این دقیقاً به “بی نهایت و فراتر از آن” نبود.

به نظر می رسد شکست لایت یر در باکس آفیس الگویی دردسرساز را برای فیلم های انیمیشن نشان می دهد.

به نظر نمی رسد که آنها تأثیری را که قبلا داشتند داشته باشند. تا زمان نگارش این مقاله، لایت یر کمتر از ۲۰۰ میلیون دلار به فروش رسیده. این عددی است که زمانی برای غول انیمیشن بی سابقه بود.

اما به نظر می رسد که این به یک روند نگران کننده تبدیل شده است.

آیا به این دلیل است که کسی این فیلم ها را نخواسته؟ آیا مردم دیگر نمی خواهند به سینما بروند؟ و آیا مصرف محتوای ما به دلیل پلتفرم های استریم برای همیشه تغییر کرده است؟

پیکسار زمانی یک ثروتمند مطلق و پولساز بود. به نظر می رسد که دیگر اینطور نیست. پس چه اتفاقی افتاده – و به طور کلی چه اتفاقی برای فیلم ها در حال رخ دادن است؟
چه کسی واقعاً می خواهد دیگر به یک سینما برود؟

این روزها رفتن به یک سینمای واقعی برای من خیلی طول می کشد. به اندازه کافی فیلمی وجود ندارد که مرا وادار کند تا در شهر رانندگی کنم و پول زیادی بپردازم تا چیزی را ببینم که احتمالاً بد است.

وقتی پای پیکسار به میان می‌آید، فکر می‌کنم خانواده‌ها حتی بیشتر از همیشه به تعویق افتاده‌اند. من از خواهرم به عنوان مثال استفاده می کنم: او سه بچه دارد و بیرون آوردن آنها از در یک فرآیند شعبده بازی است که فقط برای فکر کردن به من میگرن می دهد.

هنگامی که آنها واقعاً به سینما می‌رسند (معمولاً دیر) باید هزینه کمی برای دیدن فیلم صرف کنند. برای خودش و بچه ها، اغلب حدود ۵۰ دلار است.

و تنقلات اجباری برای تماشای فیلم را فراموش نکنید. سعی کنید با بچه های کوچک به یک فیلم بروید و اجازه ندهید که پاپ کورن و خوراکی بخورند و ببینید که چگونه این اتفاق می افتد…

اینکه می گوییم قیمت نوشیدنی های فیلم در سینماها ناپسند است، دست کم گرفتن است. حتی محافظه کار بودن؛ ما به دنبال حداقل ۱۰ دلار برای هر نفر هستیم.

چرا او می‌خواهد این مصیبت وحشتناک – و هزینه – را برای چیزی که می‌توانست به صورت رایگان در خانه به دست آورد را پشت سر بگذارد؟ و این منجر به نکته بعدی می شود.
با ظهور دیزنی + به آنها می رسد

شما می‌توانید همه سرویس‌های پخش را بسازید، اما Disney+ نحوه تماشای محتوای دیزنی را دوباره به ما آموزش داده است. همه گیری تا حدودی مسئول است، اما وقتی نسخه های جدید مستقیماً به سرویس استریم می روند، چرا باید به سراغ یک فیلم بروید؟

حتی اگر یک فیلم پیکسار در سینما اکران شود، ظرف چند هفته در دیزنی پلاس اکران خواهد شد. حداکثر یک ماه من می توانم صبر کنم، مشکلی نیست. و من در حال حاضر برای خدمات به آنها پول می دهم – چرا باید برای ناراحتی ناشی از جستجوی فیلم آنها در مکان دیگری هزینه اضافی بپردازم؟

مانند بسیاری از مردم، دستگاه‌های سینمای خانگی که داریم، اکنون بهتر از هر چیزی است که تا به حال در مورد آن آرزو داشتیم. اندازه و کیفیت تلویزیون‌ها و سیستم‌های صدای فراگیر، بیرون رفتن برای تماشای فیلم را بی‌معنا می‌سازد – که اغلب بسیار بد است.

به جای خرج کردن پول و دردسر برای رفتن به یک فیلم، اکنون می توانم آن را از راحتی خانه خود تماشا کنم – و حتی آن را برای رفتن به حمام مکث کنم.

به نظر می‌رسد بسیاری از خانواده‌های بچه‌دار این موضوع را به همین شکل می‌بینند و ممکن است عملکرد ضعیف پیکسار و فیلم‌های انیمیشن اخیراً توضیح دهد. چرا بچه‌هایتان را با این سردرد سینما کنار می‌زنید تا چیزی که در خانه تماشا کنند؟

من فکر می کنم دیزنی با دیزنی + تا حدودی به پای خودش شلیک کرده است. از زمانی که آنها شروع به انتشار مجموعه‌های MCU و Star Wars خود در پلتفرم استریم کردند و دیگر فیلم‌های پیکسار را نیز در آنجا منتشر کردند، ما بیش از حد به آن عادت کرده‌ایم.

وقتی این راحتی را به دست آوردیم، واقعاً دیگر راه برگشتی وجود ندارد.

همه‌گیری به خاطر بسیاری از عادت‌های ما در تماشای فیلم سرزنش شده است. اما آیا واقعا مقصر است؟ با وجود محدودیت‌ها، موفقیت‌های بزرگی در باکس آفیس وجود داشت.

اگر فیلم به اندازه کافی بزرگ باشد، مردم همچنان خواهند رفت.

فقط به نظر می رسد که پیشنهادات در فیلم ها به خوبی سابق نیستند و گزینه های زیادی در خانه بهتر از همیشه هستند.

آیا ما به فیلمی مانند لایت یر نیاز داشتیم؟ آیا شرکت هایی مانند پیکسار به جای اینکه همه چیز را به دیوار پرتاب کنند تا ببینند چه چیزی می چسبد، باید با دقت بیشتری در مورد آنچه منتشر می کنند فکر کنند؟

یا مردم دیگر آنقدر به فیلم های پیکسار اهمیت نمی دهند؟ آیا آنها محتوای کافی ایجاد کرده اند که ما را برای مدت طولانی تحت پوشش قرار دهند؟ در حال حاضر، ۲۶ فیلم مختلف با حداقل یک فیلم دیگر در راه است.

آیا مخاطبان همه آنچه را که نیاز دارند دیده اند و آیا آن گروه اصلی بزرگ شده و به سمت چیزهای دیگر رفته است؟ به نظر می رسد که استودیوهای انیمیشن سعی کرده اند به اندازه کودکان به بزرگسالان نیز پاسخ دهند. شاید بچه ها به اندازه کافی غذا خورده باشند؟

چه اتفاقی برای پیکسار می افتد؟یا فقط عادت های ما برای تماشای فیلم تغییر کرده است؟