فیلم «بابل» یا «بابیلون» (Babylon) به کارگردانی دیمین شزل با بازی مارگو رابی، برد پیت و اما استون سال ۲۰۲۳ روی پرده خواهد رفت و حالا هالیوود ریپورتر از پیوستن چند بازیگر سرشناس دیگر به این فیلم خبر داده است.

دیمین شزل فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان سی‌وشش ساله‌ی فرانسوی-آمریکایی یکی موفق‌ترین فیلم‌سازان هزاره‌ی جدید بوده است. فیلم‌سازی که تنها با چهار فیلم بلند داستانی توانسته به محبوبیت بسیاری در میان منتقدان و سینمادوستان دست پیدا کند و به همین خاطر اثر جدید او، با اسم بابل یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های در حال ساخت به شمار می‌رود. این فیلم علاوه‌بر کارگردان و فیلم‌نامه‌نویسی قابل توجه، از تیم بازیگری چشمگیری نیز بهتره می‌برد. مارگو رابی، برد پیت و اما استون سرشناس‌ترین ستارگان بابل هستند و ساعاتی قبل هالیوود ریپورتر از پیوستن سامارا ویوینگ که او را بیشتر به خاطر «آماده باشی یا نه» می‌شناسیم، مکس مینگلا یکی از بهترین بازیگران سریال «سرگذشت ندیمه» به همراه دیمون گوپتون، فلِی، روری اسکاول و لوکاس هاس به جمع بازیگران بابل خبر داده است.

داستان فیلم بابل در اواخر دهه‌ی ۱۹۲۰ میلادی رقم می‌خورد. زمانی که سینما از فیلم‌های صامت به سمت آثار صدادار در حال حرکت است. اینطور که پیداست پنجمین فیلم دیمن شزل به زندگی شخصی و حرفه‌ای چند سینماگر می‌پردازد و داستان ظهور و سقوط آن‌ها را به تصویر می‌کشد. هالیوود ریپورتر فیلم‌نامه‌ی بابل را شبیه به رمان تحسین شده «گتسبی بزرگ» توصیف کرده و علاوه‌بر این نوشته‌ی اف. اسکات فیتزجرالد، چنین داستان‌هایی همواره فیلم‌هایی همچون «سانست بلوار» و آرتیست را به یاد سینمادوستان می‌آورند.

در این فیلم هم شاهد شخصیت‌های واقعی خواهیم بود و هم چند شخصیت خیالی در داستان وجود دارد. بر اساس گمانه‌زنی‌ها مکس مینگلا قرار است در نقش اروینگ تالبرگ یکی از تهیه‌کنندگان سرشناس دهه‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ هالیوود ظاهر شود.

همواره از دیمین شزل به عنوان یکی از موسیقی‌فهم‌ترین کارگردانان زنده حال حاضر هالیوود یاد شده است. او در دوران نوجوانی به عنوان درامر در گروه‌های مختلف موسیقی فعالیت می‌کرده و به همین خاطر در تمام آثارش علاقه‌ی بسیار زیاد وی به موسیقی و خصوصا موسیقی جاز مشهود است. فیلم «لا لا لند» به کارگردانی و نویسندگی شزل در هشتادونهمین دوره‌ی جوایز اسکار توانست در ۱۶ شاخه نامزد شود که در نهایت شش جایزه‌ی اسکار بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلم‌برداری، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه و بهترین ترانه را به خانه برد. این فیلم با بودجه‌ی ۳۰ میلیون دلاری به فروشی بالغ بر ۴۴۶ میلیون دلار در سراسر جهان دست یافت.

فیلم‌برداری بابل به زودی در لس‌آنجلس آغاز خواهد شد و پارمونت پیکچرز قصد دارد آن را در تاریخ ۱۶ دی ۱۴۰۱ (۶ ژانویه ۲۰۲۳) روی پرده ببرد.

منبع: Hollywoodreporter

منبع