پس از این‌که اسباب‌بازی‌های فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست» ظاهرِ کاستوم جدید اسپایدرمن را فاش کردند، در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به این کاستوم و مقایسه‌ای با کاستوم‌های قبلی خواهیم داشت!

سرانِ MCU همیشه در دادنِ اطلاعات به هواداران پیش از اکران فیلم جدید محافظه‌کارانه عمل می‌کنند؛ امّا این مسأله دربارهٔ فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) به حدّ اعلای خود رسیده و با این‌که تا اکران فیلم کمتر از شش‌ماه باقی مانده، کمتر اطلاعات رسمی‌ای از این فیلم در اختیار داریم. ولی در کمال تلاش‌های سازندگان برای مخفی نگه‌داشتنِ این اطلاعات، چند روز پیش تصاویر تبلیغاتی جدیدی از اسباب‌بازی‌های فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست» منتشر شد که اطلاعات جدید و جالبی را از این فیلمِ مورد انتظار فاش کرد.

لباس جدید مرد عنکبوتی no way home

از جمله کاراکتر‌هایی که در این اسباب‌بازی‌ها به چشم می‌خورند می‌توان به «ند»، «ام‌جی»، «جی جونا جیمسون»، «نیک فیوری»، «دکتر استرنج» و «وانگ» اشاره کرد. همچنین این‌طور که به نظر می‌رسد قرار است شاهد حضور خبیث‌های فیلم‌های قبلی از جمله «والچر»، «میستریو» نیز باشیم و احتمالاً خبیث رباتیک جدیدی («اسکورپیون» یا «قاتل عنکبوت»؟) نیز در این فیلم حضور دارد. مهم‌تر از همه امّا نخستین نگاهِ ما به دو لباس مخصوص جدید اسپایدرمن با این اسباب‌بازی‌ها رقم خورد: یکی لباس تماماً سیاه و یکی لباسی جدید موسوم به «لباسِ یکپارچه‌شده» (Integrated Suit).

لباس مر عنکبوتی 3

لباس تماماً سیاه عملاً همان لباسِ کلاسیک اسپایدرمن که در فیلم «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» دیدیم است که رنگش به کلّی سیاه شده و رگه‌هایی طلایی‌رنگ در برخی المان‌های لباس (مثل لوگوی عنکبوت) به‌کار رفت ‌است.

در لباس یکپارچه‌شده که به احتمال بالا لباسِ اصلی اسپایدرمن در فیلم جدیدش خواهد بود، بالای پاها و پایین بازوها به رنگ سیاه/آبی تیره و لوگوی عنکبوتِ بزرگی که روی سینه قرار دارد و وب‌شوترها طلایی‌رنگ‌اند.

در واقع این لباس به نظر ترکیبی است از لباس «آیرون اسپایدر» ساختهٔ تونی استارک که در فیلم «جنگ بی‌نهایت» به کار رفت و لباس جدیدِ سیاه‌وقرمز رنگ اسپایدرمن که پیتر خود در فیلم «مردعنکبوتی: دور از خانه» آن را طرّاحی کرد: پالت رنگ سیاه و قرمز از لباسِ دور از خانه (با شدّت کمتر) و بخش‌های طلایی و متالیک از لباس آیرون اسپایدر برداشته شده‌اند. می‌توان حدس زد که اسمِ «یکپارچه‌شده» نیز به همین دلیل انتخاب شده‌است. همین‌طور این لباس در مقایسه با لباس کلاسیک غالباً دستخوش تغییر شده و تنها شمایل کلّیِ آن لباس باقی مانده است.

فانکو پاپ مرد عنکبوتی

امّا جالب‌تر از این‌ها، در فانکوپاپِ لباس یکپارچه‌شده ما شاهد آن force field معروف و دایره‌ای شکل دکتر استرنج روی سینه و دست اسپایدرمن هستیم که ممکن است به این معنی باشد که اسپایدرمن در این فیلم به قدرت‌های جادویی دست خواهد یافت. با توجّه به شایعات منتشرشده که خبر از نقش جدی مولتی‌ورس در این فیلم را می‌دهند، آیا دکتر استرنج لباسِ جدید را با این قدرت‌ها آپگرید کرده تا اسپایدرمن توانایی سفر در مولتی‌ورس را به‌دست آورد؟

در آخر باید دید سازندگان فیلم چه آشی برایمان پخته‌اند و شایعات منتشرشده تا چه حدّی حقیقت دارند… نظر شما چیست؟

منبع