با فروش باورنکردنی اولین اکران از فیلم نهم مجموعه «سریع و خشمگین» احتمال می‌رود این فیلم رکورد فروش در دوران پاندمی را بشکند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، «F۹» در پیش نمایش خود در پنج‌شنبه شب موفق شد تا ۷.۱ میلیون دلار بفروشد.

انتظار می‌رود این فیلم بتواند فروش خود را در این آخر هفته (جمعه، شنبه و یکشنبه) به رقم ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار در آمریکای شمالی برساند که به معنی رکوردشکنی اولین افتتاحیه یک فیلم در دوران پاندمی است. تا کنون رکورد فروش در افتتاحیه یک فیلم را «یک مکان ساکت ۲» در اختیار دارد که در اولین آخر هفته اکرانش در سینماها ۴۸.۳ میلیون دلار فروخت.

این فروش از آن جهت اهمیت دارد که نه تنها هنوز کانادایی‌ها به سینما برنگشته‌اند بلکه میزان تماشاگران سینماهای آمریکا هم هنوز به قبل از شیوع کرونا برنگشته است.

فیلم قبلی «سریع و خشمگین» در سال ۲۰۱۷ در اولین آخر هفته اکرانش ۹۸.۸ میلیون دلار فروخته بود و «خشمگین ۷» در سال ۲۰۱۵ موفق به فروشی ۱۴۷.۲ میلیون دلاری شده بود. هفتمین فیلم ۱۵.۸ میلیون دلار در شب پیش نمایش خود کسب کرده بود و فیلم هشتم از پیش‌نمایش خود ۱۰.۴ میلیون دلار به دست آورده بود.

فیلم «هابز و شاو» که از فرنچایزهای این فیلم است نیز سال ۲۰۱۹ از پیش نمایش خود ۵.۸ میلیون دلار و در اولین آخر هفته اکرانش ۶۰ میلیون دلار به دست آورده بود.

در «F۹» وین دیزل بار دیگر در نقش تورِتو ظاهر شده و میشل رودریگز، تیرس گیبسون، کریس بریجز، ناتالی امانوئل، جوردانا بروستر و سانگ کانگ دیگر بازیگران فیلم هستند. جان سینا نیز در نقش شخصیت شرور فیلم بازی کرده و هلن میرن و شارلیز ترون نیز از بازیگران فیلم هستند.

این فیلم که به کارگردانی جاستین لین ساخته شده موفق شد تا بیشترین پیش‌فروش بلیت در سال ۲۰۲۱ را نیز به نام خود کند.

منبع