• کارگردان: جرج میلر
  • بازیگران: تام هاردی، شارلیز ترون، نیکولاس هولت
  • تاریخ انتشار: ۲۰۱۵
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز: ۹۷ از ۱۰۰

۳۰ سال پس از اکران فیلم بی‌نظیر «مکس دیوانه: آن سوی تاندردوم»، فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» ساخته شد که مخاطبان از آن انتظارات زیادی داشتند و می‌خواستند که این دنباله درست همانند فیلم اصلی یک فیلم جنجالی و اکشن در رابطه با ماشین سواری باشد و از همان تمی بهره ببرد که فیلم «مکس دیوانه» ساخت استرالیا را به شهرت جهانی رسانده بود. قطعا فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» نه تنها توانست این انتظارات را برآورده نماید بلکه چیزی فراتر از تصورات مخاطبان نیز بود.

«مکس دیوانه: جاده خشم» در ادامه ماجراهای پسا آخرالزمانی مکس روکاتانسکی (با بازی تام هاردی) که یکی از تنها بازمانده‌های این دنیای نابسامان است، شخصیت بی‌نظیری به نام فیوریوسا (با بازی شارلیز ترون) که زنی شجاع و جسور است و می‌خواهد به نبرد علیه فرمانروای ظالم، ایمورتان جو (با بازی هیو کی) بپردازد را معرفی می‌نماید.

کارگردانی مبتکرانه و منحصربه‌فرد جورج میلر، در تلفیق با بازی‌ عالی تام هاردی و شارلیز ترون، به ترکیبی استثنایی و برنده تبدیل شده که از وجود صحنه‌های اکشن حماسی و داستانی بی‌نظیر برای جلب نظر مخاطبان بهره برده است. در حالی که به ندرت پیش می‌آید که در یک دنباله‌ی میراث شاهد حضور ستاره‌ی فیلم اصلی (با بازی مل گیبسون) باشیم اما فیلم «مکس دیوانه: جاده خشم» با حضور او توانست به فیلم اکشن خیره‌ کننده‌ای تبدیل شود که درست همانند فیلم‌های مکس دیوانه کلاسیک، عدالت را برقرار می‌نماید.