طراحی

در نگاه اول ممکن است مدل جدید با مدل پیشین اشتباه گرفته شود ولی در واقعیت تنها این لولای در است که از مدل قبلی به ارث رسیده است. در جلوی رنجرور ایووک ۲۰۱۹ شاهد چراغ های جلو باریک LED با نمایی مدرن و امضای طراحی مخصوص هستید که تشخیص این خودرو در شب را آسان می کند. در نمای نیمرخ، رنجرور ایووک ۲۰۱۹ همانند مدل قبلی به خودروهای کوپه شباهت دارد. آپشن جدید قابل توجه این خودرو دستگیره های در آن هستند که با باز کردن قفل خودرو از شکاف خود بیرون می آیند و در هنگام قفل بودن خودرو همسطح با بدنه خارجی در هستند. در قسمت عقب خودرو می توانید چراغ های LED را مشاهده کنید. این چراغ ها بصورت تدریجی و برای نشان دادن مسیر گردش خودرو روشن می شوند. سپر عقب دیفیوز شکل و اسپویلر خودرو نیز در این قسمت خودنمایی می کند. از شخصی سازی های قابل انجام در این خودرو، امکان استفاده از رینگ های ۲۱ اینچی بجای رینگ های ۱۸ اینچی استاندارد خودرو است. البته باید به این نکته توجه داشت که با این کار، راحتی رنجرور ایووک ۲۰۱۹ فدای ظاهر اسپرت تر آن خواهد شد.

رنجرور ایووک 2019

فضای داخلی
داخل این خودرو به اندازه نسل قدیمی مجلل طراحی شده است. در بالاترین نسخه رنجرور ایووک ۲۰۱۹ از صندلی های چرمی، داشبورد چرمی و همچنین تکه های چرم در داخل درها استفاده شده است. در تریم پایه ای از سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته و چرم خبری نیست ولی با نشستن پشت فرمان خودرو با تریم آلومینیومی و نورپردازی جذابی روبرو خواهید شد. اگه این متریال ها شما را راضی نمی کند، میتوانید از بافت اکالیپتوس استفاده کنید که تهیه آن آسیب کمتری به محیط زیست می زند. رنجرور از ۳۳ کیلوگرم از مواد طبیعی و بازیافتی در تولید هر خودرو استفاده می کند. البته از مواد دیگری نیز با توجه به سلیقه مشتریان در این خودرو استفاده خواهد شد. اما چیزی که آنرا نمی توان زیاد جالب در نظر گرفت، حداقل وزن ۱۷۸۷ کیلوگرمی رنجرور ایووک ۲۰۱۹ است.

سیستم اطلاعات و سرگرمی
شرکت لندروور، رنجرور ایووک ۲۰۱۹ را با سه نوع سیستم اطلاعات و سرگرمی عرضه می کند. با این همه، سیستم استفاده شده در پایین ترین نسخه ایووک، انتظارات از آن را برآورده نمی کند. این مدل از صفحه نمایش ۱۰ اینچی مرکزی و قابلیت ارتباط بلوتوث بهره می برد. اما اگر قصد استفاده از سیستم رهیابی ماهواره ای به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو را دارید باید ایووک s را خریداری کنید. مدل s قابلیت ایجاد هات اسپات برای استفاده از وای فای را دارد تا ارتباط اینترنتی مناسبی در اختیار سرنشینان قرار گیرد. و اگر می خواهید که بهترین سیستم اطلاعات و سرگرمی را در اختیار داشته باشید، باید ایووک نسخه SE و یا نسخه های بالاتر را خریداری کنید.

رنجرور ایووک 2019

در کنار استفاده از تکنولوژی های مشترک با دیگر محصولات رنجرور، ایووک ۲۰۱۹ از فناوری های هوشمند مختص به خود نیز برخوردار است. سیستمی جالب و کاربردی به نام Clear Sight Ground View با استفاده از دوربین های نصب شده در سپر جلو، نمایی از زیر کاپوت خودرو را در سیستم اطلاعات و سرگرمی به نمایش در می آورد. از این تکنولوژی برای اولین بار در لندروور دیسکاوری ۲۰۱۴ به عنوان ابزاری خارج جاده ای برای عبور از مسیرهای ناهموار استفاده شد. با استفاده از دوربین نصب شده در قسمت عقب سقف خودرو، آیینه داخل کابین به یک مانیتور تبدیل می شود تا تصاویر دریافتی از پشت خودرو را در آن ببینید. این بدین معنی است که حتی اگر قسمت بارگیری پشت خودرو را کاملاً پر کنید و دید شما از عقب خودرو مسدود شود، با فعال کردن این سیستم نمایی کامل از پشت رنجرور ایووک ۲۰۱۹ برایتان به نمایش در می آید.

کاربرد پذیری
کاربرد پذیری رنجرور ایووک در مدل ۲۰۱۹ افزایش یافته است. اولین نکته قابل توجه این است که این خودرو برخلاف ایووک قدیمی تنها بصورت پنج در عرضه می شود و به همین خاطر دسترسی سرنشینان به صندلی های عقب بسیار آسان شده است. در ردیف عقب صندلی های خودرو شاهد ۲۰ میلی متر افزایش فضای پای سرنشینان نسبت به مدل قبلی ایووک هستیم. تمیز و مرتب ماندن خودرو به لطف استفاده از محفظه های گوناگون که شامل محل قرار گیری وسایل اضافی و نگهدارنده های نوشیدنی ۱.۵لیتری می شود، راحت تر شده است. محفظه بار رنجرور ایووک ۲۰۱۹ نسبت به نسل قبلی خود ۱۰ درصد بزرگتر شده است. در واقع وسایل لازم برای سفر دوهفته ای یک خانواده چهارنفره را می توان در این محفظه جای داد.

رنجرور ایووک 2019

موتور
شش موتور دو لیتری بنزینی یا دیزل برای زنجروور ایووک ۲۰۱۹ قابل خریداری است. یک سال بعد از عرضه این خودرو، موتور بنزینی -الکتریکی پلاگین هیبرید این خودو که از مصرف سوخت بهینه تری برخوردار است و با حالت برقی آن می توان مسافت های کوتاه را پیمود نیز به بازار عرضه خواهد شد.

در حال حاضر مدل D150 بهترین مصرف سوخت را دارد ولی توان پیمایش ۴۲.۱ مایل با هر گالون آن در مقایسه با پیمایش ۵۶.۵ مایل بر گالون آئودی Q5 چندان مطلوب نیست. عملکرد این موتور نیز آنچنان مناسب نیست. رنجرور از حالت سکون در ۹.۹ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت می رسد که دو ثانیه کندتر از آئودی است. این موتور در کنار جعبه دنده نه سرعته اتوماتیک و فناوری هیبرید نیز عرضه می شود ولی به علت مصرف زیاد سوخت در حالت چهارچرخ متحرک، مصرف سوخت بیشتری داشته و از ایووک استاندارد کندتر است. بقیه ایووک ها در این رده با سیستم چهارچرخ متحرک بصورت استاندارد و جعبه دنده اتوماتیک و سیستم هیبرید عرضه می شوند. در نتیجه، مصرف سوخت رسمی زیر ۴۰ مایل بر گالون برای مدل D180 و D240 رقم خورده و به ترتیب از حالت سکون در ۸.۸ و ۷.۲ ثانیه به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت می رسند.

مدل های P200، P250 و P300 در رده مدل های بنزینی تولید می شوند. این مدل ها قابلیت پیمایش کمتر از ۳۰مایل با هر گالون بنزین را دارند که ۱۰ مایل بر گالون کمتر از میزان مورد انتظار برای خودروهایی از این دست است و تنها مدل P300 که در ۶.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۶۲ مایل بر ساعت می رسد نسبت به بالاترین مدل دیزل دارای مزیت است. می توان دلیل ضعف عملکرد رنجرور ایووک ۲۰۱۹ را وزن بالای آن دانست که بین ۱۷۸۷ تا ۱۹۵۵ کیلوگرم با توجه به مدل انتخابی متغیر است. این وزن نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم بیشتر از رقبای این خودرو است.

رنجرور ایووک 2019

رانندگی با رنجرور ایووک ۲۰۱۹
علیرغم وزن زیاد، رنجرور ایووک ۲۰۱۹ خودرویی با هدایت پذیری مناسب است. آپشن های جدید دیگری مثل سیستم موسوم به اکتیو درایولاین نیز برای خودرو در نظر گرفته شده است. این سیستم قدرت موتور را بین چرخ های جلو و عقب بالانس می کند و تنظیماتی را برای هدایت پذیری بهتر خودر در پیچ ها در اختیار راننده قرار می دهد.

قابلیت های آفرود
احتمالاً از رنجرور ایووک درآفرود استفاده نمی کنید ولی باید بدانید که این خودرو می تواند در آفرود عملکرد خوبی داشته باشد. به این منظور رنجرور ایووک ۲۰۱۹ در مدل چهارچرخ متحرک بصورت استاندارد مجهز به سیستم Terrain Response 2 رنجرور است. با استفاده از این سیستم قابلیت تنظیم خودرو برای شرایط مختلف را خواهید داشت. این شرایط شامل زمین های ماسه ای، چمن، شن، برف و گل است. با رنجرور ایووک ۲۰۱۹ می توانید حتی از آب با ارتفاع شصت سانتیمتر نیز عبور کنید که این میزان ده سانتیمتر بیشتر از مدل پیشین است و سنسورهای فراصوت خودرو که زیر آینه بغل های آن نصب شده اند می توانند احتمال از کار افتادن موتور در آب را به راننده هشدار دهند.

رنجرور ایووک 2019

برگرفته از پروماگ