وقتی صحبت از دی‌سی و دنیای سینمایی مارول می‌شود، چند شخصیت وجود دارند که به عنوان قوی‌ترین افراد دنیای خود شناخته می‌شوند. در دنیای مارول، تعداد کمی از افراد، توانایی‌ رقابت با واندا ماکسیموف را دارند. توانایی‌های جادویی اسکارلت ویچ قطعا با دیگر انتقام‌جویان قابل مقایسه نیست. قوی‌ترین قهرمان دی سی هم سوپرمن است که می‌تواند هر شروری را در دنیای دی‌سی شکست دهد و ضربه‌ای سخت به آنان وارد کند.

اسکارلت ویچ هنوز در حال شناخت بهتر خودش و محیط دنیای مارول است اما به هر حال، دارای قدرتی باور‌نکردنی است. اگر این دو نفر با یک‌دیگر روبرو شوند، شاید قدرت اسکارلت برای از بین بردن شخصی مانند سوپرمن کافی باشد.

۱۰. سوپرمن: قدرت خام

سوپرمن در برابر اسکارلت

یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های سوپرمن، قدرت خام اوست. این دلیلی است تا اکثر شروران کمیک سوپرمن نتوانند از او پیشی بگیرند. او مانند یک قطار باری قدرتمند است و در صورت تمایل می‌تواند مخالفان را با یک ضربه بکشد. حتی در دعوا با زن شگفت‌انگیز در انیمیشن تلویزیونی لیگ عدالت، سوپرمن ثابت کرد که تعداد کمی از افراد می‌توانند در برابر او بایستند. واندا قدرتمند است اما او نیز از ضربه‌های سوپرمن مصون نیست. یکی از بهترین راه‌های واندا برای مقابله با قدرت فوق‌العاده سوپرمن، استفاده از توانایی‌اش برای کنترل ذهن رقیبان است.

۹. اسکارلت ویچ: توانایی شستشوی مغزی

سوپرمن در برابر اسکارلت

اگر اسکارلت ویچ به طور مخفیانه به حریفان خود برسد، می‌تواند از توانایی‌های خود برای کنترل ذهن آن‌ها استفاده کند و نشان دهد که چرا یکی از قوی‌ترین انتقام‌جویان است. سوپرمن ممکن است بتواند تا حدودی در برابر این امر مقاومت کند اما نمی‌تواند آن را کاملا از بین ببرد، همان‌طور که بقیه انتقام‌جویان در فیلم عصر اولتران نتوانستند. این موضوع برگ برنده واندا است و اگر به اندازه کافی، آن را خوب انجام دهد، می‌تواند برنده نبرد شود. با این حال، اگر سوپرمن متوجه این کار او شود، توانایی نشان دادن عکس‌العمل را دارد.

۸. سوپرمن: سرعت

سوپرمن در برابر اسکارلت

سوپرمن می‌تواند با سرعتی حرکت کند که واندا نمی‌تواند درک کند و همین ویژگی، ضربه زدن به او را سخت می‌کند. اگر واندا نتواند با سرعت سوپرمن مقابله کند، این قهرمان دی‌سی قادر خواهد بود در سراسر میدان جنگ جولان دهد و حمله کند و خود را از هرگونه حمله متمرکز در امان نگه دارد. او به اندازه فلش سریع نیست اما می‌تواند به راحتی در سراسر جهان گردش کند. سوپرمن می‌تواند آن‌قدر سریع به دور زمین پرواز نماید که زمان را معکوس کند، مانند حرکات او در فیلم‌های دهه ۷۰ میلادی سوپرمن.

درست است که واندا نمی تواند از این طریق به او حمله کند اما این بدان معنا نیست که سوپرمن با سرعت خود به مبارزه پایان می‌دهد. واندا فوق العاده قدرتمند است و می تواند از تمام قدرت خود استفاده کند تا سوپرمن را برای یک حمله همه جانبه به دام اندازد.

۷. اسکارلت ویچ: او غیرقابل کنترل است

سوپرمن در برابر اسکارلت

اگر اسکارلت ویچ بتواند حتی فقط برای چند لحظه از جادوی قدرتمند هرج و مرج خود استفاده کند، به راحتی می‌تواند سوپرمن را متوقف نماید. این ویژگی به واندا فرصتی می‌دهد تا قبل از بازیابی سوپرمن تا جایی که ممکن است ضربات بیشتری به او وارد کند. او می‌تواند به واسطه این قدرت، در نبرد با سوپرمن برتری پیدا کند اما به نظر نمی‌رسد که سوپرمن شکست را قبول کند و سریعا به حالت عادی بازمی‌گردد. اسکارلت در سریال وانداویژن در عرض چند ثانیه یک شهر کامل را به یک مکان متروکه تبدیل کرد. حقیقتا قدرت او باور‌نکردنی است.

۶. سوپرمن: اسکارلت ویچ کریپتونایت ندارد

سوپرمن در برابر اسکارلت

بزرگ‌ترین نقطه ضعف سوپرمن، کریپتونایت است. او در برابر همه انواع حملات، آسیب‌ناپذیر نیست اما کریپتونایت تنها راه مطمئن برای کشتن سوپرمن برای همیشه است ولی واندا به آن دسترسی ندارد. اصلا نمی‌توان کریپتونایت را در دنیای سینمایی مارول یا کمیک‌های مارول یافت. پس واندا نمی‌تواند در مبارزه، از آن بهره ببرد. در عوض، او مجبور است از قدرت خاص خود برای پیروزی در نبرد استفاده کند.

۵. اسکارلت ویچ: قدرت‌های او در سریال وانداویژن

قدرت واندا حتی نسبت به آن‌چه در سریال وانداویژن بود، بیشتر شده است. او نحوه استفاده از هکسز را آموخت و می‌تواند مناطق وسیعی از زمین را به دلخواه خود کنترل کند و به نظر می‌رسد حداقل درکی از نحوه دسترسی به قسمت‌های مختلف چندجهانی را پیدا کرده باشد.

واندا در طول سریال، فوق‌العاده رشد کرد و استفاده از این قدرت‌های جدید برای مبارزه با سوپرمن می‌تواند به او کمک کند تا در دوئل، دست برتر را داشته باشد. البته که باز هم مبارزه آسانی نخواهد بود. در هر صورت، اگر بتواند به چندجهانی دسترسی پیدا کند، ابزارهای مورد نیاز خود را در اختیار دارد.

۴. سوپرمن: او کاملا مسلط و چیره است

سوپرمن در برابر اسکارلت

سوپرمن فوق‌العاده قدرتمند است و اساسا در برابر هر آسیبی، شکست‌ناپذیر است. جادوی واندا می‌تواند به او آسیب برساند اما به هر حال واندا مجبور است به طرز عجیبی سخت تلاش کند تا بتواند ادامه دهد و پیروز شود. صرف نظر از این‌که سوپرمن با چه کسی می‌جنگد، او با یک امتیاز بزرگ شروع به مبارزه می‌کند و در نبرد با اسکارلت نیز از این امتیاز برخوردار است. سوپرمن به راحتی در برابر تبر سوپرشارژ استپن‌ولف ایستادگی نمود و ثابت کرد که می‌تواند از عهده هر سلاح و مبارزی برآید.

۳. اسکارلت ویچ: نبرد با تانوس

سوپرمن در برابر اسکارلت

در جنگ ابدیت، واندا موفق شد سنگ ذهنی را که در سر ویژن کاشته شده بود با یک دست نابود کند در حالی که با دست دیگر جلوی  تانوس را گرفته بود که دارای همه سنگ‌های ممکن بود. این سکانس نشان می‌دهد که واندا دارای قدرت و توانایی‌های عظیمی است که می‌تواند در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کند. شاید این حجم وسیع از قدرت برای کمک به او در شکست دادن فردی قوی به اندازه سوپرمن کافی باشد.

۲. سوپرمن: او می‌تواند زنده شود

سوپرمن در برابر اسکارلت

او لزوما نمی‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد اما سوپرمن تحت شرایط خاصی، قدرت احیای خود را دارد، مانند صحنه‌ای در لیگ عدالت که با کمک فلش دوباره زنده شد. اگر واندا واقعا بتواند او را بکشد، باید راهی برای اطمینان از مرده بودن وی پیدا کند. شاید بهتر است بعد از نبرد، جسد سوپرمن را با خود ببرد. پس واندا باید او را شکست دهد و بکشد اما باز هم هیچ تضمینی بر اتمام جنگ نیست.

۱. اسکارلت ویچ: سوپرمن در برابر جادوی او مصون نیست

مهم‌ترین ویژگی اسکارلت ویچ در این مبارزه این است که او توانایی‌های لازم برای شکست سوپرمن را دارد. سوپرمن در برابر جادو نفوذ پذیر است، بنابراین ضربه‌های اسکارلت به او آسیب می‌رساند. سوپرمن قدرت خود را از خورشید به دست می‌آورد و این روش مانند بقیه افراد، او را در برابر آسیب جادویی اسکارلت، ایمن نمی‌کند.

واندا فقط باید بهترین راه را برای رساندن بیشترین آسیب در کم‌ترین زمان ممکن پیدا کند. اگر او به سوپرمن آزادی عمل بیش از حد بدهد، سوپرمن می‌تواند با خیال راحت، نفسی تازه کند و واندا را شکست دهد. این نبرد، مبارزه‌ای است که واندا باید در آن، فوق‌العاده دقیق و مراقب باشد.

منبع: Screenrant

منبع