به گزارش ایسنا، صحبت از گرافیک که به میان می آید، نام یکی از اساتیدی که در این حوزه در ذهنمان نقش می‌بندد، ابراهیم حقیقی است. گرافیستی که بدون شک از برجسته‌ترین‌های این حوزه و جزو افرادی است که همزمان کار طراحی پوستر، عکاسی و کارگردانی چند فیلم کوتاه و مستند را نیز انجام داده است.

ابراهیم حقیقی که طراحی لوگوی جشنواره فیلم فجر و همچنین نشانه نوشته ماهنامه فیلم را بر عهده داشته است، هر از گاهی تصویری از بزرگمردان عرصه فرهنگ و هنر را برگزیده و آنها را با هنر گرافیکی خود درمی‌آمیزد تا از این روش یاد و خاطره این بزرگمردان را زنده نگاه دارد.

روز گذشته این هنرمند در حساب رسمی خود در اینستاگرام اثری درباره حمید سمندریان را با مخاطبانش به اشتراک گذاشت.

حمید سمندریان (۹ اردیبهشت ۱۳۱۰ – ۲۲ تیر ۱۳۹۱) کارگردان و مترجم ایرانی بود. سمندریان از سرآمدان نسلی از کارگردانان نامدار نمایش چون عباس جوانمرد، علی نصیریان، بهرام بیضایی، رکن‌الدین خسروی، آربی اوانسیان به‌شمار می‌رفت که تئاتر را در ایران دههٔ ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ به پایگاه جدی‌تری رسانیدند.

حقیقی پیشتر هم در سالروز تولد عباس کیارستمی، اثری را به یاد او منتشر کرد. هنرمندی که هرگز از یادها و خاطره هنردوستان حذف نخواهد شد.

همچنین نوازنده چیره دست تار و سه تار و آهنگساط مطرح؛ محمدرضا لطفی نیز پیشتر توسط هنر این گرافیست باری دیگر جاودانه شد.

کاوه گلستان نیز که از مشهورترین عکاسان و مستندسازان ایرانی به شمار می‌رود، یاد و خاطرش در هنر این گرافیست با جنگ و خون درآمیخته شد.

پرویز پورحسینی، بازیگر محبوب سینما و تلویزیون که سال گذشته به علت ابتلا به کرونا از دنیا رفت با چهره‌ای جوان در قاب قلم حقیقی نقش بست.

احمد شاملو، با نگاهی جدی که چنان با صلابت به صندلی تکیه داده، یاد و خاطرش باری در قاب تصویر حقیقی زنده ماند.

و اما یکی از مشهورترین آثار این هنرمند که پاییز سال گذشته بارها در فضای مجازی دست به دست شد، اثرش از خسروی آواز ایران؛ محمدرضا شجریان است. اثری که چهره این استاد موسیقی را با ترکیبی از نقش گل و مرغ ایرانی به تصویر کشیده است.

استاد بی مثال اخلاق موسیقی؛ هوشنگ ظریف. استادی که تا جایی که توان داشت به تربیت شاگردان موسیقی خود پرداخت و همواره نام نیکی از خود بر جای گذاشت. آن چهره به یاد ماندنی استاد ظریف نیز در گلهای اثر حقیقی درآمیخته شد.

* منبع این آثار اینستاگرام هنرمند است.

منبع