به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین، همزمان با فرارسیدن موعد پخش «قهرمان» در بخش مسابقه رسمی جشنواره کن، قرارداد نمایش فیلم فرهادی در بیش از ۳۰ کشور در قاره‌های اروپا، آمریکا و آسیا و اقیانوسیه به امضا رسیده است. پیش‌تر اعلام شده بود ممنتو فیلمز «قهرمان» را ۲۲ دسامبر در فرانسه اکران می‌کند و حق پخش آن در آمریکا و کانادا در اختیار استودیو آمازون است.

«قهرمان» چهارمین حضور فرهادی در بخش مسابقه رسمی کن است. فیلمساز ایرانی برنده اسکار با «گذشته» و «فروشنده» دو جایزه بهترین بازیگری (برنیس بژو و شهاب حسینی) و یک جایزه بهترین فیلمنامه برده و البته با «همه می‌دانند» دستش از جوایز کن کوتاه مانده است. او با اینکه هنوز برنده نخل طلا نشده اما دو جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی و یک نامزدی اسکار بهترین فیلمنامه در کارنامه دارد.

«قهرمان» پس از رونمایی در کن به تدریج در کشورهای آلمان و اتریش، اسپانیا، بنلوکس (بلژیک و هلند و لوکزامبورگ)، بلغارستان، فنلاند، یونان، ایتالیا، منطقه بالتیک،  پرتغال، سوئیس، لهستان، اسکاندیناوی (سوئد و دانمارک و نروژ) و یوگسلاوی سابق (صربستان، کرواسی، بوسنی، مقدونیه، اسلوونی، مونته‌نگرو) روی پرده سینماها می‌رود.

شرکت‌های پخش در استرالیا و نیوزیلند، روسیه، ترکیه، چین، کره جنوبی، هنگ‌کنگ، سرزمین‌های اشغالی فلسطین، منطقه آمریکای لاتین، تایوان، هند و اندونزی هم حق پخش «قهرمان» را خریده‌اند. هر چند تکلیف اکران فیلم فرهادی در انگلستان و ایرلند هنوز روشن و نهایی نشده است.

منبع