فیلم «گزارش فرانسوی» ساخته «وس اندرسون» پس از رونمایی در جشنواره کن با استقبال خوب و تشویق ایستاده و ۹ دقیقه ای حاضران در سالن لومیر، کاخ جشنواره همراه شد.

«گزارش فرانسوی» جدیدترین ساخته «وس اندرسون» کارگردان آمریکایی سرانجام در جشنواره کن رونمایی شد و حضور ستاره های سرشناس این فیلم روی فرش قرمز و شلوغی کاخ جشنواره و خیابان های اطراف آن یادآور روزهای برگزاری کن در دوران قبل کرونا بود.

این فیلم پس از نمایش، طولانی ترین تشویق جشنواره امسال کن تا به امروز را دریافت کرد و مخاطبان و حاضران در سالن اصلی کاخ جشنواره در مجموع ۹ دقیقه به صورت ایستاده عوامل «گزارش فرانسوی» شامل کارگردان و بازیگران آن از جمله «بیل مورای»، «اوون ویلسون»، «تیلدا سوئینتون»، «آدرین برودی»، «استفن پارک»، «بنسییو دل تورو» و «تیموتی شالامی» را تشویق کردند.

«لئا سیدو» دیگر بازیگر این فیلم است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در شهر پاریس در شرایط قرنطینه به سر می برد و نتوانست در نمایش فیلم «گزارش فرانسوی» شرکت کند.

«گزارش فرانسوی» که می توان آن را از حالا یکی از رقبای جدی در جوایز اسکار دانست؛ روایتگر داستان یک مجله هفتگی در حوزه سیاست جهانی، فرهنگ و هنر … است و «بیا مورای» در نقش سردبیر این نشریه نقش آفرینی کرده که با مجموعه روزنامه نگاران خود در حال آماده سازی آخرین شماره این مجله هستند.

این فیلم نامه ای عاشقانه خطاب به حرفه روزنامه نگاری است و گرچه «وس اندرسون» بر خلاف روند معمول فیلم های بخش رقابتی از برگزاری نشست خبری با ،حضور بازیگران فیلمش امتناع کرد اما در تیتراژ پایانی فیلم، فهرستی از سردبیران و نویسندگانی را آورده است که منبع الهام ساخت این فیلم بوده اند که از میان آنها می توان به «هارولد راس»، «ویلیام شان»، «لیلین رُز»، «جنت فلانر»، «جیم بالدوین» و … از رونامه نیویورکر نام برد.

فیلم «گزارش فرانسوی» قرار بود سال گذشته در جشنواره کن رونمایی شود اما با لغو کن ۲۰۲۰، در دوره جدید این رویداد به روی پرده رفت. این فیلم از تاریخ ۲۲ اکتبر در سینماهای آمریکا اکران می شود.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود.

منبع