به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکشن ماجراجویانه نیروانا به تهیه کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم در جشنواره فیلم بالیوود نروژ شرکت خواهد داشت. این فیلم با نام انگلیسی «The Day» در جشنواره نروژی نخستین اکران خود را تجربه خواهد کرد.  

آنانتا جلیل، سوپراستار و تهیه کننده بنگلادشی، بُرشا خدیجه بازیگر معروف بنگلادشی به همراه مرتضی آتش زمزم و تعدادی دیگر از عوامل در این جشنواره که از تاریخ ۱۰ سپتامبر تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۹ تا ۲۵ شهریور امسال) برگزار خواهد شد، حضور خواهند یافت. این رویداد سینمایی غیرانتفاعی، یکی از بزرگترین جشنواره های فیلم در اسکاندیناوی محسوب می شود که برای ترویج فرهنگ و سینمای آسیا در نروژ فعالیت می کند.

فیلم نیروانا نخستین پروژه مشترک سینمایی ایران و بنگلادش است که  پیش از کرونا فیلمبرداری خود در این دو کشور و چندی بعد در لوکیشن‌های افغانستان و ترکیه را به پایان رساند. این فیلم پس از انجام مراحل پس تولید (صداگذاری، جلوه های ویژه رایانه ای و موسیقی) در یکی از استودیوهای مهم بالیوود، قرار بود در ایران و بنگلادش به صورت همزمان اکران شود که این امر به خاطر گسترش دوباره شیوع کرونا در هر دو کشور، فعلاً به تعویق افتاده است.

امیر حسین صدیق، کاوه خداشناس، بهراد خرازی، حسن اکلیلی، مرتضی خانجانی، مریم نقیب و (با حضور) محمدرضا هدایتی و محمد فیلی ترکیب هنرمندان ایرانی فیلم را تشکیل می دهند و آنانتا جلیل، بُرشا خدیجه، شومون فاروق از بنگلادش و مجدی مشموشی از لبنان بازیگران شناخته شده خارجی آن هستند.

در خلاصه قصه فیلم آمده: یک مأمور پلیس بنگلادش برای نجات جان تعدادی از هموطنانش که در دست یک باند انتقال مواد مخدر از افغانستان به ترکیه و اروپا گرفتار آمده اند، به دو کشور مذکور و ایران سفر می کند تا بتواند با کمک پلیس اینترپل و پلیس ایران، مأموریت خود را به سرانجام برساند.

منبع