مرد عنکبوتی از همان وقتی که در Captain America: Civil War سال ۲۰۱۶ پا به صحنه گذشته، تبدیل به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها شد. اما به نظر این شخصیت در حال گذراندن روزهای آخر خود در دنیای سینمایی مارول است. در واقع می‌توان گفت اسپایدرمن از طرف سونی، کمپانی صاحب حقوق اسپایدی و تمام شخصیت‌های مربوط به او به مارول استودیوز قرض داده شده است.

از سال ۲۰۱۸ و با فیلم Venom، سونی در حال ساخت دنیای سینمایی خودش از شخصیت‌های مارول بود که به طور عمومی با نام «دنیای سونی پیکچرز از شخصیت‌های مارول» (به طور مخفف SPUMC) شناخته می‌شود. به نظر فقط بحث زمان است تا اسپایدرمن تام هالند به این دنیا محلق شود.

اما اگر قرار باشد مرد عنکبوتی تام هالند در دنیای سونی حضور پیدا کند، چه راهکارهایی برای به وقوع پیوستنش وجود دارد؟ در ادامه به سراغ ۸ روش خواهیم رفت که حضور مرد عنکبوتی تام هالند در دنیای سونی را ممکن می‌سازند.

۸. بدون اشاره به دنیای سینمایی مارول، ماجراجویی‌های تکی خودش را دنبال کند

از آن جایی که پیتر پارکر یک دبیرستانی است، ماجراهای انفرادی و تکی او در سطح و مقیاس پایین‌تر هستند که به جز حضور برخی از شخصیت‌های بزرگ دنیای سینمایی مارول، ارتباط زیادی با این دنیا ندارد.

تا وقتی که پیتر در یک فیلم دیگر از اونجرز حضور پیدا نکند، دلیلی وجود ندارد که ماجراجویی‌های اختصاصی او نتواند با ند، ام‌جی، فلش تامسون و دیگر شخصیت‌های مربوط به اسپایدی در SPUMC ادامه پیدا کند.

۷. به وسیله مولتی‌ورس از دنیای سینمایی مارول به SPUMC منتقل شود

این که داستان‌های اسپایدرمن بعد از Spider-Man: No Way Home صرفاً بدون اشاره به دنیای سینمایی مارول ادامه پیدا کنند ممکن است چندان خوشایند نباشد. شخصیت‌های زیادی هنوز هم در دنیای سینمایی مارول وجود دارند که با وقایع پس از Avengers: Endgame در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. از طرف دیگر ارتباط پیتر پارکر با تونی استارک تا این جای کار نقش بزرگی در شخصیت پردازی او داشته است.

به همین دلیل، ممکن است سونی تصمیم بگیرد که این انتقال از یک دنیا به دنیای دیگر را منطقی‌تر جلوه دهد. اگر دنیای سینمایی مارول یک یونیورس و SPUMC یک یونیورس دیگر باشد، سونی می‌تواند به راحتی مرد عنکبوتی تام هالند را به وسیله مولتی‌ورس از دنیای سینمایی مارول به SPUMC منتقل کند.

۶. هم‌تیمی شدن با ونوم

دنباله فیلم Venom که Venom: Let There Be Carnage نام دارد، قرار است کلتوس کسدی (Cletus Kasady) که بیش‌تر به عنوان ویلنی با نام کارنیج (Carnage) شناخته می‌شود را معرفی کند. ونوم در واقع یکی از ویلن‌های اسپایدرمن محسوب می‌شود اما این دو شخصیت هر از چند گاهی با هم هم‌تیمی می‌شوند تا وقتی کارنیج از کنترل خارج شده، با او بجنگند. اگر سونی واقعاً بخواهد حضور اسپایدرمن در دنیای خودش را به صورت یک سوپرایز اعلام کند، چنین هم‌تیمی شدنی حتی می‌تواند در اواخر Venom: Let There Be Carnage نیز روی دهد.

یا اگر سونی امکان استفاده از مرد عنکبوتی در Venom: Let There Be Carnage را نداشته باشد، پس تا وقتی که کارنیج به طور کامل از بین نرود، هنوز هم این فرصت وجود دارد که در SPUMC شاهد یک همکاری تیمی بین پیتر پارکر تام هالند و ادی براک تام هاردی برای شکست دادن کارنیج، این بار به طور دائم، اتفاق بیفتد.

۵. فیلم سینیستر سیکس مورد انتظار

این طور که شنیده شده، یک فیلم از سینیستر سیکس (Sinister Six) از سال ۲۰۱۳ در برنامه‌های سونی قرار داشته و درو گادرد نیز به عنوان کارگردان در نظر گرفته شده بود. اما به دلیل عملکرد ضعیف The Amazing Spider-Man 2 از نظر میزان فروش، روند توسعه آن متوقف شد. از آن جایی که این اثر یکی از پروژه‌هایی بود که در انتها منجر به خلق SPUMC شده بود، ممکن است در نهایت بالاخره ساخته شود.

چیزی که باعث جمع شدن شخصیت‌های سینیستر سیکس دور هم می‌شود، تنفر مشترک آن‌ها از مرد عنکبوتی است. در واقع می‌توان به آن‌ها یک گروه ضد اسپایدی لقب داد. پس منطقی است که اسپایدرمن در فیلمی با محوریت آن‌ها حضور داشته باشد.

۴. ادغام با اسپایدر ورس انیمیشنی

پس از موفقیت انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse، سونی مطمئناً تصمیم به گسترش دنیای انیمیشنی اسپایدرمن دارد. این انیمیشن سال ۲۰۱۸ مایلز مورالز (Miles Morales) را در کنار چند نسخه دیگر از پیتر پارکر و همینطور چند شخصیت عنکبوتی از دنیاهای دیگر معرفی کرد.

از آن جایی که قرار است دنباله Spider-Man: Into the Spider-Verse چند شخصیت عنکبوتی دیگر مثل اسپایدرمن ۲۰۹۹ (Spider-Man 2099) را معرفی کند، پس محدودیت زیادی را نمی‌توان برای این اسپایدر ورس تصور کرد. در کنار این شخصیت‌های جدید، ممکن است شاهد حضور مرد عنکبوتی تام هالند به صورت انیمیشنی نیز باشیم.

۳. یک کمئو در Morbius

قرار است در سال ۲۰۲۲ فیلم Morbius به عنوان یک اثر از SPUMC منتشر شود. جرد لتو در این فیلم نقش مایکل موربیوس (Michael Morbius) یک شخصیت ومپایری را ایفا می‌کند. هر چند تایریس گیبسون به عنوان یکی از بازیگران فیلم اعلام کرده بود Morbius بخشی از دنیای سینمایی مارول است اما سونی این ادعا را رد کرده است.

با این وجود، اگر بخواهیم طبق تریلر Morbius صحبت کنیم، این فیلم به نظر ارتباطاتی با دنیای سینمایی مارول دارد. والچرِ (Vulture) مایکل کیتون که در فیلم Spider-Man: Homecoming نقش ویلن فیلم را بازی می‌کرد، در این اثر دیده می‌شود و لوگوی دیلی بیوگل (Daily Bugle) نیز به نظر اشاره‌ای به انتهای Spider-Man: Far from Home داشته باشد. احتمال اندکی وجود دارد که مرد عنکبوتی تام هالند به صورت مختصر در این فیلم حضور داشته باشد.

۲. فیلم اختصاصی کراون می‌تواند راجع به شکار اسپایدی باشد

اخیراً اعلام شده که قرار است یک فیلم اختصاصی از کراون شکارچی (Kraven the Hunter) با بازی آرون تایلر جانسون برای سال ۲۰۲۲ ساخته شود. مشخص نیست که یک فیلم انفرادی از کراون شکارچی در مورد چه چیزی می‌تواند باشد؛ چرا که عمده شخصیت پردازی او مربوط به اسپایدرمن است. اما شاید فیلم اختصاصی او نیز واقعاً در همین مورد باشد.

در کمیک‌ها، کراون یک شکارچی ماهر است که به این نتیجه رسیده اسپایدرمن بزرگ‌ترین شکار ممکن بوده و قصد دارد او را پیدا و شکار کند. چنین شکاری می‌تواند مرکزیت فیلم باشد. با دنبال کردن داستان از دید کراون، مرد عنکبوتی تام هالند نیز می‌تواند در پیرامون فیلم حضور داشته باشد.

۱. یک راهنما برای مایلز مورالز لایو اکشن

اگر سونی قصد داشته باشد یک دنیای سینمایی کامل بر اساس شخصیت‌های اسپایدرمن بسازد، پس معرفی نسخه لایو اکشن مایلز مورالز خیلی دور از ذهن نیست. کاندیداهای زیادی نیز برای ایفای نقش مایلز مورالز وجود دارند.

زمانی که وقت آن برسد تا تام هالند از نقش مرد عنکبوتی/اسپایدرمن خداحافظی کند، این فرصت پیش می‌آید که او نقشی استاد و راهنما گونه برای مایلز در SPUMC که می‌تواند اسپایدرمن اصلی این یونیورس باشد، بازی کند.

شما ترجیح می‌دهید مرد عنکبوتی تام هالند در دنیای سونی مور استفاده قرار بگیرد؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، چگونه؟ اگر هم خیر، دوست دارید اسپایدرمن چگونه در این دنیا حضور داشته باشد؟ پیتر پارکر ولی با بازیگر دیگر؟ یک اسپایدرمن دیگر مثل مایلز مورالز به عنوان اسپایدی اصلی؟ یا گزینه‌های دیگر؟

منبع