چه خوب است که این نوشیدنی مفید با مواد طبیعی و مفید و فراوان بتواند جایگزین نوشابه‌ها (که آکنده از قند و افزودنی‌ها و رنگ‌های مصنوعی و اسید فسفریک و …) هستند، شود. در ادامه‌ی مطلب قصد داریم شما را با خواص ماءالشعیر بدون الکل آشنا کنیم.

۱- ضد سکته‌ی قلبی: شانس سکته‌ی قلبی در کسانی که ماءالشعیر می‌نوشند بین ۴۰ تا ۶۰ درصد کمتر از کسانی است که لب به ماءالشعیر نمی‌زنند. نوشیدن نیم لیتر ماءالشعیر در روز میانگین این تحقیق می‌باشد.

۲- ضد لخته شدن خون: مواد سازنده‌ی ماءالشعیر از شما در مقابل لخته شدن خون محافظت می‌کنند.

۳- ضد فشار خون: نتیجه‌ی آخرین تحقیقات محققین هلندی و دانشگاه هاروارد ثابت می‌کند که نوشیدن مقدار کم ماءالشعیر فشار خون شما را تحت کنترل نگاه می‌دارد.

۴- ضد دیابت: نوشیدن ماءالشعیر می‌تواند از دیابت جلوگیری کند. ماءالشعیرخورها به ندرت دچار مرض قند می‌شوند.

۵- دوای حافظه: ماءالشعیر می‌تواند حافظه را تقویت کند، کسانی که ماءالشعیر می‌نوشند، کمتر به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند.

۶- محافظ استخوان: ماءالشعیر تأثیر مثبت در استحکام استخوان‌ها داشته و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

۷- طولانی کننده‌ی عمر: کسی که به اندازه‌ی یک تا دو استکان کوچک ماءالشعیر در روز می‌نوشد، عمر طولانی‌تری خواهد داشت.

۸- ضد اسهال: اسید و میکروب‌های ماءالشعیر مانع از فعالیت میکروب‌های به وجود آورنده‌ی دل پیچه و اسهال می‌شوند.

۹- ضد استرس: محققین دانشگاه مونترال تأیید کرده‌اند که چند استکان ماءالشعیر در روز فشار ناشی از کار و مشکلات روزانه را سبک می‌کند. کسانی که ماءالشعیر نمی‌نوشند بسیار بیشتر دچار استرس هستند.

۱۰- ضد سنگ کلیه و مثانه: محققین فنلاندی مدعی هستند که منیزیم ماءالشعیر شانس ابتلا به سنگ کلیه را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

۱۱- داروی بی‌خوابی: یک استکان ماءالشعیر در شب می‌تواند به جای قرض خواب‌آور عمل کند.

۱۲- ضد سرطان: در ماءالشعیر عناصری وجود دارند که می‌توانند در رشد تومورهای سرطانی مانع ایجاد کنند.

۱۳- ماءالشعیر، دوست پوست: بعضی از ویتامین‌های ماءالشعیر از پوست محافظت کرده و برای سلامت آن مفید هستند. ماءالشعیر پوست شما را شفاف و قابل انعطاف‌تر می‌کند.

۱۴- ضد سرماخوردگی: کسانی که ماءالشعیر گرم می‌نوشند دیرتر سرما می‌خورند. نوشیدن ماءالشعیر گرم به جریان خون و نحوه‌ی تنفس کمک می‌کند.

۱۵- مفید برای خانم‌های باردار: کمبود اسید فولیک می‌تواند باعث زایمان زودرس و نارسایی‌های جنینی بشود. یک لیتر ماءالشعیر بیشتر از حد نیاز بدن، آن مواد را تأمین می‌کند.

۱۶- شربت اشتها: گازکربنیک و ویتامین‌های ب کمپلکس ماءالشعیر باعث تحریک اشتها می‌شوند.

۱۷- دوای ترش کردن معده: مصرف یک لیتر و نیم ماءالشعیر در هفته سدی در مقابل باکتری‌هایی است که باعث‌ترش کردن معده می‌شوند.

۱۸- دافع تشنگی: مواد ماءالشعیر کمک می‌کنند که تشنگی شما بهتر و سریع‌تر از نوشیدن آب رفع شود.

۱۹- کلید لاغری: تحقیقات نشان می‌دهد، مردمی که با اعتدال ماءالشعیر می‌نوشند، به نسبت کسانی که نمی‌نوشند کمتر دچار اضافه وزن می‌شوند. یک استکان ماءالشعیر کالری کمتری هم به نسبت یک استکان آب میوه دارد.

۲۰- زیبا کننده‌ی مو: مواد معدنی و ویتامین‌های ماءالشعیر از مو محافظت کرده و در زیبایی آن تأثیر می‌گذارند.

نکته‌ها:

– از بین تمام ماءالشعیرهای موجود در بازار، بهترین آنها نوع بدون طعم و ساده است.

– موارد گفته شده‌ی بالا دستورالعمل درمان یا جایگزینی برای توصیه‌های پزشک شما نیست و صرفاً مطالبی عمومی است. لذا در صورت احساس مشکل خاصی حتماً با پزشک خود مشورت کنید

این مطلب اولین بار در مجله مشاور خانواده به قلم راضیه فتحی منتشر شده است.