The Pitt (سریال پیت) بدون شک یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های تاریخ HBO بوده است و دلیل علاقه شدید مردم به این درام پزشکی پرهیجان و پرشتاب کاملاً روشن است. چه برای داستان‌های دل‌خراش پزشکی پای کار بیایید و چه برای گریم و جلوه‌های ویژه فوق‌العاده واقع‌گرایانه‌اش، واقعاً حس می‌کنید که در حال شروع یک شیفت کاری در بخش اورژانس هستید. تنها طرفداران نبودند که عاشق دکتر مایکل «رابی» رابیناویچ (نوآ وایل) و تیمش شدند؛ این سریال ۱۳ نامزدی امی و ۵ برد (از جمله تندیس بهترین سریال درام، وایل، کاترین لاناسا و شان هاتوسی) را به دست آورده است. به احتمال زیاد وقتی نامزدهای امی تابستان امسال اعلام شوند، فصل دوم نیز نامزدهای بیشتری دریافت خواهد کرد. بنابراین، کمی عجیب به نظر می‌رسد که The Pitt بخواهد چیزی را در فرمول موفق خود تغییر دهد.

فرمول خاص داستان‌گویی در دو فصل اول The Pitt

زمانی که The Pitt برای اولین بار در ژانویه ۲۰۲۵ پخش شد، با فرمولی منحصربه‌فرد شروع به کار کرد که بلافاصله آن را از سایر درام‌های پزشکی متمایز کرد. هر فصل ۱۵ اپیزود دارد که هر کدام یک ساعت از یک شیفت بخش اورژانس در مرکز پزشکی ترومای پیتسبورگ را دنبال می‌کند. The Pitt با پرهیز از ملودرام‌های معمول سریال‌های پزشکی، در هر لحظه اصیل و بی‌پرده است. بین فصل اول و دوم تغییرات جزئی‌ای رخ داد، مثل نقلی مکان دکتر هدر کالینز (تریسی ایفیچر) و اضافه شدن چند دانشجوی پزشکی جدید. اما در مجموع، The Pitt توانست تعادل خلاقانه خود را حفظ کند و اپیزود پشت اپیزود، داستان‌های جذابی را ارائه دهد.

جدا از روایت داستان‌های گیرای شخصیت‌های اصلی، The Pitt شامل موارد پزشکی منحصربه‌فرد و جذاب و همچنین ورود به چالش‌های متعدد کار در سیستم بهداشت و درمان امروز آمریکا است. همه چیز، از یورش مأموران مهاجرت (ICE) گرفته تا هزینه‌های نجومی یک ویزیت اورژانس، به روایت‌های خشن، ملموس و به‌موقع The Pitt عمق می‌بخشد. اما این درام هرگز به موفقیت‌های قبلی خود بسنده نکرده و در حال حاضر چندین تغییر را برای فصل سوم آینده خود تأیید کرده است.

فصل سوم The Pitt شرایط را برای چندین شخصیت دگرگون می‌کند

یکی از واقع‌گرایانه‌ترین جنبه‌های The Pitt این است که کارکنان اورژانس آن برای سال‌ها ثابت نمی‌مانند. پزشکان به بیمارستان‌های دیگر می‌روند یا به بخش‌ها یا مأموریت‌های متفاوتی منتقل می‌شوند و قرار است در فصل سوم هم شاهد بیشتری از این واقع‌گرایی باشیم. HBO پیشتر اعلام کرده که دکتر سمیرا موهان (سوپرییا گانش) باز نخواهد گشت و بسیاری از طرفداران از این تصمیم ناامید شده‌اند. در حالی که The Pitt هنوز تغییرات بازیگری دیگری را اعلام نکرده است، این اقدام در حال حاضر لایه‌ای غیرمنتظره به داستان اضافه می‌کند. یک تغییر جالب این است که دکتر پارکر الیس (آیشا هریس)، که قبلاً رزیدنت ارشد شیفت شب بود، در فصل سوم به شیفت روز دکتر رابی می‌پیوندد. این می‌تواند به پویایی شخصیت‌ها کمک کند، بدون اینکه تغییرات خیلی عجیبی ایجاد شود.

همچنین The Pitt یک جهش زمانی دیگر انجام خواهد داد تا اکشن داستان را جلوتر ببرد و مجموعه متفاوتی از چالش‌ها را در یک اورژانس شلوغ به تصویر بکشد. در حالی که داستان فصل دوم در روز چهارم جولای (روز استقلال آمریکا) روایت می‌شد، فصل سوم در «اوایل نوامبر، درست قبل از تعطیلات، اتفاق می‌افتد و مجموعه کاملاً جدیدی از فوریت‌ها، رویارویی‌ها و پیچیدگی‌ها را به همراه دارد،» به گفته وایل. اما شاید یکی از بزرگ‌ترین انحرافات از فرمول دو فصل اول، این واقعیت باشد که ویکتوریا جوادی (شبانا عزیز) اکنون رزیدنتی خواهد بود که دوره تخصص خود را در بخش روانپزشکی می‌گذراند، نه اورژانس. این به معنای خروج او از سریال نیست، بلکه بدین معناست که او در حین درمان بیماران روانپزشکی، به قلمرو رابی رفت‌وآمد خواهد داشت. این می‌تواند خطوط داستانی‌ای ایجاد کند که حتی بیشتر بر مسائل مربوط به سلامت روان تمرکز دارند، به‌ویژه زمانی که با بیماران تحت درمان در اورژانس هم‌زمان می‌شوند. بینندگان دقیقاً نمی‌دانند که وضعیت روحی رابی پس از فروپاشی او در فصل دوم چگونه خواهد بود، اما سفر عاطفی او می‌تواند به زیبایی با تخصص جدید جوادی همسو شود.

خبر خوب این است که هیچ‌یک از این تغییرات در The Pitt تأثیر منفی بر ماهیت اصلی سریال نخواهد داشت. هنوز هم احتمالاً شاهد رشد شخصیتی عمیق، موارد پزشکی جذاب و غافلگیرکننده برای تشخیص و درمان، و نگاهی موشکافانه به موانع متعدد موجود در مسیر ارائه و دریافت خدمات درمانی خواهیم بود. تاریخ دقیق پخش فصل سوم هنوز تأیید نشده است، اما فیلمبرداری آغاز شده، بنابراین احتمالاً در ژانویه سال آینده شاهد پخش اپیزودهای جدیدی خواهیم بود که این تغییرات هیجان‌انگیز، تماشای The Pitt را حتی مهیج‌تر از قبل خواهند کرد.

نظر شما در مورد این تغییرات ساختاری چیه؟ فکر می‌کنی حذف دکتر موهان و رفتن جوادی به بخش روانپزشکی به نفع داستان تموم می‌شه یا دلت برای حال و هوای تیم اصلی تو اورژانس تنگ می‌شه؟