نسبت به شلوغی‌های وحشتناک تابستان و عید، زمستان‌های شمال بدجوری سوت و کور است. جان می‌دهد برای شمایی که افسردگی زمستانی گرفته‌ای و از عالم و آدم بریده‌ای. البته به این شرط که هوس به دریا زدن به هیچ قصد و نیتی به سرتان نزند. نیاز به گفتن نیست که سفر به جاده‌های کوهستانی سرد و جنگل‌های پوشیده از برف، نیاز به تدارکات مفصل و ملاحظات زیادی احتیاج دارد. اگر تجربه گردشگری در زمستان را دارید و عزمتان را برای یک سفر زمستانی به شمال کشور جزم کرده‌اید، پیشنهادهای ما را از دست ندهید:

– جزیره آشوراده و منطقه گمیشان- گلستان: در زمستان شما می‌توانید انواع اقلیم‌ها را در گلستان تجربه کنید. از کوهستان‌های مرتفع گرفته تا مناطق کویری. در میان همه این‌ها، توصیه ما به شما سفر به جزیره آشوراده و تماشای اسب‌های زیبا و آزاد در آن جزیره است. برای این کار باید یک توک پا تشریف ببرید اسکله بندرترکمن و از آنجا با قایق به مقصد این جزیره حرکت کنید. تماشای چادرهای عشایر و زندگی سنتی آنان نیز در منطقه «گمیشان» در نزدیکی بندرترکمن خالی از لطف نیست.

– روستای شیخ موسی- مازندران: روستای شیخ موسی، در اصل به عنوان ییلاق مازنی‌ها، بخصوص دوستان مقیم بابل و اطراف آن شناخته می‌شود، اما سفر به آن در زمستان نیز خالی از لطف نیست. برای رسیدن به این روستا باید از شهر بابل به سمت گلوگاه حرکت کنید و پس از رسیده به گلوگاه ۲۰ کیلومتر دیگر هم در جاده گلوگاه برانید تا به روستای شیخ موسی برسید. در این روستا علاوه بر زیارت امامزاده و استفاده از مناظر بکر برفی، می‌توانید از چند آبشار یخ زده در اطراف شهر هم سیاحتی به عمل آورید.

– تله کابین احرار- گیلان: احتمالاً خیلی از شما، این تله کابین را با نام تله کابین (بام سبز گیلان) بشناسید. ما به این علت این تله کابین را به شما پیشنهاد می‌کنیم که سفر به ارتفاعات و جنگل‌های کوهستانی گیلانی در این فصل سال، فقط از پس حرفه‌ای ها بر می‌آید و کسی که قصد تجربه آن را دارد، باید صابون روبرو شدن با انواع و اقسام جانوران وحشی و چالش‌های محیطی را به تنش بمالد. پس اگر جزو آن اقلیت حرفه‌ای نیستید خیلی راحت سوار تله کابین شوید و از دره‌های فوق العاده پوشیده از برف لذت ببرید. خیلی هم شیک و مجلسی.

این مطلب اولین بار در ماهنامه جاده‌های سبز منتشر شده است.