به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این فیلم سینمایی محصول مشترک افغانستان، ایران و استرالیا است که سال گذشته با تهیه‌کنندگی مشترک بهیر وردک، گراناز موسوی، کریستین ویلیامز و مرضیه وفامهر  در کابل فیلمبرداری شد. «وقت جیغ انار» دومین همکاری مرضیه وفامهر و گراناز موسوی پس از فیلم «تهران من حراج» محسوب می‌شود.  

در این پروژه‌ سینمایی بازیگران روز سینمای افغانستان همچون حشمت‌الله فنایی، سعیده سادات و فرشته عالمی حضور داشته و حسیبا ابراهیمی نیز حضور افتخاری دارد و «اندرو کویلتی» عکاس سرشناس استرالیایی نیز در نقش خود به عنوان عکاس جنگ ظاهر شده است.

از دیگر نکات قابل توجه فیلم سینمایی «وقت جیغ انار» می‌توان به حضور حسین علیزاده، آهنگساز و نوازنده‌ی  ایرانی اشاره کرد که ساخت موسیقی این فیلم را برعهده داشته است.  دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیرفیلمبرداری: بهروز_بادروج، طراح‌صحنه و مشاورکارگردان: رایا نصیری، تدوینگر: شیما منفرد، طراح‌صدا: حسین قورچیان، صدابردار: علی علوی، مدیرتولید: امیر اسکندری، مدیر رسانه: مهسا همتی، طراح پوستر: مژگان کهوند، ساخت تریلر: مسعود فرجام، موسیقی تریلر: پیمان ابدالی

 شصت و نهمین جشنواره فیلم ملبورن از تاریخ ۵ تا ۲۲ اوت (۱۴ تا ۳۱ مرداد) در کشور استرالیا برگزار خواهد شد و امسال بخش ویژه را تحت عنوان «سینمای جدید ایران»  برگزار خواهد کرد که شامل نمایش فیلم های «قهرمان» ساخته جدید اصغر فرهادی، «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی ها، «بندر بند» از منیژه حکمت، «جاده خاکی» از پناه پناهی، مستند «رادیوگرافی یک خانواده» به کارگردانی فیروزه خسروانی، «شب» از کوروش اهری، «شیطان وجود ندارد» به کارگردانی محمد رسول اُف و «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی خواهد بود.

همچنین فیلم «شطرنج باد» از محمدرضا اصلانی در بخش آثار مرمت شده و فیلم جدید «سال طوفان ابدی» ساخته جعفر پناهی و چند کارگردان شناخته شده بین المللی نیز در بخش «پیشروها» به نمایش گذاشته می شوند.  

«میزگرد سینمای ایران» نیز با حضور «کیت فیتزپاتریک» برنامه ریز جشنواره ملبورن و منیژه حکمت و فیروزه خسروانی و با همکاری دانشگاه ملبورن برگزار خواهد شد و در آن به بحث درباره سینمای ایران و ظهور فیلمسازی در منطقه پرداخته خواهد شد.
 

منبع