سال گذشته، جانی دپ دعوای حقوقی خود علیه روزنامه سان که او را «همسرآزار» خطاب قرار داده بود را واگذار کرد اما علیرغم اینکه دپ بارها اتهام بدرفتاری با امبر هرد، همسر سابقش را رد کرده بود، دادگاهی که در لندن برگزار شد، اعلام کرد که روزنامه انگلیسی در همسر آزار خواندن او مرتکب افترا و تهمت نشده است. بعد از این رأی بود که کمپانی برادران وارنر از دپ ۵۸ ساله خواست از بازی در نقش گریندلوالد در Fantastic Beasts 3 کناره گیری کند، در حالی که یک سکانس از آن نیز فیلمبرداری شده بود.

جانی دپ این درخواست را پذیرفته و بعد از آن بود که مدس میکلسن به عنوان شخصیت شرور دنباله فیلم های هری پاتر جانشین وی شد. اکنون در یک مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز، میکلسن می گوید که دوست داشته در مورد نقش گریندلوالد با جانی دپ صحبت کند. این بازیگر دانمارکی گفته است: «منظورم، به وضوح، این است که آن ها قرار بود فیلم را بسازند و به وضوح او دیگر در این پروژه مشارکت نداشت. اما من دخالتی در این دعوا نداشتم. من نمی دانم که چه اتفاقی [در زندگی خصوصی او] افتاده بود و نمی دانم که عادلانه بود یا خیر، اینکه او کارش را از دست داد. اما فقط همین را می دانم که نمایش ادامه داشت و دوست داشتم اگر امکانش بود در مورد آن با او صحبت می کردم اما آنقدرها با او آشنایی ندارم».

وی که به تازگی با بازی در فیلم دانمارکی Another Round بار دیگر قدرت بازیگری خود را به رخ کشید، گفته است: «اما آن ها با من تماس گرفتند و ظاهراً به شدت عجله داشتند، و از سناریو خوشم آمد و بله گفتم. و می دانم که برای بسیاری از افراد بحث برانگیز بود اما این اتفاقی است که هر چند وقت یک بار می افتد. نمی خواستم کاری که جانی انجام داده را کپی کنم. به نظر من او یک بازیگر کارکشته است، به همین خاطر کپی کردن بازی او یک خودکشی خلاقانه است». این بازیگر ۵۵ ساله گفته که باید به نقشی فکر می کرده که کاملاً مال خودش باشد اما همزمان مانند پلی عمل کند تا بتواند بازی که دپ در دو فیلم اول فرانچایز Fantastic Beasts انجام داده را نیز انتقال دهد. مدس میکلسن در ادامه صحبت های خود گفته است: «بازی من متفاوت است، و ظاهرم هم کمی تفاوت دارد اما برای فهمیدن نتیجه باید تا زمان انتشار فیلم صبر کنیم».

میکلسن قرار است در Indiana Jones 5 که به تازگی فیلمبرداری آن در بریتانیا آغاز شده نقش مقابل هریسون فورد را بازی کند. ظاهراً وی در این فیلم نقش یک دانشمند سابق نازی را بازی می کند و این فیلم پنجمین و آخرین بازی فورد در نقش ایندیانا جونز خواهد بود. از دیگر بازیگران این فیلم مورد انتظار می توان به فیبی والر-بریج و توبی جونز اشاره کرد و جیمز منگولد نیز کارگردانی آن را بر عهده دارد و اسپیلبرگ نیز نقش تهیه کننده فیلم را پذیرفته است.

منبع