبات سینما را معین کنیم.
خانه سینما متشکل از کلیه اصناف سینمای ایران دارای قدرتی قانونی و مشخص است، و می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در تشکیلات دولتی سینما داشته باشد.
هیات مدیره محترم جلسه بگذارد، ازهمه دعوت کند ( حتی این جلسه میتواند به شکل آنلاین باشد) آنگاه هر نهاد یا صنفی قبول نکرد بلند نام آنرا اعلام کنند تا متوجه خادمان واقعی و نمایشی سینما بشویم.
امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر توسط هیئت‌مدیره توانمند و دلسوز خانه سینما انجام پذیرد .

منبع