به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از ورایتی نوشت:  «F۹» با فروش ۷۰ میلیون دلاری در سه روز آخر هفته اکرانش به انتظارها پاسخ داد و موفق شد تا به راحتی رکورد فروش در اولین آخر هفته اکران را از آن خود کند. این فیلم که در ۴۱۷۹ سالن سینما در آمریکای شمالی روی پرده سینماها رفته روز جمعه نزدیک به ۳۰ میلیون دلار فروش کرد.

فروش افتتاحیه این فیلم نه تنها بیشترین فروش در دوران پاندمی است، بلکه بیشترین فروش افتتاحیه از زمان اکران «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» در سال ۲۰۱۹ است.

با این فروش انتظار می‌رود فیلم نهم «سریع و خشمگین» محصول یونیورسال ۴۵ روز روی پرده‌ها بماند و پس از آن به صورت دیجیتال در دسترس قرار بگیرد. در دوران پاندمی این رکورد در اختیار «یک مکان آرام ۲» با فروش ۴۸.۳ میلیون دلار بود.

جیم اور مدیر پخش داخلی یونیورسال در این باره گفت: تصمیم ما مبنی بر به تعویق انداختن اکران فیلم نهم «سریع و خشمگین» کاملاً درست بود و حالا با اکران در این مقطع این فیلم فروش داخلی را رونق بخشید و تابستانی عالی برای صنعت فیلمسازی را رقم زد. همه دنیا دلتنگ خانواده «سریع و خشمگین» به رهبری وین دیزل شده بودند و با این نتیجه بسیار رضایت‌بخش در آمریکای شمالی، ثابت شد که مخاطبان مشتاق هستند تا برای تجربه‌ای واقعاً جذاب به سینماها برگردند.

از جمعیتی که در سه روز اول اکران این فیلم به سینماها رفتند ۶۰ درصد را مردان تشکیل دادند و ۵۱ درصد از تماشاگران زیر ۲۵ سال بودند. در این میان ۳۷ درصد تماشاگران را اسپانیایی تبارها تشکیل داده بودند و ۱۶ درصد تماشاگران سیاهپوست و ۸ درصد آسیایی بودند.

اکران اسپین-آف «هابز و شاو» با بازی دواین جانسون و جیسون استاتهام در سال ۲۰۱۹ که از فیلم‌های جانبی این مجموعه بود با فروش ۶۰ میلیون دلار در افتتاحیه شروع شده بود و در نهایت به فروش ۱۷۳ میلیون دلار در آمریکا و ۷۵۹ میلیون دلار در سطح جهان رسید.

فیلم قبلی این مجموعه یعنی «سرنوشت خشمگین» در سال ۲۰۱۷ با ۹۸ میلیون دلار در سه روز افتتاحیه کارش را شروع کرده بود و در نهایت با فروش ۱.۲ میلیارد دلاری در سطح جهان به کارش خاتمه داد.

با این حال فیلم هفتم این مجموعه که آخرین فیلم با حضور پل واکر فقید بود در سال ۲۰۱۵ در سه روز اول ۱۴۷.۲ میلیون دلار فروخت و در نهایت در آمریکای شمالی ۳۵۳ میلیون دلار و در سطح جهان ۱.۵ میلیارد دلار فروخت.

در مجموع این هفته فروش سینماهای آمریکای شمالی ۹۹.۱ میلیون دلار بود که رشدی ۱۱۲ درصدی را نسبت به هفته قبل نشان می دهد.

«یک مکان آرام ۲» نیز در مکان دوم باکس آفیس آمریکا باقی مانده و این هفته ۶.۲ میلیون دلار دیگر در پنجمین هفته اکرانش فروخت تا مجموع فروشش را به رقم ۱۳۶ میلیون دلار برساند.

سومین جایگاه فروش نیز در اختیار کمدی «بادیگارد همسر هیتمن» است که ۴.۸ میلیون دلار دیگر فروخت و مجموع فروشش را به ۲۵.۸ میلیون دلار رساند.

منبع