«آنتونیو باندراس»، ستاره اسپانیایی هالیوود، در پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «ایندیانا جونز» بازی می‌کند.

باندراس که یکی از بزرگترین ستارگان سینمای دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ میلادی بود، نخستین بار با همکاری در چند پروژه سینمایی ساخته پدرو آلمادوار کارگردان معروف اسپانیایی به عرصه بازیگری قدم گذاشت. وی بعدها به خاطر بازی در فیلم‌هایی چون دسپرادو (۱۹۹۵)، فیلادلفیا (۱۹۹۳) و نقاب زورو (۱۹۹۸) به شهرت جهانی رسید و با صداپیشگی شخصیت محبوب گربه چکمه پوش انیمیشن شرک، بیش از پیش در تاریخ سینمای جهان ماندگار شد. این بازیگر توانا اولین جایزه اسکار خود را در سال ۲۰۱۹ برای بازی در درام اسپانیایی درد و شکوه دریافت کرد. حالا گزارشات رسانه‌های سینمایی از پیوستن او به تیم بازیگران فیلم ایندیانا جونز ۵ حکایت دارد.

پایگاه اطلاع رسانی ددلاین نوشت، باندراس برای بازی در این فیلم قرارداد امضا کرده اما هنوز معلوم نیست در چه نقشی بازی خواهد کرد. هریسون فورد، مدس میکلسون، فیبی والر بریج، توماس کرچمان ، بوید هالبروک ، شانت رنه ویلسون و توبی جونز از دیگر بازیگران این فیلم پرستاره هستند و با پیوستنیک ستاره دیگر به این تیم، انتظارات از آن بیش‌ از پیش بالا رفته است.

فیلمبرداری قسمت جدید سری فیلم‌های ایندیانا جونز خرداد ماه امسال در انگلیس کلید خورد. در این قسمت جیمز منگولد، فیلمساز آمریکایی فیلم ابرقهرمانی لوگان، جای استیون اسپیلبرگ را در جایگاه کارگردان می‌گیرد. اسپیلبرگ اما همچنان به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه سینمایی نقش برجسته‌ای دارد. کاتلین کندی، فرانک مارشال و سیمون امانوئل از دیگر تهیه‌کنندگان این فیلم خواهند بود و جان ویلیامز که در ۴۰ سال گذشته کار آهنگسازی همه قسمت‌های این مجموعه پرطرفدار سینمایی را برعهده داشته است، موسیقی قسمت پنجم را نیز می‌سازد.

هنوز جزئیات چندانی درباره داستان ایندیانا جونز ۵ منتشر نشده است اما این فیلم بیست و نهم ژوئیه سال آینده میلادی (۷ مرداد ۱۴۰۱) اکران خواهد شد.

هریسون فورد ۷۸ ساله آخرین بار در سال ۲۰۰۸ در فیلم ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین کلاه لبه دار معروفش را به سر گذاشت و نقش باستان‌شناس مشهور سینما را بازی کرد. این فیلم طرفداران و منتقدان خودش را داشت و در مجموع نزدیک به ۸۰۰ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرد.

منبع